פרשת השבוע בספורט – 'וארא'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע הינה השנייה בספר שמות והיא פותחת בהבטחות של הקדוש ברוך הוא כלפי משה רבינו, כי בקרוב יראה את ידו החזקה וכי זעקתם של בני ישראל התקבלה במרומים ובהמשך תגיע הגאולה. פסוק מרכזי מתוך דברי הרהב של ה' יתברך (שמות ו', ג'): "וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב באל שדי ושמי ה' לא נודעתי להם". בפסוק זה ה' מזכיר למשה שהוא התגלה בפני אבותיו, אברהם, יצחק ויעקב.

למרות ההתגלות וההבטחה, משה לא מצליח לשכנע את העם ועל כך התורה כותבת (שמות ו', ט'):"וידבר משה כן אל בני ישראל ולא שמעו אל משה מקוצר רוח ועבודה קשה". על פי הנכתב, העם היה עסוק בעניינים הגשמיים, להם היה משועבד ועדיין לא היה מוכן לרוחניות ולגאולה. הביטוי 'קוצר רוח' מתייחס לחוסר זמינות נפשי ואילו 'עבודה קשה' מתייחס לחוסר זמינות פיזי, הנובע מנטל וקושי העבודות שהוטלו על בני ישראל במצרים. כשמתבקש משה רבינו ללכת לפרעה מלך מצרים ולספר לו על גאולת עם ישראל, הוא אינו מאמין בכך ומציג בפני ה' יתברך את הבעיה. אם בני ישראל לא מאמינים לי? איך פרעה יאמין? בכדי לחזקו, מצרף ה' את אהרון הכהן בן ה-83 לשליחות החשובה, במסגרתה יוביל האחרון, לצד משה בן ה-81, את עם ישראל משעבוד לגאולה.

במעבר חד לספורט האשדודי, ביום ראשון הקרוב יתקיים דרבי ראשון מסוגו בעיר אשדוד. לראשונה בהיסטוריית כדורגל הנשים הלא ארוכה של הענף בעיר, יתקיים דרבי אשדודי במסגרת המחזור ה-9 של הליגה הארצית בכדורגל נשים. קבוצת הנשים של מכבי עירוני אשדוד תתמודד עם הקבוצה שנוסדה רק השנה, פנתרות אשדוד, אותה מאמן יגאל זריהן ומנוהלת על ידי סער גינזבורסקי, אחד מהיוזמים של כדורגל הנשים באשדוד. לא ניכנס למאבק הפוליטי שנוצר בתוך עירוני אשדוד, שבסופו של דבר משפיע באופן ישיר על חלוקת התקציבים של הרשות העירונית לספורט בעיר.

לא בטוח כלל שיש מקום לשתי קבוצות כדורגל נשים באשדוד וניתן רק לשער שהתולדה של קבוצת פנתרות אשדוד נוצרה כתוצאה מקונפליקט בתוך הנהלת מכבי עירוני אשדוד. בסגל שחקניות פנתרות אשדוד ניתן למצוא הרבה שחקניות שחצו את הכביש ועזבו את עירוני אשדוד לטובת הקבוצה החדשה. זה סיפור על מאבקי כוח ושליטה. סיפור שיגיע לשיאו ביום ראשון הקרוב באצטדיון הסינטטי, כאשר הדרבי הגדול (!?) ייצא לדרך ויגרור אחריו כמות עניין גדולה יחסית למשחק ליגה ארצית בכדורגל נשים. כשם שבפרשת השבוע הקדוש ברוך הוא מצרף את אהרון הכהן לטובת השליחות החשובה של גאולת עם ישראל ממצרים, כך ולהבדיל, צורפה קבוצה חדשה לכדורגל הנשים באשדוד. רק שכאן, לא בטוח שזה מה שיוביל את הענף בעיר להצלחה מכיוון שישנה תחושה שנוצרה לא מאהבת מרדכי, אלא משנאת המן.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן