פרשת השבוע בספורט – 'חיי שרה'

צילום: לירון מולדבן)
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו נפתחת בפטירתה של שרה אימנו בגיל 127, אשר מגיעה כהמשך ישיר לסיפור עקידת יצחק (פרשת 'וירא'), מה שמלמד אותנו ששרה מתה מצער. בעקבות פטירתה המצערת, אברהם אבינו, הנמצא בבאר שבע, עולה בזריזות לחברון בכדי לקיים עבורה טקס קבורה ראוי. ביודעו אברהם כי מערת המכפלה הינה מקום קדוש, בו נקברו האדם הראשון וחווה אשתו, הוא רוכש את מערת המכפלה תמורת 400 כסף. בשל גדולתו של אברהם באותם ימים, הוא יכול היה לקבלה בחינם, אך הוא התעקש לשלם בעבורה וקבר בה את שרה אשתו. המהירות בה אברהם עושה את הדברים, מצביעה על חשיבותם עבורו. בהתבוננות כללית על כל ספר בראשית, אופן קבורתה של שרה אימנו מתכתב היטב עם יסודות של מוסר וערכים, המולידים את כיבוד המתים וחשוב מכך, כיבוד זקנים בעודם בחיים.

השבוע בספורט, הכדורגל חוזר אט אט למסלולו. ליגת העל כבר שיחקה שני מחזורים ואילו ליגה א' אמורה לשוב לפעילות בעוד כשבועיים בעזרת ה'. קהל לא יהיה שם, אך המחשבות הן אופטימיות וכולם מייחלים ליום בו הקהל ישוב למגרשים. וכשזה יקרה, מוכרחים לנסות ולקרב את הקהילה המבוגרת למגרשי הכדורגל. אפשר לסלול שבילי גישה מונגשים יותר, אולי לתת מקומות חנייה לאזרחים ותיקים בסמיכות לאצטדיונים ולא יקרה דבר, אם יינתן להם גם מקום של כבוד בתאי הכבוד במגרשי הכדורגל בארץ. כשם שאברהם אבינו מנחיל לעם ישראל ערכים של בין היתר כיבוד זקנים, כך צריכים לנהוג ראשי ההתאחדות, התקשורת, הרשויות המקומיות והמועצה להסדר ההימורים בספורט ולתת לזקנים כס של כבוד.

בהמשך הפרשה, עבדו של אברהם, אליעזר, מתבקש לצאת לאזור חרן, המקום בו גדל אברהם אבינו, בכדי למצוא שידוך ליצחק אבינו. באמצעות הרבה ניסים מה' יתברך, תפילות ונאמנותו של אליעזר, השליחות מסתיימת בהצלחה ורבקה, הכלה המיועדת, יוצאת לפגוש את יצחק. כאשר רבקה אימנו מבחינה ביצחק, היא יורדת מהגמל בהתרגשות ומכסה עצמה בצעיף מחמת הצניעות. בהמשך יצחק לוקח אותה לאישה וכך התורה הקדושה כותבת על כך (בראשית כד', סז'): "ויקח את רבקה ותהי לו לאישה ויאהבה וינחם יצחק אחרי אימו". מהנכתב ניתן ללמוד בין היתר, כי יצחק התחיל לאהוב את רבקה רק לאחר הנישואין, דבר היכול ללמד זוגות רבים בימינו כיצד לשמור על גחלת האהבה.

חזרה לספורט. באשדוד כידוע צמחו כישרונות רבים, המככבים בליגת העל. שחקנים כמו ניב זריהן ואור אינברום, נחשבים לגאוני כדורגל ומשחקים בקבוצות בכירות. המשותף לשניהם, הוא רווקותם. יש יסוד סביר לחשוב כי שחקן כדורגל, הנמצא במסגרת משפחתית,  יצליח להתמקד במטרות החשובות לו. לעומת כדורגלנים רווקים, להם פיתויים רבים, אשר יכולים להיות להם לרועץ. הספורטאים הצעירים שלנו צריכים ללמוד מאבותינו ואימותינו הקדושים ולעשות השתדלות להתחתן במהרה ובקדושה ובכך יזכו בברכות רבות.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן