פרשת השבוע בספורט- 'תזריע' ו'מצורע'

צילום: פייסבוק הפועל אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשנה שאינה מעוברת כמו השנה, נהוג לקרוא את שתי הפרשות כשהן מחוברות. פרשת תזריע היא הרביעית בספר ויקרא והיא עוסקת בעיקרה בחוקים הנוגעים לנשים יולדות וטהרה וגם בחוקים החלים על מי שחלה במחלת הצרעת. מחלת הצרעת הייתה באה לידי ביטוי בכתמים על העור ובהחלפת גווניו ורק הכהן הגדול היה רשאי להחליט בנושא. בהקשר הזה התורה גם מביאה חוקים החלים על בגדים, שגם הם יכולים להיות נגועים בצרעת ובמקרים כאלה, כשמופיעים כתמי צרעת על הבגדים, הכהן הגדול יחליט אם לשרוף אותם או להתיר לשימוש. בנושא זה התורה כותבת כך (ויקרא יג', מט'): "והיה הנגע ירקרק, או אדמדם בבגד או בעור, או בשתי או בערב, או בכל כלי עור נגע צרעת הוא והראה את הכהן".

במעבר חד לספורט האשדודי, ביום שישי שעבר שיחקו במקביל במגרשים הסינטטיים בעיר שתי הקבוצות אשר רואות עצמן כהפועל אשדוד. במגרש הגדול, האדומים אשדוד, המכונה באתר ההתאחדות 'אגודת ספורט אשדוד' ומתמודדת בימים אלה על העלייה לליגה הלאומית, שיחקה מול מכבי יבנה. במגרש הקטן, שיחקה "הפועל אשדוד השנייה", המכונה באתר ההתאחדות 'מועדון כדורגל הפועל בני אשדוד, מתמודדת רצינית על העלייה לליגה ב', שרמסה את הפועל טירת שלום בתוצאה 0-9 והשאירה את חלום ליגה ב' בחיים. לא ברור מדוע שתי הקבוצות לא מתאחדות, אך מבט על השם ועל החולצה האדומה (גם אם היא דהויה) של הנציגה הצנועה מליגה ג', מזכיר את הפועל אשדוד המיתולוגית. מנגד, נציגת ליגה א' העשירה ומשופעת הכוכבים, ששיחקה במדים שחורים, נראית רחוקה מאותה הפועל אגדית. מרחק של שתי ליגות. שני חלומות. שם דומה. כשם שבפרשת השבוע, התורה מתארת תופעה בה הבגדים נדבקים בנגע הצרעת, גם בכדורגל האשדודי, להבדיל, ייתכן ולצבע הבגדים, כמו לשם הפועל, יש משמעויות רוחניות רבות ואם שתי הקבוצות רוצות להצליח, מומלץ להן להתאחד ולאגם משאבים ובכך יוכלו להחזיר את השם הפועל אשדוד לקדמת הבמה.

בחזרה לתורה הקדושה. פרשת מצורע ממשיכה לדון בדיני נגע הצרעת ואף מוסיפה מצבים בהם גם בית או נכס יכולים להידבק. בהקשר זה התורה כותבת (יד', לד'): "כי תבואו אל ארץ כנען אשר אני נותן לכם לאחוזה ונתתי נגע צרעת בבית ארץ אחוזתכם". על פי המדרש, הצרעת הופיעה בדמות כתמים אדומים וירוקים על קירות הבית. במצב שכזה, הבית נדרש לעבור טקס טיהור על ידי הכהן הגדול וכל בני הבית וכליו חייבים לעבור טבילה. גם בפרשה זו, התורה ממשיכה באותו קו ואנו למדים מכך שמחלות ונגעים יכולים להידבק גם בעצמים דוממים כמו בגדים ובתים. עוד מעברון חד לספורט באמצעות תפילה שימי הנגיף של ימינו מאחורינו ושנזכה להיטהר ולחזור לשגרה מלאה, בעזרת ה' בימינו במהרה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן