פרשת השבוע בספורט – 'ניצבים'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו תמיד נקראת בשבת האחרונה של לפני חג ראש השנה והיא פותחת את סדרת ארבע הפרשות האחרונות בתורה (ניצבים, האזינו, וילך, וזאת הברכה). הפרשה ממשיכה את רוח ספר דברים, כאשר משה רבינו הגדול, מעט לפני מותו, מכנס את העם ומנחיל לבני ישראל דברים חשובים. בפרשה הנוכחית משה רבינו מדבר על כריתת ברית עולם בין הקדוש ברוך הוא לבין בני ישראל, לא רק לדור המדבר, אלא לכל אורך הדורות שיבואו. משה מתייחס לכל העם בתחילת הפרשה באומרו: (דברים כח', ט'-י') "הנה אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' ראשיכם שבטיכם זקניכם ושוטריכם כל איש ישראל. טפכם, נשיכם וגרך אשר בקרב מחניך מחוטב עציך, עד שואב מימיך".

הברית החשובה והעמוקה בין בני ישראל לבין ה' יתברך כפי שניתן לראות בפרשה הנוכחית כוללת לא רק את כל הדורות, אלא גם את כל החלקים בעם, מקטן ועד גדול, מהמכובד ביותר, עד לפחות מכובד. מכאן ניתן ללמוד כי אין איפה ואיפה בתורה וכי כל אחד יכול להתקרב אליה ולהרגיש קרוב לקדוש ברוך הוא. בהמשך הפרשה, משה מוסיף ביטוי שעד היום אנחנו משתמשים בו: "לא בשמים היא" (כט', יב'). כוונתו היא בכך ששמירת התורה והמצוות היא לא רחוקה מאיתנו וכי היא נגישה לכל אדם.

הסמיכות של הפרשה לראש השנה הממשמש ובא, עם כל אווירת ההתחדשות שהחג הקדוש מביא עימו, נותנת לנו תזכורת לגבי מה באמת חשוב ומשמעותי וכי הברית בינינו לבין הקדוש ברוך הוא, קיימת לעד עדי עד ואת זה יזכירו בימים הקרובים בבתי הכנסת ובשולחנות החג והשבת, כל קהילות ישראל הקדושות.

במעבר חד לספורט האשדודי המגוון, ענפי הספורט הפופולאריים חזרו בימים האחרונים לעניין אותנו, אחרי קיץ סוחף של טורנירים איכותיים בכדורגל (יורו, קופה אמריקה), לצד אולימפיאדה מרתקת. בכדורגל מ.ס אשדוד (גם קבוצות הנוער והנערים של האקדמיה, שמביאות כבוד רב לעיר) ואדומים אשדוד פתחו את העונה המעניינת שלהן בליגת העל ובליגה הלאומית בשבוע שעבר. ואילו נציגתנו בליגה א', עירוני אשדוד, המפעילה גם קבוצת נשים, תצטרף למעגל המשחקים בשבוע הבא, כאשר בקרוב גם קבוצות ליגה ג', בית"ר אשדוד, בני אשדוד ואשדוד סיטי יכנסו לפעולה. כמו כן, בכדורסל אגודות מכבי והפועל אשדוד מתכוננות לעונה הקרובה, כמו גם הפועל אשדוד בכדוריד, מחזיקת גביע המדינה למי ששכח. אל כל אלה ניתן להוסיף את ענף הקריקט, בו קבוצת יאנג אשדוד מצטיינת וזכתה בשבע אליפויות רצופות ואת ענפי הספורט היחידניים כמו שחייה (טומרקין ולקטוב), הרמת משקולות (דויד ליטבינוב), שייט והתעמלות (מכבי אשדוד בה גדלה יאנה קרמנקו והפועל סחלבים אשדוד, ממנה יצאה קארין וקסמן), בהם הרשות העירונית לספורט משקיעה רבות ומתכננת להמשיך בכך. אפילו בענף מרוץ מכוניות 'נאסקאר', יש לנו נציג בכיר בשם אלון דאי, ששורף את המסלולים באירופה ורק בשבוע שעבר זכה במקום הראשון במירוץ בצ'כיה. כשם שבפרשת השבוע כריתת הברית בין הקדוש ברוך הוא לעם ישראל מתייחסת לכלל ישראל, כך ולהבדיל, באשדוד יש חשיבות לכלל הענפים, מהגדול והמעניין, עד לפחות גדול ופחות פופולארי. מכאן, נאחל שנה טובה והישגית לספורט האשדודים ולכל העוסקים במלאכה ושנמשיך להיות אימפריה ספורטיבית.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה!

שבת שלום, שנה טובה וחג שמח! 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן