פרשת השבוע בספורט – 'וישב'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע שלנו יוסף הצדיק עולה לראשונה על בימת ההיסטוריה ומסעו הבלתי נשכח מבור תחתיות לגדולה עצומה מתואר בהרחבה. תחילה התורה מספרת על יעקב אבינו, שמעניק לבנו האהוב יוסף, כתנות פסים. לאחר מכן, חולם יוסף שני חלומות ומספר אותם לאחיו וליעקב. בעקבות כך, הוא מעורר שנאה וקנאה רבה אצל האחים, עד שהם לא יכולים אפילו לדבר איתו. בהמשך, האחים זוממים להרוג אותו, מתחרטים ובמקום זאת, מטילים אותו בבור מלא בנחשים ועקרבים ולאחר מכן, מוציאים אותו מהבור ומוכרים אותו לסוחרים ישמעאלים תמורת עשרים כסף, כפי שכתוב: "וימשכו ויעלו את יוסף מין הבור וימכרו את יוסף לישמעאלים תמורת עשרים כסף ויביאו את יוסף מצרימה" (בראשית לז', פס' כח'). במצרים עובר יוסף טלטלות רבות. הוא מגיע תחילה לבית פוטיפר, משם נזרק לבית האסורים, עד שמגיע לגדולה בבית פרעה, מלך מצרים.

בהמשך הפרשה מסופר כי הקדוש ברוך הוא נמצא עם יוסף בכל מעשיו ודרכיו וכך התורה כותבת: "ויהי ה' את יוסף ויהי איש מצליח" (לט', פס' ב'). הברכות של ה' יתברך עוזרות ליוסף להשתלב בבית פוטיפר, שר המטבחיים של פרעה ולמצוא חן בעיני אדונו, שמגלה מהר מאוד את כישוריו של יוסף ואת הערך המוסף שהוא מביא לביתו. גם בהמשך, בבית הסוהר, צדה עינו של שר בית הסוהר את מעלותיו של יוסף ואותו שר מחליט למנות את יוסף לממונה על הניהול השוטף של בית האסורים. אם כן, בכל מקום אליו מגיע יוסף, הוא מוצא חן בעיני הממונים עליו וזאת בזכות יד האלוקים שנגעה בו.

בשבוע שעבר נפתחה בשקט ליגת הכדורגל באולמות מטעם ההתאחדות לכדורגל. קבוצת דולפיני אשדוד, האלופה שנתיים ברציפות, ניצחה את מ.כ ראשל"צ בתוצאה 6:1. הקבוצה שמרביתה מורכבת משחקנים לקויי שמיעה, מייצגת את אשדוד גם בליגת החירשים ובמסגרת זו, זכתה ב-8 אליפויות כבר והיא נחשבת לקבוצה ההישגית ביותר בעיר, שלצד הצלחות מקצועיות, מגלה קהילתיות יפה ומהווה גאווה גדולה לעיר אשדוד. למרות ההצלחות של דולפיני אשדוד על הפרקט ומחוצה לו, היא נאלצת לארח את משחקי הבית שלה באולם גן נחום ב…ראשון לציון, שם גם נערך משחק פתיחת העונה.

מגרש הקט רגל היחיד שמאושר לשחק בו הוא אולם מקיף ט' ועדיין לא נמצא המתווה בו קבוצת דולפיני אשדוד תוכל לשחק בו. אולם המחסור במגרש ביתי לא מפריע לקבוצה להיות הלהיט של כדורגל האולמות בישראל והיא כנראה תמשיך לזלול תארים בקצב מסחרר. כשם שבפרשת השבוע יוסף הצדיק מתואר כאיש מצליח שידו בכל ויד כל בו, כך (ולהבדיל) קבוצת דולפיני אשדוד מצטיינת בכל התחומים וכמו יוסף, היא עושה זאת בדרך לא פשוטה בכלל ועומדת בה בגבורה ובכבוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן