פרשת השבוע בספורט – 'פנחס'

השבוע יצאנו לחפש את הקשר בין חלוקת הנחלות בארץ ישראל ל-12 השבטים, לבין התפלגות אוהדי הכדורגל בעיר. וגם: טורניר גלישה מיוחד לזכרו של איתי מור ז”ל, מתכתב עם מעמד משה רבינו המשקיף על ארץ ישראל ממרומי הר נבו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע מהווה המשך ישיר לפרשת 'בלק' מין השבוע שעבר. לאחר המגיפה שגבתה את חייהם של 24,000 חללים, בני ישראל ממשיכים במסעם לעבר ארץ ישראל הקדושה. לקראת הכניסה אליה, מצווה הקדוש ברוך את משה רבינו, לספור את בני ישראל. לאחר מכן, הקב"ה מגדיר בפני משה את עקרונות חלוקת הארץ לישראלים העומדים להיכנס אליה. וכך התורה כותבת: "לאלה תחלק הארץ בנחלה, במספר שמות. לרוב תרבה נחלתו ולמעט תמעיט נחלתו." (במדבר, פרק כ'ו, נד'-נה'). משמעות הדבר היא שלא תהיה חלוקה שווה בין שבטי ישראל, אלא, שבט שאנשיו רבים יותר, יקבל שטח גדול יותר.

בספורט האשדודי של ימינו הרחוק ונבדל מרחק רב מין המקרא הטהורה והשלמה, קבוצת הכדורגל הבכירה על פי התפלגות האוהדים בעיר היא בטח לא מ.ס אשדוד. ועדיין, חובת ההוכחה על קבוצות עירוני אשדוד וא.ס אשדוד ועל הקהלים שלהן. בעונה האחרונה יכולנו לראות שההתלהבות הצטננה במקצת וציבור חובבי הכדורגל בעיר הפך למפונק. בשביל שהקבוצות שמתיימרות להיות הבכירות בעיר יעשו את קפיצת המדרגה האמיתית, הן חייבות תמיכה מאסיבית יותר של הקהל שתפקידו להגיע למגרשים בהמוניו מקבל משמעות מכרעת. מאות בודדות זה לא מספיק והקבוצות צריכות להתעורר. בפרשת השבוע ראינו ששבט שאנשיו רבים יותר, יקבל שטח גדול יותר. אותו עיקרון עובד במועדוני ספורט- קהל רב שווה הכנסה ותקציבים גבוהים יותר. הכוח הוא אצל האוהדים.

בהמשך הפרשה ה' יתברך אומר למשה, שבזמן שבני ישראל יכנסו לארץ המובטחת, עליו לעלות להר נבו, להשקיף משם על המתרחש וכך יאסף אל עמיו, ימות במדבר ולא יזכה להכנס לא"י. הקדוש ברוך הוא מנמק את החלטתו בחטא 'מי המריבה', בו משה רבינו היכה בסלע ועל כך נענש כאמור, באי כניסה לארץ, כמו אחיו אהרון הכהן שנפטר כזכור, בפרשת 'חוקת'. וכך התורה כותבת: "וראית אותה (את א"י), ונאספת אל עמיך, גם אתה, כאשר נאסף אהרון אחיך." (פרק כז', יג'). מדרש ידוע גורס כי בשעה שמשה היה בהר נבו, הוא התפלל 515 תפילות בכדי שה' ימחל לו. כשמשה רצה להתפלל תפילה נוספת, ה' ביקש ממנו שיפסיק כי הוא יהיה מחויב להיענות לתפילתו. מיד משה הפסיק להתפלל. דבר המלמד על כוחה של תפילה.

תחרות גלישה לזכרו של איתי מור ז״ל

בשבת האחרונה התקיימה בסמוך לחוף הקשתות בעיר, תחרות גלישה מיוחדת לילדים ובני נוער לזכרו של איתי מור ז"ל, שנפטר לפני 3 שנים ברצח שזעזע מדינה שלמה. עשרות גולשים מוכשרים התחרו בתחרות שהופקה בצורה מופתית ומכובדת ביותר, בחסות העמותה לקידום גלישת הגלים והספורט הימי באשדוד. בזכות תחרויות כאלה, הגולשים של עירנו נמצאים חזק במפת הגלישה בארץ ובעולם. כמו שמשה רבינו השקיף על ארץ ישראל מהר נבו, כך גולשים אגדיים שנפטרו בצעירותם כמו איתי מור וגיל שניאור זכרונם לברכה והפכו למיתוס, משקיפים בגאווה על התפתחות הענף ועל הכבוד שניתן להם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן