פרשת השבוע בספורט – 'שופטים'

הבעלים רוני חג'ג' יצטרך לדווח על גובה התקציב. צילום: טוטו פוטו
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע הינה החמישית בספר דברים ובמסגרתה, משה הנביא הדגול ממשיך את דברי התוכחה לבני ישראל ערב כניסתם לארץ הקדושה. בתוכם מובאים מצוות והלכות מתחומים שונים ומגוונים. הפרשה מתחילה כך (דברים טז', יח'): "שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים, תִּתֶּן-לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ, אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ, לִשְׁבָטֶיךָ; וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם, מִשְׁפַּט-צֶדֶק". על פי פסוק זה, עלינו למנות דיינים על מנת שיפסקו פסקי דין ושוטרים אשר יהיו אמונים על ביצועם של אותם דינים. בהמשך, הדיינים אף מוזהרים פן יטלו שוחד ו/או יעדיפו את אחד הנשפטים על פני חברו. לאחר מכן, התורה מצווה לחתור להקמת מערכת משפטית צודקת, המושתתת על פי ההלכה היהודית.

כהמשך לרעיון החשוב, בפרקי אבות ג', משנה ב' כתוב: "רַבִּי חֲנִינָא סְגַן הַכֹּהֲנִים אוֹמֵר, הֱוֵי מִתְפַּלֵּל בִשְׁלוֹמָהּ שֶׁל מַלְכוּת, שֶׁאִלְמָלֵא מוֹרָאָהּ, אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ חַיִּים בְּלָעוֹ". ניתן להבחין כי חז"ל ממשיכים את המסר החשוב, המשתמע מהקמת מערכת משפטית טהורה ומטיפים לא רק לייסודה של מערכת המשפט, אלא לשמירה עליה ומוסיפים כי בלעדיה תשרור כאוס ואנדרלמוסיה. אם כן, מצאנו כי על פי התורה, המסגרת המשפטית והחוקים המגבילים את האדם, חשובים כאין שיעור, על מנת שנוכל לקיים חיי קהילה נורמטיביים.

השבוע בספורט הנבדל אלף אלפי הבדלות מהמקרא הקדושה, נקבע כי הפועל איכסל, (בשורותיה שיחקו בעונה האחרונה האשדודים טימור אביטן, אמיר לביא ונוגן חן) שלא העבירה בטחונות לבקרה תקציבית, תרד לליגה א' ובמקומה קבוצת הפועל פ"ת תהנה מההפקר ותישאר עונה נוספת בלאומית, למרות שסיימה במקום הלפני אחרון בטבלה, ממנו אמורים לרדת ליגה. גם הערעור של איכסל לבית המשפט העליון לא עזר לה והיא תצטרך להשלים עם רוע הגזרה בפארסה מבית היוצר של  נפלאות הכדורגל הישראלי. כאוהדי ספורט תמיד נעדיף לראות הכרעות על המגרש ולא במסדרונות בתי המשפט, אך אפשר גם להחמיא לדייני ההתאחדות לכדורגל, על אפס סובלנות בנוגע לתשלומים ולהתנהלות כלכלית של קבוצות.

במעבר חד לכדורגל האשדודי, כשמתבוננים בדיווחים על העולה החדשה לליגה הלאומית, האדומים אשדוד, לגבי מוסר התשלומים שלה וההתנהלות הכלכלית בשנים האחרונות, עולה תמונה בעייתית ועגומה. התביעה שהגיש לאחרונה החלוץ אוהד קדוסי היא דוגמא אחת מיני רבות שהתגלו בשנים האחרונות. חשוב לציין כי בליגות א' ומטה, אין בקרה תקציבית וכי ניכר לראות כי הרשות נתונה ואין פיקוח מספק. אולם, העונה בליגה הלאומית, הבקרה התקציבית תרצה לראות מסמכים וכי הבעלים מר רוני חג'ג' יצטרך לדווח על גובה התקציב. וכשזה יקרה, כולנו תקווה שאדומים אשדוד לא תגמור כמו איכסל. כשם שבפרשת השבוע ובפרקי אבות מסופר על החשיבות הגדולה שמיוחסת לחוקים, למשפט ולמסגרת, כך צריך לנהוג בכדורגל הישראלי, על מנת שמקרים לא ספורטיביים כמו הירידה של הפועל איכסל, לא יחזרו על עצמם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן