פרשת השבוע בספורט – 'יתרו'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע הקדושה, מסופרת במלוא ההדר וההוד קבלת התורה ולוחות הברית מאת ה' יתברך, במעמד הר סיני המפואר והנהדר. בראש חודש סיון, וחודש וחצי לאחר צאתם ממצרים, מגיעים בני ישראל למרגלות ההר. חכמינו זיכרונם לברכה מציינים ודורשים כי רוב אנשי העם, שהגיעו למעמד המקודש היו בעלי מומים, זכר לעבודות הפרך הקשות שעבדו וככל הנראה נפצעו מכך. למרות זאת, כל העם קיבל את התורה, (כולל אלה שנפצעו) והיה שותף להתגלות האלוקית הנשגבת. והכבירה.

בהמשך מסופר בפרשה על בוקר ו' בסיון, הבוקר שבו החל המעמד הגדול, שלווה ברעמים, ברקים, בענן מיוחד שכיסה את ההר, בעשן שהיתמר מסביב ובתקיעות שופר. עוד לפני אותו בוקר מופלא, עלה משה רבינו אל ראש ההר וקיבל הנחיות מהקדוש ברוך הוא. מדרש ידוע גורס כי כאשר משה רבינו עלה להר, התנהל ויכוח ממושך בין מלאכי ה' לבין משה רבינו. המלאכים רצו להשאיר את התורה לעצמם ואילו משה, בגיבוי של ה' הקדוש, התעקש לקבל אותה ולהוריד אותה לעולם ולעם. המאבק בין משה רבינו, הנביא הגדול, לבין המלאכים מוסיף עוד נדבך ליוקרתה של התורה, מסמל את חשיבותה העילאית ואת ערכה העליון.

בשבוע שעבר התבשרנו על פטירתם המצערת של שני חיילי צה"ל, רב סרן אופק אהרון ז"ל ורב סרן איתמר אלחרר ז"ל. אופק אהרון שנפטר בגיל 28 שיחק בעברו באקדמיית הכדורגל של מ.ס אשדוד במשך כשמונה שנים. אופק שיחק כמגן ימני וחבריו ידעו לספר השבוע כי עשה הכל למען הקבוצה. אופק ואיתמר נפגעו כתוצאה מתאונת ירי ומותם היכה את הציבור הישראלי בהלם קשה. מכאן, נאחל למשפחותיהם שלא ידעו עוד צער ונשלח להם תנחומים. המשפחות יכולות להיות גאות בבניהם שהקריבו את חייהם ונפטרו בנסיבות בלתי נתפסות. לפעמים, גם כאוהדי ספורט, צריך לשים את הזרקור על הדברים החשובים באמת. כשם שבפרשת השבוע כל העם התאחד סביב התורה, כך ולהבדיל כל העם בזמנים שכאלה, מתאחד עם חללי צה"ל. שהוא הצבא הכי ערכי, הכי חשוב והכי חזק בעולם וחשוב להזכיר זאת, גם כשקורות תאונות מצערות.

יהי זכרם ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן