פרשת השבוע בספורט- 'צו'

צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבת הבאה עלינו לטובה, מכונה 'שבת הגדול' בשל סמיכותה לחג הפסח ובבתי הכנסת בקהילות ישראל יקראו את פרשת 'צו'. פרשה זו הינה השנייה בספר ויקרא ובחלקה הראשון היא עוסקת בדיני קורבנות, המובאים כהמשך לפרשה הקודמת. חלקה השני של הפרשה עוסק במינוי הכהנים ובהכנות לקראת עבודתם הקדושה במשכן. על פי התורה, ה' יתברך מצווה על משה רבינו להכתיר את אהרון ובניו לעיני כל הקהל וכך נכתב (ויקרא ח', ג'-ד'): "ואת כל העדה הקהל אל פתח אוהל מועד. ויאמר משה אל העדה, זה הדבר אשר ציווה ה' לעשות". מפסוקים אלה ניתן ללמוד את החשיבות שנותנת התורה לקהל ולהנגשת המדיניות של ההנהגה כלפיו.

בימים האחרונים בספורט האשדודי, הנבדל אלפי מונים מהמקרא הקדומה, במ.ס אשדוד מנסים למנף את ההצלחה המקצועית הגדולה, לטובת החזרת הקהל למגרשים. הנהלת הקבוצה יצאה בפעולות שיווקיות, מתוך מטרה לפתות את הקהל האשדודי, להגיע לאצטדיון היא' בחמשת משחקי הבית של הפלייאוף העליון. לא בטוח שזה יצליח, אבל הכיוון הוא חשוב ונכון. כשם שבפרשת השבוע התורה מוצאת לנכון לציין את החשיבות של הקהל, כך ולהבדיל, בהנהלת מ.ס אשדוד 'שוברים' את הראש כיצד לגייס אוהדים, מתוך הכרה בחשיבותם.

במעבר חד לרוחניות, שתמיד מעפילה על הגשמיות, השבוע לפני 119 שנים נולד הרבי מילובביץ' זכר צדיק לברכה, מהרבנים הגדולים, הידועים והחשובים בתולדות העם היהודי. הרבי שנולד ביא' בניסן, שנת תרס"ב, עשה רבות להצלחתו ולרווחתו של עם ישראל. הקמת ארגון שלוחי חב"ד המשגשג עד עצם היום הזה הוא דוגמא אחת מיני רבות. ישנו סיפור ידוע על הרבי, שמסופר בקהילות חב"ד בארץ ובעולם. אל חצר הרבי בניו יורק הגיע ילד שביקש ברכה להצלחת קבוצת הבייסבול האהודה עליו, הניו יורק 'מטס', לקראת סדרת הגמר מול הבוסטון 'רד סוקס'. הרבי בירך את הקבוצה (כמובן שהיא זכתה באליפות) ואת הילד ובדיוק לפני שהילד יצא מחדרו הצנוע של הרבי, פנה אליו שוב הרבי ואמר לו: "בחיים האמיתיים, אל תהיה אוהד, תהיה שחקן".

נחזור לספורט ולקהל האשדודי. באשדוד יש עשרות אלפי אוהדי כדורגל בהערכה גסה, מה שמעניק לה את הכינוי עיר של כדורגל. על סיפור איחודן של עירוני והפועל אשדוד נכתב רבות ולאור הצלחתה הכבירה של מ.ס אשדוד, נראה כי הפצע של אוהדי הפועל ועירוני נפתח מחדש. בדיוק לשם כך אוהדיהן יזמו הקמת קבוצות חדשות לפני חמש שנים. היריבות הספורטיבית הנפלאה, ההקנטות ההדיות, השיח ברשתות החברתיות, צוותי המדיה הצבעוניים. גם תקופת הקורונה עם היציעים הריקים, שמה את הקהל בתפקיד הכי מרכזי שיכול להיות. אפשר לומר שאוהדי הפועל ועירוני לקחו דוגמא מהסיפור על הרבי והפכו לשחקנים של ממש.

שבת שלום וחג כשר ושמח!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן