פרשת השבוע בספורט- 'שמיני'

צילום: מדיה אדומים אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי שהסתיים חג הפסח בו קראנו בשבת החג האחרונה את פרשת 'בשלח', אשר במרכזה סיפור יציאת מצרים שהתאפיין בניסים שמעל הטבע, השבוע יקראו בקהילות ישראל את פרשת 'שמיני'.  נושאי הפרשה הן עבודת הכהנים במקדש, מיתת בני אהרון, נדב ואביהוא שהקטירו קטורת זרה וכן הלכות בנוגע לבעלי חיים טהורים וטמאים. הפרשה נפתחת בפסוק: "ויהי ביום השמיני קרא משה לאהרון ולבניו ולזקני ישראל" (ויקרא, ט', א').

על פי התורה, היום השמיני מגיע לאחר שבעת ימי המילואים, במסגרתם לימד משה רבינו את הכהנים לגבי עבודות הקודש במשכן. על פי המסורת היהודית, המספר שמונה הוא מעל הטבע ולא בכדי התורה מקדישה פרשה שלמה לספרה שמונה. הספרה לא מוזכרת יותר מדי פעמים לאורך ההיסטוריה היהודית, אך כאשר היא כן מוזכרת, מדובר בעניינים שהם מעל לטבע. 8 ימי החנוכה, בהם התקיים נס פך השמן בבית המקדש הם דוגמא לדבר שמעל הטבע. כמו כן, 8 ימי מילה וקיום ברית אברהם אבינו לכל ילד יהודי, הוא גם כן, מעשה מעל הטבע. ואילו בפרשה שלנו, ביום השמיני, שעל פי המסורת אירע בראש חודש ניסן, חנוכת המשכן המזמינה את השכינה האלוקית, גם היא מעל לטבע.

במעבר חד לספורט, הנבדל מהמקרא הקדושה, השבוע הודיע הכדורגלן בן ה-36 אבירם ברוכיאן על פרישה מכדורגל. הקשר ההתקפי הנהדר היה קפטן בית"ר ירושלים וזכה במדיה בשתי אליפויות ובשני גביעי מדינה. הקשר המחונן שידע עליות ומורדות בקריירה שיחק בשתי העונות האחרונות במדי קבוצת האדומים אשדוד ושבה את לב האוהדים בעיר. רגע השיא שלו במדים האדומים הוא אותו שער ניצחון נדיר לחיבורי הקורות במושב תומר, מול בקעת הירדן, שכותב שורות אלה זכה לשדר אותו ולהיות חלק מהרגע הקסום.

השבוע כתב ברוכיאן לאוהדי האדומים: "אני לוקח איתי את החוויות והזמן שלי בהפועל אשדוד לעד באהבה ובשמחה גדולה. יש לי רק חוויות טובות ומדהימות במדים האדומים״.

25 הופעות היו לברוכיאן במדי קבוצת האדומים אשדוד, בהן הבקיע 8 שערים. 8 הוא גם המספר איתו שיחק כל הקריירה, שגם היה המספר של בן דודו, השחקן האגדי, אורי מלמיליאן. אוהדי הכדורגל האשדודים ושחקני האדומים בתקופה זו, לבטח יוכלו לספר לנכדיהם בגאווה שהם ראו את אבירם ברוכיאן בפעולה. 8 שערים במדים האדומים, ספרה 8 על הגב והן זה מקרי שפרשת השבוע שלנו נקראת ׳שמיני׳ ובהמשך לכך, לא בכדי ברוכיאן החליט לתלות את נעליו דווקא השבוע.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן