פרשת השבוע בספורט – 'ויגש'

צילום: ארגון גולשי הגלים בישראל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת 'מקץ', משבוע שעבר, מסתיימת בהאשמתו של בנימין, בן הזקונים של יעקב, בגניבה. בעקבות כך, עתיד להפוך בנימין לעבד במצרים, למורת רוחם של אחיו, שלא משלימים עם רוע הגזרה ועם הטרגדיה המשפחתית החדשה שפוקדת אותם. בהמשך, הם מגלים נאמנות לאחיהם הצעיר ומציעים עצמם כעבדים. בתחילת הפרשה מתואר עימות בין האחים יהודה בן יעקב, ויוסף הצדיק, מעט לפני שיוסף חושף את זהותו האמיתית. יהודה מטיח בפני יוסף דברים קשים, בין היתר, טוען שעל אחיו מעלילים עלילת שווא ושיש סיבה נסתרת שבגינה יוסף מתעניין בבנימין. יהודה בתחילה פונה בנימוס ובהמשך בתקיפות. בשיאו של העימות, יוסף מבקש מכל הנוכחים בחדר לצאת, וברגשות גואים, מתוודה בפני אחיו, 22 שנה לאחר שכלאו אותו בבור ומכרו אותו לסוחרים מדיינים.

במעבר חד לספורט האשדודי, השבוע יצאה לדרך אליפות העולם בגלישה נגישה בקליפורניה. נבחרת ישראל יצאה עם משלחת מכובדת מאוד, בראשות עדי קלנג האשדודי שלנו, שזכה במקום הראשון באליפות העולם בשנת 2017 והוא גם מנהל בית הספר לגלישה נגישה 'גל גלים'. בטקס הפתיחה כל משלחת פיזרה חול מהחוף שלה אל תוך מיכל מיוחד שיצר פסיפס שלם של חול מעורבב מכל החופים בעולם. המשלחת הישראלית פיזרה חול מחוף הקשתות באשדוד ונשאה את דגל ישראל בגאון. כשם שבפרשת השבוע יוסף מתאחד עם אחיו במעמד מרגש במיוחד, כך עדי קלנג והמשלחת הישראלית מרגשים אותנו כל פעם מחדש. מכאן, נאחל להם בהצלחה באליפות העולם.  

עוד מסופר בפרשת 'ויגש' על ההשתלטות של יוסף על מצרים, באמצעות חוכמתו הרבה וראייתו את הנולד. בעת תקופת רעב ובצורת, כל אזרחי מצרים רוכשים מזון מהמחסנים שהקים יוסף. כשכל כספי האזרחים במצרים נגמרים, יוסף מוכר להם מזון תמורת עדרים של צאן, בקר ובעלי חיים שונים. לאחר מכן, האזרחים מוכרים את אדמותיהם ואת עצמם לעבדים, בתמורה לעוד מזון. לאחר שהבצורת מסתיימת בזכות ברכת ה', יוסף מעניק לכל אדם זרע ומסכם איתו שחמישית מהתוצר, תשולם לקופת אוצר המלך כתשלום מס. בכך הגדיל יוסף את קופת מצרים בצורה עצומה וחסרת תקדים.

בספורט האשדודי הנבדל מסיפורי המקרא הקדושים כשמדברים על גאון כלכלי, הדמות הראשונה שעולה לראש היא דמותו של האיש החזק במ.ס אשדוד והספונסר הבלתי רשמי שלה, ג'קי בן זקן כמובן. הקבוצה הבוגרת כבר עם שלושה ניצחונות רצופים וקבוצת הנוער עושה חיל בליגת העל לנוער, כאשר היא גם מחזיקת הגביע וגם מוליכת הטבלה הנוכחית (לאחר תוצאת תיקו מכובדת מול מכבי ת"א השבוע). הקבוצה לאורך השנים מוכרת שחקנים ביוקר, מביאה שחקנים בזול, משביחה אותם והופכת אותם לסחורה הכי חמה בשוק הכדורגלנים הישראלים. כשם שיוסף הצדיק הגדיל את קופת מצרים בצורה חסרת תקדים, כך בן זקן ופמלייתו, מגדילים את ערכו של הכדורגלן האשדודי.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן