פרשת השבוע בספורט – תרומה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו פותחת בציווי מפי הקדוש ברוך הוא למנהיג עם ישראל, משה רבינו, לצוות על בני ישראל, לבנות משכן, אשר ישמש אותם כבית מקדש זמני, אותו יבנו ויפרקו במהלך מסעותיהם במדבר. החומרים לבניית המשכן יגיעו כתרומה מצד בני ישראל, כאשר התורה לא מציינת את גובה התרומה וכך כותבת בשמות, כה', ב': "ויקחו לי תרומה מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי". בכך התורה מלמדת אותנו את החשיבות בהירתמות למען מטרות חשובות, שלא רק שבונות בית מקדש בתוך כל אחד ואחד מאיתנו, כפי שנאמר בפרשה: "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". (כה', ח'), אלא גם יוצרות חיבורים וקהילות.

במעבר חד לספורט האשדודי, השבוע לאחר המתנה ממושכת, יצא לדרך בהרבה הוד והדר, חוג כדורגל לילדים בעלי צרכים מיוחדים, מטעם קבוצת מכבי עירוני אשדוד. הקבוצה שכבר מפעילה קבוצת בוגרים לבעלי צרכים מיוחדים מזה כשנתיים, הצליחה להרחיב את היוזמה המופלאה. אל הפרויקט הנהדר הצטרף כדורגלן העבר האגדי ועוזר מאמן נבחרת ישראל, אלון חזן. חזן בן ה-54 ריגש אוהדים רבים בכלל והורים לבעלי צרכים מיוחדים בפרט, על ההירתמות, על ההשתתפות ועל תרומתו לקהילה. הלך הרוחות של היוזמה החשובה, מתכתבות היטב עם יסודות התרומה והשכינה, המוזכרות בפרשת השבוע הקדושה.

בהמשך הפרשה התורה כותבת בפרטי פרטים ובדיוק רב, את אופן בניית המשכן. דוגמא אחת מיני רבות לרמת הדיוק בפרטים ניתן למצוא בהסבר על מבנה המשכן. על פי התורה הקדושה, האורך יהיה שווה ל-15 מטרים והרוחב- 5. היריעות של המשכן יהיו מורכבות מאריגים ובדים מובחרים בצורה אשר מכונה על ידי התורה כ"מעשה חשב תעשה אותם" (כו', ב'). בהמשך הפרשה, התורה ממשיכה להעמיק ומתארת את חצר המשכן, את המזבח, את הפרוכת ועוד. למעשה, הפרשה כולה עוסקת במשכן, דבר המלמד על המקום הנעלה שיש בעולם היהודי לבית המקדש.

חזרה לספורט. השבוע הוחלט כי בקרוב מאוד, יוחזר הקהל למגרשים. זו בשורה כל כך טובה לאוהדי הכדורגל, שכבר שכחו את ריח הדשא. כולנו תקווה שזו סנונית שמבשרת על בוא האביב ושהספורט הישראלי עומד לחזור לשגרה. עוד תקווה נישא למרומים, שנלמד מהמשבר הזה, שנדע לכבד את היריב ולהעריך את הזכות שנפלה בחלקנו לעסוק בתחום שאנחנו כל כך אוהבים. שניקח את הספורט ובעיקר את ענף הכדורגל בפרופורציות הנכונות. שנדע לבחור לנו גיבורים צנועים, מוסריים, שחושבים על טובת הכלל, במקום על עצמם. ובכדי שזה יקרה, עלינו לעיין בפרשות השבוע, להעמיק במסורת ישראל ובכך אולי נמצא את בית המקדש הפרטי שלנו, הנמצא עמוק בתוך הנשמה שלנו.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן