פרשת השבוע בספורט: 'ויקרא'

ספיר קקון, מנהלת ביה״ס ׳עלומים׳ וסגני רשות הספורט: ניסים דוק ובני חזקיה.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע אנו מתחילים לקרוא את הספר השלישי מבין חמישה חומשים, הנקרא 'ויקרא', ממנו נגזר שמה של פרשת השבוע הקדושה. ספר ויקרא מגיע כהמשכו של ספר שמות, בו כזכור עסקה התורה בבניית המשכן ובהימצאות השכינה האלוקית בתוכו. ספר ויקרא יעסוק כולו בעבודה הכהנים במקדש ועל כך נקרא גם 'תורת הכהנים'. במרכז פרשתנו, עומדים דיני הקורבנות, בתוכם התורה מאפשרת לכל אדם להביא קורבן לה'. התורה מסווגת את הקורבנות תחת שתי כותרות. קורבנות (ביכורים, מנחה, שלמים) שניתנים כנדבה, מתוך אהבה לה' יתברך וקורבנות שניתנים על ידי כאלה שחטאו וברצונם לכפר על חטאם.

בתחילת הפרשה התורה כותבת את ציווי ה' אל משה רבינו (ויקרא א', ב'): "דבר אל בני ישראל ואמרת אליהם אדם כי יקריב מכם קרבן לה' מין הבהמה מין הבקר ומין הצאן תקריבו את קרבנכם". פסוק זה מעצים ומדגיש את חשיבות העלאת הקורבן ומכאן אנו יכולים לקחת דוגמא למציאות של היום ולנסות למצוא חן בעיני ה' אלוקינו במצוות, בתפילות, בצדקות ובמעשים טובים, שהם למעשה הקורבנות של ימינו. נמצא כי כשאדם מקריב קורבן, הוא נאלץ לוותר על משהו משלו (כסף, זמן, רעיון וכו').

במעבר חד לספורט באשדוד, ביום שלישי השבוע נחנך בהתרגשות רבה מגרש הספורט החדש והמשופץ בבית ספר לחינוך מיוחד 'עלומים', שנמצא ברובע ג'. ביה"ס עלומים הינו בית ספר לחינוך מיוחד כוללני, בו לומדים תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וחינוך גופני הוא חלק בלתי נפרד מחייהם, שכן התחום מסייע להם בתפקודם היום-יומי ויוצר הנאה וחיבורים חברתיים. מנהלת בית הספר ספיר קקון תיארה את האור בעיני התלמידים למראה מגרש הספורט החדש: "היכולת לגעת בילדים שלנו היא לאפשר להם לקבל את הנכון בעבורם ולהבין כי כל נגיעה יוצרת אדוות של השפעה חיובית. זהו עוד שלב בהשגת היעדים לבניית התפתחותם התקנית של התלמידים וטיפוח החלק החברתי והרגשי".

מגיעות מילים טובות ומירב המחמאות לצוות בית הספר, שביקש גם להודות לראש מנהל החינוך אריה מימון, למנהלת חינוך מיוחד, הגב' טלי מימון, למנכ"ל רשות הספורט יורם אסרף ולסגנים בני חזקיה וניסים דוק. כן ירבו יוזמות כאלה, שבזכותן תלמידי בית ספר עלומים יזכו להיבט נוסף בחינוך, בו העיר אשדוד משקיעה את כל מרצה. בעוד בפרשת השבוע עם ישראל רשאי להקריב קורבנות בכדי לגרום לנועם ולחן אצל הקדוש ברוך הוא, בבית ספר עלומים בעיר ובאגפי החינוך והספורט מקריבים קורבן של ימינו ובכך מנעימים את ימי התלמידים המקסימים. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן