פרשת השבוע בספורט- 'בלק'

בפרשת השבוע בלעם מתלהב מהפרטיות ומהצניעות שיש במחנה בני ישראל במדבר, בישראל 2020 יש מנהג בדיוק הפוך – להציץ, לחטט ולהתעסק בחיים של אחרים 24/7

צילום: גון צורי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע, השביעית בספר במדבר היא מיוחדת במינה. עיון מעמיק בה מגלה לנו סודות מופלאים אודות עצם קיומנו. במרכז הפרשה עומדים בלק בן ציפור, מלך מואב (שחובר למלך מדיין) ובלעם, החצי יועץ, חצי נביא שקר. בלעם שניתן גם לכנותו מכשף, נשלח לקלל את בני ישראל, על מנת שמואב ומדיין יוכלו לנצח את עם הנצח במלחמה. אולם המשימה של בלעם נכשלת כישלון חרוץ, כאשר באמצעות ניסים גדולים, האחרון נמצא מברך במקום לקלל. בין הברכות הנעלות ובעלות יסודות מהותיים בעם היהודי מאז ועד היום, ניתן למצוא את הפסוק הנפלא: "מה טובו אוהליך משכנותיך ישראל" (פרק כד', פסוק ה'). הפרשן המקראי הדגול רש"י מייחס את הפסוק לצניעות, להסתרה ולכיבוד שהיה בעם ישראל בתקופה ההיא במדבר. ברכה עמוקה נוספת של בלעם ניתן למצוא בפרק כג', פס' כא': "לא הביט אוון ביעקב ולא ראה עמל בישראל, ה' אלוקיו עימו ותרועת מלך בו". משמעות הדבר היא שלעם ישראל אין מצוקה ואין עושק ואין עמל. על הביטוי 'תרועת מלך בו' רש"י מסביר שהקדוש ברוך הוא אוהב את עמו ושמח בו כמו שרועה צאן אוהב את צאנו המשובח ושמח על כך.
השבוע בספורט, הנבדל אלפי הבדלות מהתורה הקדושה, זכתה מכבי ת"א באליפות המדינה. אל זכרונות האוהדים לבטח יצטרפו חוויות מתקופת נגיף הקורונה ופרשת הקטינות והכדורגלנים, שעדיין מהדהדת בזכות הסיקור התקשורתי המוגזם שלה. אין על הנאמר להקל ראש במעשים הבלתי מוסריים של שניים מהשחקנים הטובים והמוכשרים כיום בכדורגל הישראלי ואין כאן נקיטת צד או עמדה מסויימת. מה שכן, אנו מוכרחים להביע הסתייגות מכניסת כלי התקשורת לרזולוציות הכל כך נמוכות וממוקדות של הפרשה. לא ייתכן שנשמע חדשות לבקרים ובמנות גדושות הדלפות מחקירות, פרשנויות משפטיות ושאר ירקות מהפרשה הזו בצורה כל כך עוצמתית ומקיפה. בעוד בפרשת השבוע בלעם מתלהב מהפרטיות ומהצניעות שיש במחנה בני ישראל במדבר, בישראל 2020 יש מנהג בדיוק הפוך- להציץ, לחטט ולהתעסק בחיים של אחרים 24/7. זה נכון שצריך לסקר ולדווח, אולם, יוטב לכלי התקשורת הארציים להתבונן היטב בברכה של בלעם ("לא הביט אוון ביעקב..") וליישמה. יהי רצון שיגיע יום ובו נוכל להעצים את הגיבורים האמיתיים. אם בפרשת השבוע, עם ישראל זוכה לברכות גדולות, במציאות של היום, במקום לקבל בברכה וההערצה את גומלי החסדים שיש בתוכנו, אנו מעלים על נס מעשים לא מוסריים.
דוגמא למעשה נעלה וחשוב בספורט האשדודי ניתן לקחת מאחד השחיינים הטובים בארץ, יעקב טומרקין. האחרון הצטלם השבוע לקמפיין מיוחד ומרגש של אירגון 'ספיישל אולימפיקס ישראל', המשלב בעלי מוגבלויות בספורט. טומרקין משתתף קבוע בפעילויות האירגון ועל מעשים כאלה ניתן לומר בגאווה 'ותרועת מלך בו'.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן