פרשת השבוע בספורט 'בהר'

על הקשר בין שמיטה מתוך פרשת השבוע, לגמר הפלייאוף בכדוריד. וגם: איך מתקשר עיקרון העזרה לחלש, למצבה הכלכלי של האדומים אשדוד?

צילום: מדיה אדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת בהר פותחת במצוות השמיטה והתורה כותבת כך: "שש שנים תזרע שדך ושש שנים תזמור כרמך ואספת את תבואתה. ובשנה השביעית שנת שבתון יהיה לארץ שבת לה', שדך לא תזרע וכרמך לא תזמור"(ויקרא כה', פס' ג'-ד'). התורה מסבירה בשפתה המופלאה, כי לאחר שש שנים של עבודת אדמה, עלינו להפסיק לעבוד אותה ולהניח לה. בעקבות כך, בשנה השביעית גידולי הקרקע נחשבים להפקר ומותרים לכולם. כאן המקום גם לציין כי מצוות השמיטה נהוגה רק בארץ ישראל.

ענפי הספורט הפופולאריים נמצאים לקראת סיום העונה וביום שישי הקרוב תצא לדרך סדרת גמר הפלייאוף בליגת העל בכדוריד בין עירוני רמת השרון להפועל אשדוד. למרות שיתרון הביתיות הוא של רמת השרון, אשדוד שכבר זכתה העונה בגביע המדינה ובגביע 'ווינר-שופטים', חולמת על תואר משולש ('טרבל') והיסטורי ודרושה דחיפה מהקהל האשדודי לשם כך. נאחל הצלחה למועדון האדום, שהופך להיות הבכיר בכדוריד הישראלי ומחסל את ההגמוניה שהייתה לקבוצות מראשון לציון. ולנו נאחל שנזכה לחזות בעוד תארים רבים של הקבוצות האשדודיות בספורט התחרותי. כשם שבפרשת השבוע אנו מצווים לתת לאדמה לנוח בשנה השביעית במסגרת מצוות השמיטה, כך ולהבדיל, ענפי הספורט והספורטאים יוצאים אוטוטו למנוחה שלהם ולפני כן, נקווה לצאת לפגרה עם תואר אליפות להפועל בכדוריד. 

בהמשך לרעיון השמיטה, במסגרתו, גידולים בשנה השביעית הינם נחלת הכלל, מעבר לרעיון שבו הקרקע צריכה לנוח, נוסף פה עיקרון חשוב של דאגה לעניים, שמקבלים גישה לליקוט מזון. בהקשר זה, בהמשך פרשת 'בהר' כתוב: "וכי ימוך אחיך ומטה ידו עמך והחזקת בו גר ותושב וחי עמך" (פרק כה', לה'). העיקרון של עזרה לחלשים חוזר על עצמו והתורה מצווה עלינו לעזור למי שנקלע לצרה, בין היתר במתן הלוואה כספית. הפרשן המקראי הדגול רש"י מסביר את הרעיון באמצעות משל. את האדם שבמצוקה הוא ממשיל לחמור שסוחב סחורה כבדה. אם הסחורה מתנדנדת על גב החמור, אז אפשר עדיין להחזיר את החמור למסלול, אך אם כל הסחורה נפלה על הארץ, אפילו חמישה אנשים לא יצליחו להשיבה למצב הקודם. הנמשל הוא שעלינו לזהות את המצוקה אצל אדם בזמן מוקדם ככל האפשר, על מנת שנוכל לעזור לו לחזור למסלול.

השבוע בספורט הליגה הלאומית בכדורגל הגיעה לסיומה, כאשר קבוצת האדומים אשדוד מסיימת במקום הרביעי והמכובד. למרות ההישג המקצועי, סביב המועדון מרחפת עננה גדולה של חוסר וודאות והחיפושים אחר קבוצת רוכשים נמשכים, כאשר נכון לימים אלה, לא נראית התפתחות בנושא. בפרשת השבוע דרך נושא השמיטה, אנחנו לומדים יסוד חשוב של עזרה לחלשים ובמציאות הספורטיבית של העת הזו באשדוד, קבוצת האדומים אשדוד, שהינה מועדון חשוב בכדורגל האשדודי, עם מחלקות נוער ונערים הישגיות, זקוקה לסיוע כלכלי בכדי לחזור למסלול. כולנו תקווה שהעזרה והסיוע יגיעו מתוך אשדוד ושנראה ערבות הדדית בין אגודות הספורט בעיר, תחת הפיקוח של הרשות לספורט עירוני.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן