פרשת השבוע בספורט- 'מסעי’

מה הקשר לציווי ה' על בני ישראל ערב הכניסה לארץ ישראל, לבין הטלטלה שעוברת א.ס אשדוד. וגם: סיפורה של תכנית מילוט מחובות באמצעות עיר מקלט אצל בית"ר אשדוד בחסות עיריית אשדוד

צילום: מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתחילת פרשת השבוע מתוארים 42 המסעות והחניות שעברו בני ישראל במשך ארבעים שנות נדודיהם במדבר, מאז יצאו מארץ מצרים. הישראלים החלו את המסע ברעמסס וסיימו אותו בעצירתם, בערבות מואב. בין מקום למקום מזכירה התורה את פטירת אהרון הכהן הצדיק בגיל 123. בערבות מואב, מתגלה ה' יתברך אל משה רבינו ומצווה עליו להעביר לבני ישראל הודעה חשובה, טרם כניסתם לארץ כנען. וכך התורה הקדושה כותבת: "והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם ואיבדתם את כל משכיתם ואת כל צלמי מסכותם…" ( במדבר, לג', נב'). פירוש הדבר, כי על העם לגרש את כל האויבים מארץ כנען ולהשמיד את האלילים שלהם.

בהמשך הפרשה מורה הקדוש ברוך הוא למשה רבינו לדבר אל בני ישראל ולסמן שש ערים, שלוש במזרח ושלוש במערב, אשר ישמשו כערי מקלט. מטרתן של ערי המקלט המדוברות היא לתת למי שהרג אדם בשוגג, מקום אליו יוכל לברוח ולהינצל מנקמה מצד קרוביו של ההרוג. ברגע שאותו אדם מגיע לאחת מערים אלו, אסור בתכלית האיסור למי שחפץ לבו בנקמה, להרוג אותו. אם אותו אדם מפר את התנאי ויוצא מעיר המקלט, אז רשאים הנוקמים להרגו.

השבוע בספורט האשדודי הקבוצה הכי מדוברת הייתה א.ס אשדוד המתפרקת, לה זו אולי התקופה הכי גרועה מאז שנוסדה בשנת 2015. ההנהלה הודיעה על פיטוריו של המאמן חיים לוי, קצת יותר משבוע לאחר שמינתה אותו. האחרון כבר התחיל לבנות את הסגל וההנהלה החתימה שחקנים בהתאם לבקשותיו המקצועיות. כעת מי שאמור לעמוד על הקווים הוא כדורגלן העבר דוד רביבו, לו אין ניסיון באימון בוגרים. אל כך ניתן להוסיף את עזיבתו של המגן האשדודי המוערך, עופר ורטה שחתם השבוע בהפועל ר"ג והתאחד עם המאמן רוני אוואט. אך אולי המכה הכי גדולה שספגו האוהדים השבוע הגיעה מכיוון לא צפוי. ולא מדובר בחובות הכבדים המוערכים במאות אלפי שקלים שהקבוצה נשארה חייבת לדמויות בכירות בכדורגל האשדודי, שעבדו אצלה בעונה שעברה. מדובר בנושא הכי טעון וקרוב ללב של האוהדים והוא השם 'הפועל', אותו כרגע מחזיקה העולה החדשה לליגה ב' דרום ב', הקבוצה הצנועה והסימפטית שנקראת 'הפועל אשדוד', במדיה מקבלים ויקבלו במה אשדודים צעירים להוכיח את עצמם.

אז למי שייך השם הפועל? על פי אתר ההתאחדות לכדורגל, כתוב בבירור כי הגוף המנהל של קבוצת א.ס אשדוד הינו בית"ר אשדוד. מצב זה נולד בעקבות האיחוד המוזר שהושג לפני כחודש בין קבוצות בית"ר אשדוד לא.ס אשדוד. נאמר בזהירות כי לכאורה, האיחוד נולד כדי למחוק את החובות של עמותת א.ס אשדוד ולפתוח דף חדש כבית"ר אשדוד. מוזר עוד יותר שרשות הספורט העירונית נותנת יד לדבר שכזה ועוד מתקצבת את הקבוצה. תשלמו חובות חברים, אח"כ תחתימו שחקנים. ניתן לשער כי כשהאוהדים רואים איך השם 'הפועל' חמק להם מבין הידיים והפך לבית"ר, הם נפגעים בצורה קשה.

כשם שבפרשת השבוע, בני ישראל מצווים לגרש את האויבים מתוך ארץ ישראל, כך ולהבדיל, מישהו חייב לשים סוף לביזיון שקורה בא.ס אשדוד, לגרש ממנה את המזיקים האמיתיים של הקבוצה ולפתוח דף חדש ונקי, גם אם המשמעות לרדת לליגה ג'. ובעוד בפרשה מתוארות ערי המקלט, אליהן יוכלו לברוח הורגים בשוגג, בא.ס אשדוד מצאו עיר מקלט מקורית אצל בית"ר אשדוד בחסות רשות הספורט העירונית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן