פרשת השבוע בספורט- 'תולדות'

צילום: דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו מגוללת את סיפור חייו של יצחק אבינו, בו מוטיב ההתמדה והגבורה חוזר על עצמו. בתחילת הפרשה מסופר כי יצחק, בן ה-40 מתפלל לקדוש ברוך וזוכה לברכה בדמות תאומים בבטנה של רבקה אימנו (שהייתה עקרה), לאחר 20 שנה, כשהוא בן 60. על כך תורתנו הקדושה כותבת (בראשית כה', כא'): "ויעתר יצחק לה', לנוכח אשתו כי עקרה הוא ויעתר לו ה' ותהר רבקה אשתו". המילה "ויעתר"- באזכור הראשון, הכוונה לתפילתו של יצחק, ואילו בשני, להסכמתו של ה'. מכך אנו יכולים ללמוד על כוחה של תפילה ואת חשיבות ההתמדה בה, בדיוק כפי שיצחק התפלל במשך 20 שנה ונענה. מכאן, אל לאדם להתייאש ועליו להמשיך לקרוא לה' בכל זמן ומקום.

בהמשך הפרשה, בעקבות רעב בארץ כנען, יצחק מגיע לארץ פלישתים ומתיישב בבירתה גרר. אור ה' מלווה את יצחק הצדיק בכל אשר הוא הולך, מה שגורם לו להתעשר מהר ולהפוך לאדם חשוב באזור. יצחק ועבדיו עוסקים בחפירת בארות מים ובשל קנאתם של הפלישתים, מתחילה תופעה של סתימת בארות. הם לא מתייאשים מכך, נודדים ממקום למקום, חופרים בארות חדשים וממשיכים לזכות בברכות מה' יתברך. אמונתם ודבקותם בה' גורמת להפסקת תופעת ההתעמרות ביצחק ועבדיו, שמסיימים את נדודיהם ומתיישבים בבאר שבע. יצחק מוכיח פעם נוספת בפרשה, את כוחה של ההתמדה, שעוזרת לו להתמודד עם אתגרי החיים בגבורה.

השבוע בספורט האשדודי, הרחק מין העין הציבורית, קיבלה קבוצת אשדוד סיטי מליגה ג' מרכז, חדר הלבשה חדש למועדון, מה שגרם לה לסיפוק רב. הקבוצה ידועה בכך שרוב שחקניה הינם עולים חדשים ממדינות דרום אמריקה והיא יחסית חדשה בנוף הכדורגל האשדודי. היוזמה נולדה בזכות הרשות לספורט עירונית באשדוד ועל העומדים בראשה והנהלת אשדוד סיטי, הודתה להם על קבלת חדר הלבשה חדיש ומשופץ שישמש אותם באימונים ולקראת משחקי הבית של הקבוצה באצטדיון הסינטטי הקטן. כל הכבוד לרשות הספורט שלא זונחת את המועדונים הקטנים וכל הכבוד לאנשי קבוצת אשדוד סיטי, שמעניקה מסגרת ומעטפת לשחקנים שלה. לא מובן מאליו.

משחק הוקרה לזכרו של רפי חמאווי

עוד בספורט השבוע, קבוצת מ.ס אשדוד ובית ספר מקיף ג' קיימו משחק הוקרה וטקס לזכרו של רפי חמוואי ז"ל, שנפטר בשנה שעברה ממחלת הקורונה, בגיל 64. רפי היה המורה לחינוך גופני המיתולוגי במקיף ג' ואתלט גדול בצעירותו, כאשר זכה באליפות הארץ ל-100 מטרים.

במשחק ההוקרה השתתפו נציגי מ.ס אשדוד ותלמידי נבחרת מקיף ג', בנוכחות משפחתו של רפי וצוות בית הספר שהיה אחראי על ארגון האירוע. בעוד דמותו של יצחק אבינו מייצגת גבורה והתמדה, הספורט האשדודי (להבדיל) שואף להגיע לשם ועם פעולות כמו של רשות הספורט העירוני, קבוצת מ.ס אשדוד ובית ספר מקיף ג', אנחנו בדרך הנכונה.

שבת שלום וחודש טוב!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן