פרשת השבוע בספורט- 'נח'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע אותה נקרא אם ירצה ה' בשבת  הקרובה היא הפרשה השנייה בסדר הקריאה בתורה והיא מתארת בין היתר באופן מופלא, את המבול הגדול שהשמיד את העולם. ה' יתברך מבחין "כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ" (בראשית ו', יג') ומחליט להחריב את העולם באמצעות המבול הכי גדול בהיסטוריה האנושית. בציווי ה', נח שעל פי הסיפור המקראי, היה איש צדיק, תמים ומוצא חן בעיני ה', בונה תיבה גדולה, שבנייתה נמשכת כ-120 שנה. על פי המדרש, לנח לקח כל כך הרבה זמן בכדי לתת לחוטאים זמן ארוך על מנת שיחזרו בתשובה, מה שלא קרה. שבוע לפני המבול, נח יחד עם משפחתו מתייצב ליד התיבה ובאמצעות נס גדול ומפליא, מגיעות חיות מכל הסוגים (7 חיות טהורות מכל סוג ושתי חיות טמאות מכל סוג) ונכנסות אל התיבה בצורה מסודרת. מי שיכנס לתיבה כידוע, ישרוד את המבול שישטוף את העולם ולאחריו, ייצור עולם חדש.

נעבור לספורט הנבדל אלף אלפי הבדלות מהתורה הקדושה. השבוע התווסף אל פאנל ליגת האלופות של ערוץ הספורט פרשן חדש. מדובר בשוער העבר דודו אוואט, הידוע בדעותיו הימניות ובשל כך עבר סוג של מכבש על ידי המגיש מודי בר און, שהטיח בו האשמות. הסיפור יצא מפרופורציות כאשר התקבלו אלפי תגובות זועמות ברשתות החברתיות על ההתנהלות (הפוליטית) של הערוץ כלפי הפרשן החדש.  אין זאת הפעם הראשונה שערוץ הספורט לוקח עמדה פוליטית ובוחר להשתלח בכל מי שלא מתיישר עם האג'נדה שלו.

כאשר הפוליטיקה מתערבבת בספורט זה יוצר חוסר צדק ומסיט את הדיון מהספורט עצמו. במשמעות הפשוטה שלה, פוליטיקה היא כסף ובנושא הזה, תקשורת הספורט שלנו דורסת כל חלקה טובה. בעוד ליגת האלופות הענקית תשרוד את ההתנהלות של ערוץ הספורט בארצנו הקטנה, הכדורגל הישראלי והאוהדים מרגישים שמישהו לכאורה גונב להם את המשחק. כולנו מתגעגעים לתקופות העבר, בו משחקי ליגת העל היו משוחקים במקביל למעט משחק מרכזי אחד ותרבות ההימורים הייתה רחוקה מה'מיינסטרים'. כיום, אנחנו נמצאים בפני שוקת שבורה, בו אוהדי הכדורגל בישראל מאבדים עניין ומתרחקים. קברניטי תקשורת הספורט בארץ אחראיים לכך בצורה ישירה ואולי עליהם לשנות פאזה. כשם שהקב"ה השמיד את העולם לאחר שהשחית את כולו בעקבות חטאים ושחיתות, כך ולהבדיל, תקשורת הספורט בישראל חוטאת לאמת באמצעות התנהלות מנותקת מהציבור ומחוברת מדי למפרסמים, מקדמי אג'נדות ולבעלי ההון ובכך משחיתה את הענף. התחושה היא כי המפץ הגדול כבר בדרך.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן