פרשת השבוע בספורט – 'ויצא'

צילום: פייסבוק ספורטאי מכבי אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע עוסקת במסע המטלטל, אותו עובר יעקב אבינו, שמצליח באופן פלאי, לשלב את התכונות של אברהם אבינו (חסד) ויצחק אבינו (גבורה) ולקיים את דרכו של הקדוש ברוך הוא בצורה מעוררת התפעלות. בתחילת הפרשה, בבורחו מפני עשו אחיו הזומם להורגו, מגיע יעקב בן ה-63 לבית אל, נרדם וחולם את חלום סולם יעקב המפורסם. כשמתעורר יעקב משנתו ובעקבות חלומו, הוא נשבע אמונים לה' יתברך ועל כך התורה כותבת (בראשית כח', כ'): "וידר יעקב נדר לאמר, אם יהיה אלוקים עמדי ושמרני בדרך הזה אשר אנוכי הולך ונתן לי לחם לאכול ובגד ללבוש". מהפסוק עולה מידת הצניעות של יעקב, שכל מבוקשו הוא לחם לאכול ובגד ללבוש, שהרי יכול היה לבקש מה' הצדיק כל דבר.

מצויד בברכת ה', יוצא יעקב לכיוון חרן ובהתקרבו לעיר, הוא פוגש ברחל אימנו, בת לבן הארמי, דוד יעקב. בדרך נס, יעקב מצליח להזיז אבן גדולה מעל פי הבאר ומשקה את הצאן של רחל. לבן שומע על גדולתו של יעקב ומגייס אותו לעבודת רעיית צאן, שתגזול מיעקב 20 שנה במרמה, אך יחד עם זאת, במהלכן זכה יעקב לשאת את לאה ורחל ולהתברך בצאצאים קדושים, שימשיכו את התפתחות העם היהודי. מי שעוד מתברך הוא לבן הארמי, שמתעשר בזכות עמלו של יעקב אבינו, שמתעשר אף הוא, דבר המעורר קנאה בקרב בני המקום. לקראת סוף הפרשה יעקב לוקח את נשותיו וילדיו ובורח מחרן, חזרה לארץ ואל אביו, יצחק. לבן לא מוותר, רודף אחרי יעקב, אך באזהרת ה', שמתגלה ללבן בחלום וגורם לו להתפייס עם יעקב, לבן כורת עם יעקב ברית.

מה שתפס לנו את העין השבוע בספורט האשדודי הנבדל אלף אלפי הבדלות  מסיפורי המקרא הקדושים, הוא קבוצות הנשים בכדורגל ובכדורסל של אשדוד. בכדורסל, נחנכה השבוע קבוצת קט סל א' חדשה של מכבי אשדוד, ששיחקה את משחקה הראשון בהיסטוריה, באולם ׳היובל׳ בעיר, לעיני כ-200 צופים נלהבים ונרגשים. על הפרקט, השחקניות אותן מאמן אופק טלקר עשו את שלהן וניצחו את קבוצת אליצור יבנה. גם קבוצת כדורסל הנשים נערות א' של מכבי אשדוד סיפקה הופעה נהדרת וניצחה את בנות אשקלון.

גם ענף כדורגל הנשים באשדוד נמצא בעיצומו של קידום ופיתוח ובליגה הארצית של ההתאחדות לכדורגל ניתן למצוא שתי קבוצות שמייצגות את אשדוד. אחת היא קבוצת הנשים של קבוצת האוהדים מכבי עירוני אשדוד שפתחה את העונה השלישית שלה מאז היווסדה. הקבוצה השנייה והמסקרנת היא מכבי פנתרות אשדוד, שנוסדה רק השנה ומי שמאמן אותה הוא לא אחר מאשר יגאל זריהן. כשם שיעקב אבינו עובר מסע ארוך ומשמש כאחד המייסדים של העם היהודי הקדום כאשר הוא עושה זאת באהבה, צניעות ודרך ארץ, כך עושים בספורט הנשים באשדוד בענפי הכדור הפופולאריים ומניחים את היסודות למען קידום ספורט הנשים בישראל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן