פרשת השבוע בספורט – 'האזינו'

צילום: מדיה עירוני אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו היא הלפני אחרונה בתורה כולה והיא נקראת בדרך כלל בשבת שלפני חג הסוכות ואחרי יום הכיפורים שיחול השבוע. במסגרת הפרשה, לאחר שירת 'האזינו' הקדושה שמאופיינת באמירת שבחים לקדוש ברוך הוא וחיזוק הברית של ה' יתברך לעם היהודי, אנחנו עדים לחילופי משמרות בין משה רבינו שעורך מעין חפיפה ליהושוע בן נון, שינהיג את העם בעת כניסתו לארץ ישראל. משה בהגיעו לגיל 120 שנה, מקבל את הציווי האחרון מעת ה', שמבקש ממנו לעלות להר נבו, ממנו ישקיף על ארץ ישראל. ה' מזכיר לו את פרשת 'מי המריבה', בעטיה לא יזכה משה רבינו לסיים את פרויקט חייו ולהוביל את העם לתוך ארץ ישראל הקדושה. במקום זאת, נגזר על משה למות במדבר.

העונש של משה רבינו הוא כבד מאוד ומעורר תהיות רבות. לכאורה, משה רבינו לא נשפט בצורה צודקת, אך יחד עם זאת, משה שהיה ענק שבענקים, נשפט בחומרה מעצם היותו איש חשוב. כשמתבוננים בחטאו של משה רבינו, על רקע הגיעו של יום הכיפורים, כל אחד מאיתנו, מהמכובד ועד הפשוט נאלץ לעשות חשבון נפש עם עצמו. רובנו מתפללים ומבקשים רחמים מהיושב במרומים, מבקשים לא להישפט מידה כנגד מידה על מעשינו. מבקשים שימחלו לנו מהשמיים על כל החטאים שעשינו בשנה החולפת. בעוד משה רבינו, הנביא הגדול נשפט בחומרה על כך שהיכה בסלע, אנחנו, הרחוקים שנות אור מצדיקותו של משה, מבקשים ומייחלים להישפט בצורה קלה על מעשינו.

בשבוע שעבר בספורט האשדודי, הנבדל אלף אלפי הבדלות מסיפורי המקרא הקדושים, יצאה קבוצת מכבי עירוני אשדוד למשחק חוץ בעיר לוד, יחד עם מאות מאוהדיה הנאמנים. מלבד המשחק הדרמטי שהיה, בלט שלט תמיכה מרגש אחד שתלו האוהדים ביציע. על השלט דמויותיהם של החללים עמית בן יגאל, בראל חדריה שמואל ועומר טביב זיכרונם לברכה, ה' ייקום דמם. כל הכבוד לאוהדים המיוחדים של עירוני אשדוד, שלא שוכחים בזכות מי אנחנו יכולים לקיים חיי קהילה ומציינים את זכרם של בנינו שנפלו בהגנה על שטחי ישראל בכל דרך אפשרית.

דיוקנם של הנופלים שם את משחק הכדורגל בפרופורציות, מדייק ומהדהד לנו ועבורנו לגבי מה חשוב באמת. כדאי וראוי להזכיר את שמם של הנופלים שנפלו על קידוש ה' בכל מקום וזמן וכל הכבוד לאוהדי עירוני אשדוד על כך. כשם שבפרשת השבוע שירת האזינו מבליטה את הקשר המיוחד של הקב"ה לעם ישראל, כך ולהבדיל, אוהדי עירוני אשדוד מזכירים לנו את הקשר המיוחד של אוהדי הכדורגל באשדוד לחיילי צה"ל ולביטחון המדינה.

גמר חתימה טובה!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן