פרשת השבוע בספורט 'ראה'

צילום: שרון גדסי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע הינה הרביעית בספר דברים והיא פותחת בנתינת אפשרות הבחירה בין ברכה לקללה (דברים יא', כו': "ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה"). על פי רוח הדברים, העם היהודי יכול לבחור: ברצונו להתברך, מקיים את דרכו של הקדוש ברוך הוא, ברצותו להיות מקולל, סוטה מדרך ה'. בהמשך הדברים, התורה מציגה בפנינו מבחר מגוון של מצוות, אשר בני ישראל מצווים בהן, כאשר יכנסו לארץ ישראל. או במילים אחרות, אלו מצוות התלויות בארץ ובפרשת 'ראה' התורה כותבת 57 כאלה. ביניהן, ניתן למצוא חוקים כמו השמדת העבודה הזרה מארץ ישראל, הוראות כיצד ואיפה לקיים את עבודות המקדש, היתרים ואיסורים של אכילה, אזהרה לא להאמין לנביאי שקר, מצוות צדקה ומעשרות, דיני עבדים ואיזכור שלושת הרגלים הקדושים.
המשותף לכל ההיתרים והאיסורים המוזכרים הוא כאמור, שאת כולם ניתן לקיים אך ורק בארץ ישראל. התיזמון של אמירת הדברים מפי משה רבינו אל בני ישראל הוא מיוחד, מעט לפני הכניסה המיוחלת לארץ המובטחת. יש כאן מסר ברור לכל הדורות. אנחנו עומדים לרשת ארץ זבת חלב ודבש, מלאה בטוב, בפריחה ובשגשוג ובכדי לשמור על הקיים, עלינו לנהוג בצורה ובדרך בה יבחר עבורנו הקב"ה.
בשבוע שעבר בספורט האשדודי, גולש הגלים טל אסייג התחרה בחוף פלמ"חים וכהרגלו בקודש, הביא הרבה כבוד לאשדוד וגרם להתלהבות ולהשתאות מצד חובבי ספורט הגלישה בארץ. אסייג בן ה-26 הוא אלוף ישראל בגלישת גלים שלוש פעמים, חבר בנבחרת ישראל ובעבר השתתף בתחרויות בינלאומיות רבות, בין היתר באל סלבדור, קוסטה ריקה, ניקרגוואה, יפן, האיים המלדביים והקנריים. לפני כשנתיים פתח את בית הספר לגלישה 'ריידרס סרף סקול', הממוקם בחוף 'מי עמי' בעיר. במסגרת בית הספר לגלישה של טל הפונה לכל שכבות הגיל, ישנם שיעורים פרטיים, קורסים, חוגים וקייטנות.
העיר אשדוד ידועה בחופים היפים שלה ובציבור הרחב של חובבי הגלישה שבה. כשמדברים על גלישה באשדוד, נזכרים בגיל שניאור ז"ל, אשר נפטר בשנת 2002, בתאונת גלישה קטלנית בעודו בן 20. גיל נחשב לאחת מהדמויות הבולטות בענף הגלישה בעיר ועל שמו כידוע נקרא חוף 'גיל', בו יש אנדרטה מכובדת לזכרו. דמות בולטת נוספת בענף היא עדי קלנג בן ה-53, אלוף העולם פעמיים בגלישה לבעלי מוגבלויות, שהקים את בית הספר 'גל גלים', לגלישה נגישה ובעזרת מערך מתנדבים מרשים, מגשים חלומות לבעלי מוגבלויות. עם תוצאות נפלאות שכאלה, זו גאווה גדולה לעיר אשדוד ולעוסקים במלאכת הגלישה בה. כשם שקהילת הגולשים בעיר משתמשת בחופי הים המופלאים כראוי, מקיימת מצוות ומחנכת דורות של גולשים התורמים לזולת, כך (ולהבדיל) התורה הקדושה מצפה מבני ישראל, כאשר יכנסו לארץ ישראל- לקיים מצוות ולחנך דורות שלמים לאהבת ה', לבחירה בטוב, לצדקה ולאכילה טהורה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן