פרשת השוחד של ח״כ ביטן: כדורגלן העבר, חיים רביבו מואשם במתן שוחד

כחלק מפרשת ח״כ ביטן כתב אישום נגד כוכב הכדורגל בעבר ויזם כיום חיים רביבו. רביבו מואשם כי נתן לכאורה שוחד למשנה ראש עיריית ת״א ארנון גלעדי בסך 10,000 שקלים בתמורה כביכול לקידום ענייניו בפרויקט בנייה שהוא מבעליו. סנגורו של רביבו, עו״ד אילן סופר: ״ אנחנו בטוחים כי ביה״מ ישתכנע כי מדובר בהחלטה שגויה״

צילום: ענת ביגר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כדורגלן העבר המצליח והיזם כיום חיים רביבו מואשם במתן שוחד. רביבו האיש והאגדה שגדל באשדוד והפך לשחקן כדורגל בכיר בארץ ובחו״ל וכוכב נבחרת ישראל, הפך איש עסקים לאחר שתלה את נעליו ופרש מכדורגל.
כתב האישום שהוגש נגד רביבו הוא כחלק מהפרשה של חבר הכנסת דוד ביטן. השבוע החליט היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד ח״כ ביטן בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, לכאורה. ח״כ ביטן נאשם בעבירות לקיחת שוחד בסכום כולל של 715,000 שקלים, ובעבירות הלבנת הון ועבירות מס, אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.
מעבר לאישומים נגד ח״כ ביטן הוחלט להגיש כתבי אישום נגד 9 נאשמים נוספים. ביניהם רביבו. הוא מואשם בכך שהעביר לכאורה שוחד של 10,000 שקלים לארנון גלעדי, סגן ראש עיריית ת”א בזמנו, כדי שזה יקדם את ענייניו בעיריית תל אביב. רביבו, מוזכר בסעיף האישום העשירי נגד ח”כ ביטן, ״פרשת צדק עירוני״. עלפי כתב האישום נגד ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב בטענה שקיבל לכאורה שוחד משלושה יזמי נדל״ן. אחד מהם הוא רביבו.
גלעדי ,כיהן החל מנובמבר 2003 בתפקידים בכירים בעיריית תל-אביב. בתוך כך, כיהן בתפקיד המשנה לראש העירייה, חבר ועדת ההנהלה, חבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל-אביב וממלא מקום יו"ר הוועדה וכן חבר ועדת המשנה לתכנון ובניה תל-אביב. כמו כן. לאורך כל תקופת כהונתו בעיריית תל-אביב כיהן בתפקיד יו"ר תנועת הליכוד בעיר וחבר מרכז הליכוד. נאשם נוסף באותה פרשה הוא יוסף רענן, אשר עסק בניהול נדל"ן ועבד לצד גלעדי במסגרת הפעילות בליכוד.
פרויקט הבניה של רביבו בקינג ג׳ורג׳
בכתב האישום המיוחס לרביבו נטען כי רביבו היה יזם ושותף עם אחרים בפרויקט ברחוב קינג ג'ורג' 18, תל-אביב. בשנת 2014 ניתן על ידי עיריית תל-אביב היתר בניה לפרויקט בקינג ג'ורג', אשר תוקפו הוארך עד ליום 8.12.17. במהלך שנת 2016 התברר לרביבו כי בניית הפרויקט בקינג ג'ורג' לא תסתיים עד ליום 8.12.17 וכי לצורך השלמת עבודות הבניה יהיה עליו לבקש הארכה נוספת של ההיתר או לחילופין להגיש בקשה חדשה לקבלת היתר בניה.משנתקל בבעיות מול עיריית תל-אביב בהארכת תוקף ההיתר, פנה רביבו לגלעדי, אותו הכיר באמצעות מכר משותף, לצורך קבלת סיוע.. בכתב האישום נטען כי החל משלהי 2016 התקיים בין גלעדי לרביבו ״ קשר ישיר ושוטף במסגרתו פעל גלעדי לסייע כביכול לרביבו להביא לפיתרון הקשיים שהתעוררו היתר הבנייה בין היתר, באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה״ נטען בין היתר כי גלעדי פנה לעוזרו של יו"ר ועדת המשנה המקומית לתכנון ובניה, וקיבל מידע אודות האפשרות להארכת היתר הבניה בפרויקט בקינג ג'ורג'. בנוסף פנה גלעדי ליועצת המשפטית של עיריית תל-אביב, על מנת לוודא שהגשת בקשה חדשה לשינויים על ידי היזמים בפרויקט בקינג ג'ורג' לא תגרור אחריה דרישות חדשות ממחלקת השימור מעבר לאלה שהיו בתכנון המקורי.
נטען כי גלעדי ביקש ולקח את הכספים בסך 10,000 שקלים מרביבו ״ ביודעו כי הם ניתנו לו בעד פעולות הקשורות בתפקידו.״עוד עולה מכתב האישום כי ביום 2.11.16 הפנה גלעדי את רביבו, מבלי לתאם פגישה מראש, לעובדת מחלקת הרישוי בעיריית תל-אביב, על מנת לדון בבקשה להארכת היתר בקשר לפרויקט בקינג ג'ורג'. ביום 3.7.17 פנה גלעדי לסגן מנהל אגף פיקוח בנייה בעיריית תל-אביב, על מנת שיבדוק את תיק התשריט של הפרויקט בקינג ג'ורג'. בעקבות פנייה זו, בדק סגן המנהל את תשריט הפרויקט וביצע פעולות נוספות. פניית חבר מועצה לגורמים מקצועיים באגף הפיקוח היא חריגה, כן עולה מעובדות כתב האישום כי ביום 27.11.17 ביקרו מפקחים מטעם העירייה בשטח הפרויקט בקינג ג'ורג'. למחרת, לאחר שלא עמד בקריטריונים, ביקש רביבו מגלעדי שידאג לעכב את המלצת המפקחים עד אשר יבצע את הסדרי התנועה בהתאם לבקשתם. גלעדי ביקש מרביבו לעדכנו לאחר שיטפל בהסדרי התנועה ואז יבקש מהמפקחים לצאת שוב לשטח על מנת שתינתן המלצה חיובית. ב-31,12,17 נפגשו רביבו וגלעדי עם מנהל מחלקת רישוי ובנייה בעירייה בקשר להארכת תוקף היתר הבניה בפרויקט בקינג ג׳ורג׳ ״ במהלך הפגישה הסביר המנהל לרביבו כיצד עליו לפעול על מנת להאריך את תוקף היתר הבניה. פגישת חבר מועצה ביחד עם בעל אינטרס עם גורמים מקצועיים ממחלקת הרישוי בעירייה היא חריגה״, נטען בכתב האישום.
״במעשים המתוארים נתן רביבו שוחד״
כתב האישום טוען כ גלעדי פנה אל רביבו בפגישה ביניהם מיום 19.11.17 וביקש ממנו לכאורה ״ כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם״ ואביבו כביכול ״נעתר לבקשה״ ובהמשך ביום 22.11.17 יצר רענן קשר עם רביבו, הציג עצמו כנציגו של גלעדי וביקש לתאם פגישה לאיסוף הכספים נטען כי ״ לא יאוחר מיום 27.11.17 מסר רביבו לרענן שני שיקים על סך 5,000 שקלים כל אחד מתוארכים ליום 27.11.17. לבקשת רענן נרשמו השיקים לפקודת ׳ תל אביב שלנו צדק עירוני׳ ועל פי הסיכום בין רענן לרביבו הפקיד רענן את השיקים ב-28.11.17״ עוד נטען כי גלעדי ביקש ולקח את הכספים בסך 10,000 שקלים מרביבו ״ ביודעו כי הם ניתנו לו בעד פעולות הקשורות בתפקידו.״ וכי בכך לקח גלעדי שוחד וכי ״ במעשים המתוארים לעיל, נתן רביבו שוחד״.
עו״ד סופר ״ הופתענו והתאכזבנו״
סניגורו של רביבו עו״ד אילן סופר מסר בתגובה: “הופתענו והתאכזבנו מאוד, בלשון המעטה, מההחלטה על הגשת כתב אישום, וגרירתו של חיים לפרשה שאין לו כל חלק בה. אנחנו בטוחים כי בית המשפט ישתכנע, בבוא היום, כי מדובר בהחלטה שגויה”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן