פרשת השבוע בספורט- 'כי תצא'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע היא השישית בספר דברים והיא מכילה 74 מצוות במגוון רחב של תחומי חיים, ביניהם דיני מלחמה, משפחה, עבודה, צדק כלכלי ועוד. אין זה מקרי שפרשה זו מופיעה כאשר אנחנו בתוך חודש אלול המיוחד, במסגרתו מומלץ להתכנס היטב בתוך עצמנו. באמצעות מספר רב של מצוות, החולשות על מקבץ ארוך של התנהגויות בין אדם לחברו, התורה מנסה לרמוז לנו דווקא בתקופת הזמן הזו, של סוף השנה, כי עלינו לשים לב היטב למחשבות, למעשים ולדיבורים שלנו.
בפרשה זו התורה מייחסת חשיבות רבה לכיבוד נשים. בנושא זה, כך נכתב בדברים כא', יד': "והיה אם לא חפצת בה ושילחת לנפשה ומכור לא תמכרנה בכסף, לא תתעמר בה, תחת אשר עיניתה". הפסוק הנ"ל מתאר מצב שבו אדם לוקח אישה מבנות האויב, אותה פגש במלחמה וכפי הנכתב בתורה הקדושה, עליו להתייחס אליה בכבוד ובצורה מוסרית. אם כן, התורה מתחשבת ביצרו של האדם ומתירה לו לשאת שבוית מלחמה לאישה, עם הגבלות מסויימות, אך אל לא לנהוג בה בזילזול וברשעות. בהמשך, בפרק כב', פס' יח'-יט', נכתב על מצב שבו איש בודה בדיות על אשתו: "ולקחו זקני העיר ההיא את האיש ויסרו אותו וענשו אותו מאה כסף.. כי הוציא שם רע על בתולת ישראל…" ניתן לראות שגם כאן, הרעיון על שמירת כבודה של האישה, מתוך רצון לכונן חברה מתוקנת, חוזר על עצמו.
השבוע בספורט הנבדל אלף אלפי הבדלות מהתורה הקדושה, הכדורגלן בן ה-26, עומר אצילי חתם בקבוצת הפאר הקפריסאית אפואל ניקוסיה. הפרשה הבזויה בה היה מעורב יחד עם חברו למכבי ת"א, דור מיכה, שיבשה את הקריירה שלו, כשם שלכאורה, עולמן הנפשי של הנערות המעורבות שובש והתרסק. פרשה עצובה זו מצטרפת לפרשיות אפלות דומות, בהן מתקיים דפוס התנהגות דומה. מפרשת נערות הליווי של נבחרת הבוגרת של ישראל בשנת 1999, דרך שחקני הנבחרת האולימפית שחיקו את הבוגרים כעבור שנה ועד הסירטון המביך של שחקן בית"ר ירושלים דאז (כיום בהפועל ב"ש), יחד עם כדורגלנים נוספים שהופץ ברשת לפני שנים אחדות. המשותף לכל אלה יהיה לבטח התדרדרות מוסרית של בנינו, בכל מה שקשור ליחס לנשים. יהי רצון שמנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל ירימו את הכפפה ויכריחו את בעלי הקבוצות להעביר סדנאות המלמדות איך לכבד נשים. אפשר להתחיל מלקיחת דוגמא מפרשת השבוע, שבאופן פלאי, מתכתבת עם המציאות בצורה מדויקת פעם אחר פעם.
שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן