פרשת השבוע בספורט- 'קורח'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת קורח הינה החמישית בספר במדבר, המתארת את מסעות בני ישראל טרום הכניסה לארץ. במרכז הפרשה מופיעים חילוקי דעות חריפים בין קורח ו-250 מאנשיו לבין משה רבינו, שתוצאותיהם מובילות לטרגדיה. אחד מסלעי המחלוקת הוא ערעור קורח ועדתו על כהונת אהרון במשכן הקדוש ובהמשך לכך, כהתרסה וכקריאת תיגר, הקטרת קטורת זרה, עליה חל איסור חמור. בפרק יח', פסוק ג', הקדוש ברוך הוא מצווה על אהרון הכהן: "ושמרו משמרתך ומשמרת כל האוהל אך אל כלי הקודש ואל המזבח לא יקרבו". כפי שניתן להבין, ה' יתברך מטיל את אחריות שמירת המקדש על הכהנים. בהמשך הקב"ה מסביר זאת, בכך שהעבודה במשכן ניתנה לכוהנים כמתנה אלוקית נצחית והם חייבים בשמירתה.
השבוע מאמן השוערים של קבוצת מ.ס אשדוד ב-10 השנים האחרונות, איתי זילפה, הודיע כי לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה. "יש תחושת מיצוי", אמר השבוע זילפה בן ה-35, תחתיו התפתחו שוערים בעלי שמות גדולים כמו אופיר מרציאנו ויואב ג'ראפי. גם השוער הנוכחי, רועי משפתי ביצע התקדמות נהדרת מאז הגיע לקבוצה, בשנת 2017. לאיתי זילפה שהגיע מנס ציונה, מגיעות כל המחמאות על העבודה המקצועית והדרך הנפלאה שעשה בעשור האחרון במ.ס אשדוד. אפשר להשוות בין זילפה, שקידם את שוערי הקבוצה וחינך אותם לשמירה על השער בכל מחיר, לבין הכוהנים הקדושים בפרשת השבוע, שהצטוו לשמור על בית המקדש וכליו ולבטח השקיעו במשימה את כל מאודם.
הפרשה כאמור עוסקת כמעט ברובה בהתקהלות ובהתקוממות של קורח ומקורביו, שהיו, כמו קורח, אנשים מכובדים וחשובים מאוד מתוך קהילת בני ישראל במדבר בתקופת המקרא. נשאלת השאלה, מדוע קורח, שידוע כי היה עשיר מופלג, בוחר לפעול כנגד משה רבינו ומסית נגדו את בני ישראל? על פי השתלשות העניינים בפרשה, מסתבר שקורח רדף אחר כבוד. זאת ניתן ללמוד מפרק טז', פס' ג', כשקורח פונה אל משה ואומר: "כולם קדושים ובתוכם ה', ומדוע תתנשאו על קהל ה'". כפי שניתן לראות, קורח רדף אחר ההנהגה והכבוד וראה עצמו מחליף להנהגת משה רבינו. בהקשר זה, שווה להזכיר משפט ידוע של חז"ל: "הכבוד והגאווה מוציאים את האדם מין העולם."
השבוע בספורט האשדודי הנהלת קבוצת מכבי עירוני אשדוד, מליגה א' דרום, הודיעה על פרידה מהמאמן והסמל, יגאל 'טורבו' זריהן, שאימן את הקבוצה בעונה החולפת. לא ברור מה גרם להנהלת הקבוצה לא לתת לזריהן את המושכות וניתן לשער שעל כך היו חילוקי דעות. התחושה היא כי קיים רוב בקהל, שהיה נלהב מלראות את שני שחקני העבר האגדיים יגאל זריהן וברוך דגו בצוות אימון משותף. אולם, ב'קוקפיט' של הקבוצה חשבו אחרת. בעוד בפרשת השבוע חילוקי הדעות בתוך עם ישראל הסתיימו בכי רע, ב'עירוניה' מקווים שהויכוחים הפנימיים בהנהלה, שהולידו השבוע מינוי מאמן חדש, אבי אבינו בן ה-37, דווקא יאחדו את השורות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן