פרשת השבוע בספורט: 'מטות'

השבוע בחרנו להתמקד בסדר העדיפויות הנכון לחיים נכונים על פי משה רבינו. ובתוך כך, ניסינו לחבר בין הדרת שומרי המסורת מענף הכדורגל בישראל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת 'מטות' שהיא הלפני אחרונה בספר במדבר, מספרת בין היתר על חשיבותם של נדרים ועל המשמעות וההשפעה האדירה של הדיבור על המתרחש, כפי שאומר משה רבינו בפרק ל' פסוק ב': "ככל היוצא מפיו יעשה". בהמשך, מתואר הניצחון הגדול של בני ישראל במלחמה נגד מדיין, על השלל שנלקח, שבעטיו, כעס משה על העם. מכל הרעיונות הרבים והמופלאים בפרשה, בחרנו להתמקד בתת סיפור, על שבטים גד וראובן המבקשים ממשה רבינו לפני הכניסה לארץ ישראל הקדושה, רשות להתיישב בעבר הירדן המזרחי, בשל היותו מקום נוח מבחינה כלכלית. משה מסכים לאחר דין ודברים ונציגי גד וראובן אומרים לו (פרק לב', יז'): "צאן נבנה למקננו פה וערים לטפנו". משה בתגובה הופך את סדר הדברים ועונה (פס' כד'): "בנו לכם ערים לטפכם וגדרות לצאנכם והיוצא מפיכם תעשו". יש לשים לב לסדר העדיפויות בתשובתו של משה. לדבריו, קודם יש לדאוג לילדים ולמשפחה ורק אחר כך לדאוג לפרנסה, בשונה מאמירתם של נציגי שבטים גד וראובן. זוהי הצהרה חינוכית חשובה מאין כמותה ובטח רלוונטית לימינו אנו.
במעבר חד לספורט ולענף הכי פופולרי באשדוד ובעולם, הכדורגל, שנמצא בפגרה ואוטוטו חוזר לרגש אותנו, לצנן לנו את הקיץ ולחמם לנו את החורף. לקראת עונת המשחקים הקרובה בליגת העל בכדורגל, מנהלת הליגה מצאה לה ספונסר חדש במקום הבורסה לניירות ערך ובחרה בחברת 'וואן זירו' המשווקת בנקים דיגיטליים. על הזכות להיות הספונסר הראשי של הליגה הראשונה בישראל בשנתיים הקרובות, החברה תשלם למנהלת הליגה סכום עתק של 10 מיליון שקלים.
חסות לליגה היא חשובה וגם הכסף שנכנס ועוזר לתפעל את כל האופרציה היקרה הינו חשוב לאין שיעור. אולם, כפי שמשה רבינו מלמד אותנו ואת שבט גד וראובן בפרשת השבוע על סדר העדיפויות הנכון והרלוונטי לכל התקופות בהיסטוריה האנושית, כך על קברניטי הכדורגל הישראלי לנהוג בנוגע לניהול הענף האהוב עלינו כל כך. ראשית יש לדאוג לילדים ולמשפחה ורק אחר כך, לפרנסה. אם פרשת השבוע והרעיון של דאגה למשפחה היא המשל וההתאחדות לכדורגל היא הנמשל, אזי הדאגה למשפחה ולילדים צריכה לבוא לידי ביטוי ביצירת ליגה שפונה לכלל אוהדי הכדורגל בישראל.
בנושא הזה ודווקא בפגרה ראוי להעלות את השיח על כדורגל בשבת שקצת נשכח בשנים האחרונות על סדר היום הציבורי. מאות אלפי אוהדים ברחבי הארץ (וגם שחקנים) ששומרים מסורת מרגישים מודרים מהענף. השבוע אפילו נשיא המעצמה הגדולה בעולם הבין והכיל את כוחו וחוזקו של העם היהודי. ובהקשר הזה, אין לנו ממה להתבייש ועלינו לקדם סמלים יהודים בכדי לתת תחושה שהכדורגל שייך לאוהדים, יותר משהוא שייך לזכיין, למועצה להסדר ההימורים בספורט ולמפרסמים.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן