פרשת השבוע בספורט: ואתחנן

צילום: איגוד הכדורסל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע הינה השנייה בספר דברים והיא ממשיכה את דברי הטעם והמוסר שמשה רבינו לפני מותו מנחיל לעם ישראל. במסגרת דבריו המיוחדים, משה הצדיק מתאר כמה התחנן בפני הקדוש ברוך הוא להיכנס לארץ, עד אשר ה' פנה אליו וביקש ממנו להפסיק את תחנוניו. למעשה משה רבינו בפרשה זו, בעודו אומר: "ויתעבר ה' בי למענכם ולא שמע אלי ויאמר ה' אלי רב לך, אל תוסף עוד בדבר הזה" (דברים, ג', כו'), עובר תהליך של הפנמה ומבין שלא יכנס לארץ ישראל הקדושה, למרות תחנוניו. דברי תוכחה נוספים של משה בפרשה מגיעים בדמות חיזוק במצוות ה' וחזרה על עשרת הדיברות, יחד עם איזכור מעמד הר סיני המופלא והעברתו מדור אל דור עד עדי עד. בנוסף, משה מזהיר מפני שחיקה ואובדן הדרך בשל חומריותו של העולם. לקראת סיום הפרשה משה מחזק את בני ישראל ורומז לכך שהינם נחשבים לעם סגולה קדוש, המשול לאוצר גדול ושנבחר על ידי ה' יתברך בשל צניעותו, אהבתו לאבות אבותיו ובעיקר, לאור אהבתו המיוחדת לה' יתברך, כפי שהתורה כותבת בפרק ז', פס' ז': "לא מרובכם, מכל העמים חשק ה' בכם ויבחר בכם כי אתם המעט מכל העמים".

השבוע בספורט במהלך מסיבת עיתונאים שסוקרה באופן נרחב, הודיע הכדורסלן עמרי כספי על פרישה מכדורסל מקצעוני בגיל 33. כספי שגדל בעיר יבנה, הסמוכה לאשדוד, יזכר לעד כשחקן הישראלי הראשון שהגיע לליגה הטובה בעולם, ליגת ה'אנ.בי.איי' הנחשקת. הוא אולי לא גדול הכדורסלנים הישראלים בכל הזמנים, אך אין ספק שהוא יזכר לגבי דורות, הרבה בזכות דמותו מחוץ למגרש והכבוד שהביא לעם היהודי בכל העולם.

הרבה נכתב השבוע עליו ועל דמותו שמציירת בחור בעל ענווה ודרך ארץ. את מסיבת העיתונאים המדוברת כספי פתח באזכור צום ט' באב שחל השבוע ואמר: "אני מקווה שהיה צום קל לכל מי שצם". זו לא הפעם הראשונה שכספי מזכיר ענייני דת ורוח. בשיחה על יהדות בארצות הברית עם העיתונאית סיוון רהב מאיר, אמר כספי את הדברים הבאים: "אשתי ואני עשינו את התהליך הזה ביחד, כמשפחה – ארוחת שישי, קידוש, תפילין, חגים, קהילה, חינוך יהודי, כשרות. הרגשתי סוג של מחויבות כלפי עצמי וכלפי הקהל. יש הרבה ישראלים שקולטים את זה שם, ויש הרבה שלצערנו פחות. רק שם הבנתי שאני שליח של משהו גדול יותר. לפעמים צריך להתרחק כדי להתקרב".

כשם שבפרשת השבוע משה רבינו מחזק את עם ישראל ורומז על היותו עם סגולה, המשול לאוצר קדוש, כך ולהבדיל, ראה את עצמו הכדורסלן המוכשר, עמרי כספי בשנותיו בארצות הברית. שליח של משהו גדול יותר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן