פרשת השבוע בספורט – 'לך לך'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו אותה נקרא בשבת הקרובה בעזרת ה' יתברך היא השלישית בסדר הפרשות. אחרי התהפוכות של בריאת העולם, המבול שהחריב אותו והמשך האנושות על ידי נוח ובני משפחתו, אנחנו מגיעים לדבר האמיתי- אברהם אבינו עולה על בימת ההיסטוריה. האחרון, שבתחילת הפרשה נקרא אברם ובסופה יזכה להוספת האות ה' לשמו, מקבל ציווי מהקדוש ברוך הוא: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך" (בראשית יב', א'). אברהם שהוא דור עשירי לנוח, שומע בקולו של ה' יתברך ויחד עם משפחתו ומקורבים נוספים שהתקרבו לה' יתברך, יוצא ממקום מושבו (חרן) לכיוון ארץ ישראל, שנקראת בנקודת הזמן הזו, ארץ כנען.

השבוע בספורט מסר איגוד הכדורסל הודעה שלא קיבלה כותרות בשום גוף תקשורתי. בעוד כשנה תפתח אליפות אירופה כשנבחרת ישראל תשחק בפראג, בירת צ'כיה את משחקיה. מה שמעניין הוא שפיב"א ומארגני הטורניר קיבלו את בקשת איגוד הכדורסל לשנות את מועדי שני המשחקים הראשונים של הנבחרת בכדי לאפשר לציבור שומרי השבת לצפות במשחקים. איגוד הכדורסל מנסה לעשות הכל בכדי למשוך קהל וליצור עניין במשחקים שלו. כשם שאברהם אבינו הלך כנגד כל העולם, נגד הזרם המרכזי ועמד בלחצים אדירים, כך ולהבדיל, איגוד הכדורסל, בניגוד לכדורגל הפופולרי, עושה הכל בשביל לקרב את ציבור שומרי מסורת ישראל ובכך עושה קידוש ה' גדול.

שם הפרשה היא 'לך לך' והיא מתכתבת היטב עם רוח הפרשה, במסגרתה אברהם אבינו משתתף בפעולות ובאירועים רבים. ירידה לארץ מצרים בעקבות רעב בארץ ישראל וחזרה משם עם רכוש גדול, היפרדות מאחיינו לוט והתיישבות בחברון, הצלת לוט מהשבי, כריתת ברית עם ה' (ברית בין הבתרים), הולדת בנו ישמעאל מהגר, ברית מילה בגיל 99 ולבסוף הבשורה וההבטחה על הולדת יצחק. קצרה היריעה מלתאר את מסעותיו של אברהם אבינו בפרשה. ניתן לראות דפוס חוזר על עצמו בהתנהגותו בפרשה זו, כאשר אברהם תמיד בתנועה, נחלץ לעזרה שצריך והולך אחרי הקדוש ברןך הוא באש ובמים.

חזרה לספורט שלפעמים משתלב היטב עם סיפורי הפרשה. בשבוע שעבר ציינה משפחתי, 37 שנה ללכתו של סבא שלי, מרקו עבוד ז"ל. עבוד נחשב בתקופתו לאחד השוערים הטובים בישראל כשגם כישוריו ההתקפיים באים לידי ביטוי, אז בשנות ה-50 וה-60, במדי קבוצתו בני יהודה. באמצע שנות ה-60 הוא עבר להפועל אשדוד המיתולוגית, כשהיא ממוקמת בליגה ג', שימש בה הן כשחקן, הן כמאמן והן כמנהל הקבוצה ועשה זאת במסירות, צניעות, מקצועיות ואהבה עזה למשחק הכדורגל. כותב שורות אלה מעולם לא הכיר את מרקו עבוד ז"ל, אך גדל אל תוך עולמו ובימים אלה שהקהל של הפועל אשדוד מתעסק בסמל, שווה להזכיר את דמותו של אחד המייסדים. כמו שאברהם נמצא בתנועה, היה רב פעלים ורודף שלום, כך (ולהבדיל) הייתה דמות של מרדכי מרקן עבוד. יהי זכרו ברוך.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן