פרשת השבוע בספורט – 'מקץ'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע שלנו יוסף הצדיק משתחרר מבית האסורים, פותר במדויק את חלומות פרעה מלך מצרים והופך להיות שליט מצרים כשהוא בן שלושים בלבד, לאחר שפרעה מתפעל מחוכמתו הרבה. על כך נאמר בארמית, 'מבירא עמיקתא לאיגרא רמא' (מבור עמוק להר גבוה). בהמשך הפרשה, כשמגיעות שבע השנים הרעות, רעב כבד מתרחש לא רק במצרים, אלא גם בארץ ישראל. כתוצאה מכך, יעקב אבינו ששומע שיש מחסני מזון בארץ מצרים, מבקש מילדיו לרדת לשם ולרכוש מזון כי כבד הרעב בארץ כנען. בפרשה מתוארת ירידה כפולה של בני יעקב לארץ מצרים כשבפעם השנייה יעקב שולח עימם מתנות כפי שכתוב: "קחו מזמרת הארץ בכליכם והורידו לאיש מנחה מעט צרי ומעט דבש נכאת ולט בטנים ושקדים" (בראשית מב', פסוק יא'). באומרו יעקב 'זמרת הארץ', הוא מתכוון לשישה מוצרים חקלאיים המייצגים את כלל תנובתה של ארץ ישראל.

במעבר חד לספורט הנבדל אלף אלפי הבדלות מהמקרא הקדושה, בשבוע שעבר התקיים שבוע חשיפה והגברת המודעות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. בעקבות כך, בקבוצת מ.ס אשדוד בחרו להזמין לאחד מאימוני הבוקר תלמידים מבתי הספר "גוונים" ומקיף 'יא' בעיר. הילדים לקחו חלק באימון ובסיומו קיבלו מדליות וחולצות משחק של מ.ס אשדוד. זוהי יוזמה נהדרת של הקבוצה שגרמה לאושר גדול בקרב הילדים שהשתתפו והלוואי ונראה עוד ועוד פעילויות כאלה. בעוד בפרשת השבוע יעקב אבינו שולח מתנות מזמרת הארץ למצרים, יוזמות יפות כאלה של קבוצות ספורט משולות למתנות שהן נותנות לקהילה.

בנושא אחר, השבוע נחגג חג חנוכה הקדוש בכל קהילות ישראל. על פי סקר שערך אתר 'סרוגים' משנת 2018, נמצא כי 73 אחוזים מכלל הישראלים מדליקים נרות חנוכה בכל שמונת ימי החג. הסיבה לכך כפי הנראה נעוצה ברצונם של הישראלים להתעטף ולהשתתף במסורת ישראל, הנותנת פשר ומשמעות לקיום שלנו כעם. נתון זה מתכתב היטב עם פרשת השבוע, בכך שיעקב אבינו שולח למצרים עם בניו מתנות המייצגות את המסורת ואת תנובת ארץ ישראל, הידועה כארץ זבת חלב ודבש.

בחזרה לספורט וגם הפעם שווה לשים את הזרקור על אחד מהנושאים הבוערים בתקופה האחרונה והוא אלימות כנגד נשים. ביום שני השבוע הוזמנו מספר שחקני מ.ס אשדוד לרשות העירונית לחוסן קהילתי בשותפות בריג'יט דוקאן, שהיא דמות מוכרת באשדוד ובמסגרת תפקידה היא מנהלת קשרי קהילה מטעם מ.ס אשדוד. השחקנים ביקשו להעביר מסר בזו הלשון: אפס סבלנות לאלימות כנגד נשים. גם כאן מגיעה מילה טובה למ.ס אשדוד שלאחרונה מגלה מעורבות רבה בנושאים קהילתיים, מה שמקרב אותה למסורת ישראל ונותן לה משמעות ובהקשר זה, גם זכות קיום.

שבת שלום, חודש טוב וחג שמח!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן