פרשת השבוע בספורט- 'בלק'

השבוע יצאנו למסע בחיפוש אחר הקשר בין הקללות של בלעם שהפכו לברכות במסגרת פרשת השבוע, לבין המציאות הספורטיבית של אשדוד דהיום. טורניר מכובד לזכרו של בן וענונו ז"ל עזר לנו לחבר בין הנקודות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עיון מעמיק בפרשת השבוע מגלה לנו סודות מופלאים אודות עצם קיומנו. במרכז הפרשה עומדים בלק בן ציפור, מלך מואב ובלעם שמשמש על תקן חצי יועץ, חצי נביא שקר. בלעם שניתן גם לכנותו מכשף, נשלח לקלל את בני ישראל, על מנת שמואב ומדיין יוכלו לנצח את עם הנצח במלחמה. אולם המשימה של בלעם נכשלת כישלון חרוץ, כאשר באמצעות ניסים גדולים, האחרון נמצא מברך במקום לקלל. בין הברכות הנעלות ובעלות יסודות מהותיים בעם היהודי מאז ועד היום, ניתן למצוא את הפסוק הנפלא: "מה טובו אוהליך משכנותיך ישראל" (פרק כד', פסוק ה'). הפרשן המקראי הדגול רש"י מייחס את הפסוק לצניעות, להסתרה ולכיבוד שהיה בעם ישראל בתקופה ההיא במדבר. ברכה עמוקה נוספת של בלעם ניתן למצוא בפרק כג', פס' כא': "לא הביט אוון ביעקב ולא ראה עמל בישראל, ה' אלוקיו עימו ותרועת מלך בו". משמעות הדבר היא שלעם ישראל אין מצוקה ואין עושק ואין עמל. על הביטוי 'תרועת מלך בו' רש"י מסביר שהקדוש ברוך הוא אוהב את עמו ושמח בו כמו שרועה צאן אוהב את צאנו המשובח ושמח על כך.

בשבוע שעבר בספורט האשדודי הגיע לסיומו הטורניר השנתי לזכרו של לוחם גולני בן וענונו ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו במבצע 'צוק איתן. זו השנה השביעית שהטורניר החשוב מתקיים בעיר וככל שעוברות השנים הוא הופך למיוחד יותר, מרגש יותר ואף תחרותי יותר. במסגרת משחק הגמר, ניצחה קבוצת צעירי אשדוד וזכתה בטורניר בפעם הראשונה בתולדותיה, כשזו הפעם הראשונה שהיא משתתפת בו. בין לבין הוענקו גביעים למצטייני הטורניר ושוחק משחק ראווה בין שחקני מ.ס אשדוד לבין חיילי גולני. האירוע הועבר בשידור חי בערוץ ה'פייסבוק' של אשדוד אונליין ומלבד מאות האשדודים שנכחו באירוע שהתקיים בפארק אשדוד ים, גם צופים רבים צפו בשידור החי והתרגשו. למשך ערב אחד קסום לא היו מחלוקות בקרב אוהדי הספורט בעיר וכולם התאחדו סביב זכרו של בן היקר כל כך לכולנו, שהפך בעל כורחו, לאחד מהסמלים החשובים של העיר אשדוד.

כל הכבוד למנהל הטורניר יניב רוזנצווייג, שבכל שנה משקיע את כל מאודו בקיום הטורניר ותורם רבות לשימור זכרו של בן וענונו ז"ל. אם בפרשת השבוע בלעם מברך אותנו ברכות רבות שמשפיעות עד עצם היום הזה, אז בימינו אנו, יוזמות כמו אירועים לזכרם של בנינו הנופלים, בהחלט גורמים לקדוש ברוך הוא לאהוב אותנו ולהתגאות בעמו הנבחר ובכך מתקיים הפסוק 'ותרועת מלך בו'.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן