צדק באיחור: נשלח למאסר ארוך על שוד אכזרי של קשיש בן 92

איגור כוגן, תושב אשדוד נידון ל-5.5 שנות מאסר לאחר שהורשע בשוד קשיש בן 92, שנפטר בינתיים. הנאשם יחד עם אחר שדדו ממנו 100,000 שקלים שהוחבאו במזרן. הנאשם טען לחפותו אולם השופט דניאל בן טולילה פסק כי ״הימצאות דנ”א של הנאשם בדירה, ללא הסבר מניח את הדעת מצדו של הנאשם, על מנת לקשור אותו לביצוע השוד”

צילום: דוברות בתי משפט
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום  2.8.09 בהוסטל באשדוד בו התגורר הקשיש ואשתו אירע השוד. הקשיש היה לבדו בדירה. איגור כוגן הנאשם, ביחד עם אדם נוסף שזהותו אינה ידועה, נכנסו לדירה והחלו לתקוף את הקשיש בפניו ובגופו, לקחו את הכסף 100 אלף שקלים  שהוסתר בדירה, וברחו מהדירה, כשהם מותירים את הקורבן חבול בדירה״ עוד נטען כי הקשיש נחבל בפניו ובגופו, ואף היה חשד לשבר בלסת התחתונה והקשיש הובהל לטיפול בבית החולים ברזילי.

במשך שנים תיק השוד לא פוענח, עד שלפני מספר חודשים, פוענח התיק בזכות התאמה לדגימת דנ"א שנלקחה מקשיש לאחר התקיפה הקשה.  לאחר שהנאשם נחקר במשטרת אשדוד בעקבות חשד למעורבותו באירוע של אלימות ונלקחה ממנו דגימת דנ”א כמקובל. הקשיש כבר נפטר בינתיים אך בהודעתו במשטרה סיפר כי עבד עד גיל 90 בניקיון וכשומר בקופת חולים והצליח לחסוך את הסכום שנשדד.

הנאשם כפר במיוחס לו וטען לאורך המשפט כי הוא חף מפשע וכי מדובר בטעות בזיהוי אולם השופט דניאל בן טולילה פסק כי ״ די בהימצאות דנ”א של הנאשם בדירה, ללא הסבר מניח את הדעת מצדו של הנאשם, על מנת לקשור אותו לביצוע השוד”. בדיונים לעונש עתרה הפרקליטות באמצעות עו״ד רחל אלמקיים למתחם עונש בין 5-8 שנות מאסר בין היתר בשל גילו של הקורבן בן ה- 92 פער הכוחות הבולט בינו ובין הנאשם, התכנון המוקדם והשארת הקשיש חבול ומדמם בדירתו.

מנגד עתר סנגורו של הנאשם עו״ד שרון דניאלי, ביקש מבית המשפט שלא למצות את הדין עם הנאשם אשר עומד על חפותו ויש לזקוף לזכותו את התנהלותו במהלך המשפט, לרבות התייצבותו לכל הדיונים והכבוד שגילה כלפי בית המשפט, היעדר הרשעות ובשל כך שהפציעות של הקשיש לא היו חמורות. כן טען להתחשב בנסיבותיו האישיות של הנאשם, גרוש ואב ל- 2 המתגורר בבית הוריו בשל מצבו הכלכלי וכן מצב בריאותו המדרדר.

השופט בן טולילה כתב בגזר הדין: "הנאשם פגע פגיעה חמורה בערכים החברתיים המוגנים. בחירת הקורבן אינה מקרית. המדובר בקשיש בן 92 אשר מהווה ׳ טרף קל׳ עבור הנאשם, קורבן שאינו שווה כוחות לנאשם, קורבן שלא יוכל להגן על עצמו או למנוע את גזילת ממונו״. לדברי השופט בן טולילה הזמן הרב שחלף מביצוע העבירה למעלה מ- 11 שנה ואמר כי ״למלא חלוף הזמן, עונשו של הנאשם היה אמור ממוקם גבוה יותר במתחם העונש ההולם״ השופט בן טולילה הוסיף בקשר לזמן שחלף כי אומנם מותו של הקשיש אינו קשור לעבירת השוד ״יחד עם זאת, חלוף הזמן הביא לכך שזה ( הקשיש) לא ׳ זכה׳ לראות את מי שפוגע בו נותן את הדין״.

בנוסף לעונש המאסר בן 5.5 שנים בניכוי ימי מעצרו, גזר השופט בן טולילה מאסר על תנאי, קנס בסך 6,000 שקלים וכן פיצוי בסך 60,000 שקלים לאשתו של הקשיש. סנגורו של הנאשם עו״ד דניאלי ביקש לדחות את ביצוע העונש מ אחר ובכוונתם לערער על ההרשעה ועל העונש וציין כי סיכויי הערעור טובים. השופט בן טולילה דחה את מועד תחילת ריצוי המאסר ל-18.3.20.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן