פרשת השבוע בספורט- 'נח'

אולי ההפסקה שנוצרה בגלל הקורונה טובה לענפי הספורט הפופולריים בישראל, שצריכים לעבור ניעור רציני

צילום: לירון מולדובן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו היא השנייה בספר בראשית ופותחת באזכור שמו של נח, המהווה דור עשירי למין האנושי ונחשב לצדיק בדורו, בטח בהשוואה לשאר בני האדם, שזכו לכינוי 'דור המבול' ועליהם התורה כותבת (בראשית ו', פסוק י'): "ותשחת הארץ לפני האלוקים ותמלא הארץ חמס". בעקבות כך כזכור, ה' מצווה על נח לבנות תיבה, שתגן עליו, על משפחתו ועל נציגות מכלל בעלי החיים, מפני המבול שהולך להחריב את העולם.

כ-350 שנה לאחר המבול הגדול ולקראת סוף הפרשה, התורה מתארת את חטאו של הדור, שזכה לכינוי 'דור הפלגה'. אנשי הדור המדובר, גמלו בלבם למרוד בקדוש ברוך ותכננו לבנות מגדל, שיגיע עד לשמיים. ה' בתגובה ליוזמה הראוותנית, מבלבל את שפתם של האנשים, מה שיוצר קצר בתקשורת, המונע את השלמת היוזמה היומרנית, שנבנתה על רעיון של אחדות מרדנית. המקום בו ניסו בני האדם לבנות את המגדל נקרא 'בבל', על שום שבנקודת הזמן הזו, נבללה שפת המין האנושי. על כך התורה כותבת, בראשית יא', ט': "על כן קרא שמה בבל, כי שם בלל ה' שפת כל הארץ…"

בשבועות האחרונים אין הרבה מה לספר על הספורט האשדודי, עקב התפרצות הגל השני, שבעזרת ה' יעבור גם הוא בימינו במהרה. ואולי ההפסקה הזאת טובה לענפי הספורט הפופולריים בישראל, שצריכים לעבור ניעור רציני. נדמה כי מקבלי ההחלטות לפעמים שוכחים את האינטרסים של האוהדים ומעניקים יחס מועדף לצורכי המועצה להסדר ההימורים בספורט ולתקשורת הספורט הישראלי, שמזרימים סכומי עתק המאפשרים את קיומן של הליגות הבכירות בארץ.

אז זהו, שלא. הכדורגל הוא של האוהדים והם אלה שצריכים לקבוע ולהחליט. הגיע הזמן שנחזור לאנושיות ולאותנטיות וניתן למי שמגיע מאהבה ותשוקה לספורט לקבוע את גורלן של אהובותיו. ההגבלות על הספורט הישראלי משכו את השטיח מתחת רגלי הספורטאים והעסקנים, שהתרגלו להרגיש מנופחים ומוערכים. למרות הבשורה על חידושה של ליגת העל בחודש הבא, התחושה היא כי המפץ הגדול כאן.

זאת כבר תקופה ארוכה שהמותג של ליגת העל הישראלית בכדורגל ובכדורסל, נמצא במגמת צניחה. לכישלון הזה אבות רבים, שחלקם מנסים לעטוף את המוצר הגוסס שלהם בצבעים נוצצים. אולם, הציבור הישראלי לא פראייר ולא בכדי רמת העניין בליגות הכדורסל והכדורסל הגיעה לשפל. בעוד בפרשת השבוע, דור המבול ודור הפלגה נענשים על חטאיהם והמטרות הלא מוסריות שלהם, כך ולהבדיל, הספורט הישראלי נענש, על שנים ארוכות של החדרת תרבות מסוכנת, שמעדיפה כסף וחוסר מוסר במקום רגש וכוחות חיוביים.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן