פרשת השבוע בספורט – שופטים

צילום: צילום מסך מספורט 5
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע הינה החמישית בספר דברים ובמסגרתה, רבינו משה ממשיך את דברי התוכחה לבני ישראל ערב כניסתם לארץ ישראל הקדושה, בתוכם מובאים מצוות והלכות מתחומים שונים. הפרשה מתחילה כך (דברים טז', יח'): "שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים, תִּתֶּן-לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ, לִשְׁבָטֶיךָ; וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם, מִשְׁפַּט-צֶדֶק". על פי פסוק זה, עלינו למנות דיינים על מנת שיפסקו פסקי דין ושוטרים אשר יהיו אמונים על ביצועם של אותם דינים. בהמשך, הדיינים אף מוזהרים פן יטלו שוחד ו/או יעדיפו את אחד הנשפטים ולאחר מכן התורה מצווה לחתור להקמת מערכת משפטית צודקת, הפועלת על פי ההלכה.
כהמשך לרעיון החשוב, בפרקי אבות ג', משנה ב' כתוב: "רַבִּי חֲנִינָא סְגַן הַכֹּהֲנִים אוֹמֵר, הֱוֵי מִתְפַּלֵּל בִשְׁלוֹמָהּ שֶׁל מַלְכוּת, שֶׁאִלְמָלֵא מוֹרָאָהּ, אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ חַיִּים בְּלָעוֹ". ניתן להבחין כי חז"ל ממשיכים את המסר החשוב, המשתמע מהקמת מערכת משפטית טהורה ומטיפים לא רק למיסודה של מערכת המשפט, אלא לשמירה עליה, כי בלעדיה ישרור כאוס.
השבוע בספורט העולמי יצא לדרך 'פלייאוף' ה-'אנ.בי.איי', באורלנדו, ארה"ב ומאות מיליוני חובבי כדורסל ברחבי העולם התרגשו וספרו את הדקות עד ל'טיפ-אוף' של הסדרה הראשונה, בין דנבר 'נאגטס' לבין יוטה 'ג'אז' ודונובן מיטשל (המכונה 'ספיידרמן' והפציץ 57 נק' והישווה שיא שקבע מייקל ג'ורדן- 57 נק' במשחק פלייאוף בגיל 23). המשחק התקיים ביום שני בערב, בשעה 20:30 שעון ישראל והיה דרמטי, איכותי, מרתק מאין כמותו והסתיים בניצחון מטורף של דנבר בתוצאה 135-125 לאחר הארכה. חבל רק שאת כל הטוב הזה, צופי ערוץ הספורט, המחזיק בזכויות השידור של ליגת הכדורסל הטובה בעולם, לא יכולים היו לראות. מנהלי התוכן של הערוץ המנותק (תרתי משמע), לו יש 5 אפיקי שידור בחרו לשדר בשעת הפריים טיים, הכל כך נוחה לצופה הישראלי תכנים אחרים, פחות מרתקים בלשון המעטה. מאות אלפי מנויים, המשלמים ממיטב כספם למונופול חברות הטלויזיה בלווין, נאלצו להסתפק בראיון עם זורי אבדיה (ספורט 5), שידור חוזר של אולפן הלילה (ספורט 5 פלוס), סרט דוקומנטרי 'כשגארדן היה גן עדן' (5 'גולד'), מירוצי פורמולה 2 (5 'לייב') ושידור חי של המשחק בין טמפה ביי לקולומבוס, במסגרת ליגת ההוקי קרח (5 'סטארס').
חלמאות והתעלמות מופגנת מחובבי הענף בארץ שציפו בשקיקה לפתיחת משחקי הפלייאוף, מזמן לא נראתה. לא ברור מה מנחה את קברניטי הערוץ, אך אם הם לא יתעוררו ויפסיקו לכרות את הענף עליו הם יושבים, הצופה הישראלי ימשיך להתרחק מהם ולצרוך את הספורט האהוב עליו באתרי האינטרנט העולמיים. בפרשת השבוע בני ישראל נצטווים לכונן מערכת משפטית צודקת ואילו בימינו אנו, שוק תקשורת הספורט בארץ צריך ללמוד מכך ולנהוג ביושרה וטוהר, תוך התכווננות אל רצונותיו של הצופה הישראלי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן