פרשת השבוע בספורט – 'תולדות'

צילום: חמודי חליליה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו מגוללת את סיפור חייו של יצחק אבינו, בו מוטיב ההתמדה והגבורה חוזר על עצמו. בתחילת הפרשה מסופר כי יצחק, בן ה-40 מתפלל לקדוש ברוך וזוכה לברכה בדמות תאומים בבטנה של רבקה אימנו (שהייתה עקרה), לאחר 20 שנה, כשהוא בן 60. על כך תורתנו הקדושה כותבת (בראשית כה', כא'): "ויעתר יצחק לה', לנוכח אשתו כי עקרה הוא ויעתר לו ה' ותהר רבקה אשתו". המילה "ויעתר"- באיזכור הראשון, הכוונה לתפילתו של יצחק, ואילו בשני, להסכמתו של ה'. מכך אנו יכולים ללמוד על כוחה של תפילה ואת חשיבות ההתמדה בה, בדיוק כפי שיצחק התפלל במשך 20 שנה ונענה. מכאן, אל לאדם להתייאש ועליו להמשיך לקרוא לה' בכל זמן ומקום.

בהמשך הפרשה, בעקבות רעב בארץ כנען, יצחק מגיע לארץ פלישתים ומתיישב בבירתה גרר. אור ה' מלווה את יצחק הצדיק בכל אשר הוא הולך, מה שגורם לו להתעשר מהר ולהפוך לאדם חשוב באזור. יצחק ועבדיו עוסקים בחפירת בארות מים ובשל קנאתם של הפלישתים, מתחילה תופעה של סתימת בארות. הם לא מתייאשים מכך, נודדים ממקום למקום, חופרים בארות חדשים וממשיכים לזכות בברכות מה' יתברך. אמונתם ודבקותם בה' גורמת להפסקת תופעת ההתעמרות ביצחק ועבדיו, שמסיימים את נדודיהם ומתיישבים בבאר שבע. יצחק מוכיח פעם נוספת בפרשה, את כוחה של ההתמדה, שעוזרת לו להתמודד עם אתגרי החיים בגבורה.

השבוע בספורט ובתקופה האחרונה, קבוצת הפועל איכסל, העולה החדשה לליגה הלאומית נמצאת על המפה ומעוררת עניין וסקרנות בקרב קהילת חובבי הכדורגל בארץ. בשורות איכסל (כמצוין בכתבה נפרדת) שלושה אשדודים, המשמשים שחקני הרכב קבועים ומשמעותיים בקבוצה. גאווה גדולה לעקוב בדריכות אחר הקבוצה הנפלאה הזאת, שלא רק שמהווה מודל מקסים לדו קיום, אלא גם נותנת במה וכלים להצלחה לבני עירנו המוכשרים.

הצלחתם של נוגן חן, אמיר לביא ותימור אביטן יכולה ללמד שחקנים צעירים אשדודים אחרים להאמין בעצמם ולא להתייאש אף פעם, גם אם מ.ס אשדוד אמרה להם 'לא'. השלושה משלמים מחיר לא פשוט ונמצאים בכבישי ישראל שעות רבות, אך הם נהנים מאווירה ביתית, התפתחות והתקדמות מקצועית, אתגר, קהל חם, קהילה מטורפת על ענף הכדורגל והזדמנות אמיתית וחפה מאינטרסים, להוכיח את עצמם על כר הדשא. כשם שמעשיו של יצחק אבינו בפרשת השבוע מסמלים כוחות של התמדה וגבורה, כך ולהבדיל, מעשיהם של חן, אביטן ולביא. מתכתבים עם התמדה, מתוך אהבה ותשוקה אמיתית לכדורגל. אל אלה הם מוסיפים חברות עמוקה, הדדיות ומשפחתיות. עלו והצליחו והתברכו בברכת ה'!

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן