פרשת השבוע בספורט: 'בראשית'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי שחגגנו את חג שמחת תורה השבוע, כולל קריאת הפרשה האחרונה בתורה 'וזאת הברכה', בשבת הקרובה יקראו בבתי הכנסת את פרשת 'בראשית', הפרשה הראשונה בתורה הקדושה שמגוללת את סיפור בריאת העולם על ידי הקדוש ברוך הוא. הפסוק הראשון בתורה- "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ…" הוא פסוק השגור בפיו של כל יהודי משחר ילדותו ובכל פעם בתקופה הזאת של השנה, אנחנו יכולים לעצור ולהתבונן בסיפור בריאת העולם וכמו בכל סיפורי המקרא, להרגיש שאנחנו עוברים בחיים האישיים שלנו את אותם קשיים וחבלים כמו אבותינו, מהקדושים ביותר, לקדושים פחות. זה בדיוק הזמן הנכון בשנה לקחת על עצמנו דברים חדשים, לאו דווקא חומריים, כי אם רוחניים למען התחברות והתקשרות לבורא עולם.

במעבר חד לספורט, בימים האחרונים אוהדי האדומים אשדוד שמו לעצמם למטרה, להחזיר את הסמל ואת השם 'הפועל' ופתחו בחזית כנגד ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה. בקבוצה הציגו בתחילת העונה סמל חדש עם השם הפועל והמספר 1957, המציין את שנת הקמתה של הפועל אשדוד המיתולוגית, אך במנהלת הליגה סירבו לקבל את הסמל בטענה שיש כבר קבוצה בליגה ג', שנקראת הפועל בני אשדוד. קצרה היריעה להיכנס לויכוח שהוליד את המאבק הזה ואולי זה נושא לכתבה, אך באווירה אופטימית, מגיעה מילה טובה לאוהדי האדומים אשדוד שלא מוותרים ומעלים את הנושא על סדר היום פעם אחר פעם. כשם שפרשת השבוע מזכירה לנו את ההתחדשות שבבריאת העולם כל שנה מחדש, כך ולהבדיל חוזרים אוהדי האדומים אשדוד לנושא חשוב כמו הסמל ובכך לא זונחים את ההיסטוריה של המועדון.

בהמשך הפרשה התורה מתארת את תפקידו של האדם בעולם. וכך כתוב בפרק ב', טו': "ויקח ה' אלוקים את האדם ויניחהו בגן עדן לעבדה ולשמרה". מכאן ניתן ללמוד, כי העולם לא יכול להגיע לשלמות שלו בלי עבודת האדם וכי היא חשובה לאין שיעור, לטובת התפתחותו התקנית של העולם. מדרש ידוע מפרש את המילים 'לעבדה ולשמרה', וגורס כי לעבדה, פירושה תלמוד תורה ולשמרה, לקיים את המצוות. על פי הפירוש הזה נוכל להבין את החשיבות הגדולה שיש לאדם בעולם ולמעשיו.

בחזרה לספורט, בשבוע שעבר הגיע לביקור בעיר אשדוד שר הספורט, חילי טרופר והתרשם מהספורט האשדודי ומפעולותיו מקרוב. השר הנכבד השתתף בטקס במקיף ז', יחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ויו"ר הרשות העירונית יורם אסרף והחמיא לרשות על פעולותיה בענפי הספורט השונים ועל כך שהיא יודעת לנצל את המשאבים שלה. כמו כן, השר טרופר עשה סיור בחוף הים ובבתי הספר לגלישה בעיר והתרשם גם מענפי הים הפתוח וממערך המתנדבים הנפלא של בתי הספר. מחמם את הלב לראות את הפנים היפות של העיר, שמשקיעה בכל ענפי הספורט, דוחפת למצויינות ובאה על שכרה על כך. כן ירבו ביקורים כאלה באשדוד. כשם שבפרשת השבוע האדם מקבל את תפקידו בעולם מהקדוש ברוך הוא, כך ולהבדיל, ברשות הספורט העירונית מבצעים את תפקידם בצורה טובה מאוד, תוך ראייה מערכתית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן