פרשת השבוע בספורט 'בהר-בחוקותי': סימנים טובים לחזרה לשגרת הספורט

פרשת השבוע מחולקת לשתי פרשות ושתיהן חותמות את ספר ויקרא, כאשר בשבוע הבא יתחילו לקרוא בקהילות ישראל בארץ ובעולם (בעזרת ה' בתוך בתי הכנסת),את פרשת במדבר

אברמוביץ'.. צילום: אלבום משפחתי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת בהר פותחת במצוות השמיטה והתורה כותבת כך: "שש שנים תזרע שדך ושש שנים תזמור כרמך ואספת את תבואתה. ובשנה השביעית שנת שבתון יהיה לארץ שבת לה', שדך לא תזרע וכרמך לא תזמור"(ויקרא כה', פס' ג'-ד'). התורה מסבירה בשפתה המופלאה, כי לאחר שש שנים של עבודת אדמה, עלינו להפסיק לעבוד את האדמה ולהניח לה. בעקבות כך, בשנה השביעית גידולי הקרקע נחשבים להפקר ומותרים לכולם. חשוב לציין כי מצוות השמיטה נהוגה רק בארץ ישראל.

השבוע בספורט האשדודי נערך משחק הכדורגל הראשון (משחק אימון בין מ.ס אשדוד להפ' ב"ש) מאז פרוץ המשבר וסימני החזרה לנורמליות מתחילים לאותת. בשבועות הקרובים הליגות הבכירות של הענפים הבכירים עתידות לחזור וזה יקרה כמובן ללא קהל. התקופה הממושכת ללא ספורט מקצועני מתכתבת עם רעיון השמיטה מפרשת השבוע. כשם שלאחר שש שנים בהן עבודת האדמה מתבצעת כסדרה, מתקיימת שנה שביעית בה האדמה נחה, כך ולהבדיל, הספורט המקצועני עצר מלכת לאחר תקופה ממושכת ומדשאות איצטדיוני הכדורגל זכו למנוחה לאחר שנים. יהי רצון שנזכה לחזות במשחקי ספורט גדושים בקהל, בימינו במהרה.

בהמשך לרעיון השמיטה, במסגרתו, גידולים בשנה השביעית הינם נחלת הכלל. מעבר לרעיון שבו הקרקע צריכה לנוח, נוסף פה עוד עיקרון חשוב של דאגה לעניים, שמקבלים גישה לליקוט מזון. בהקשר זה, בהמשך פרשת 'בהר' כתוב: "וכי ימוך אחיך ומטה ידו עמך והחזקת בו גר ותושב וחי עמך" (פרק כה', פס' לה'). העיקרון של עזרה לחלשים חוזר על עצמו והתורה מצווה עלינו לעזור למי שנקלע לצרה, בין היתר במתן הלוואה כספית. הפרשן המקראי הדגול רש"י מסביר את הרעיון באמצעות משל. את האדם שבמצוקה הוא ממשיל לחמור שסוחב סחורה כבדה. אם הסחורה מתנדנדת על גב החמור, אז אפשר עדיין להחזיר את החמור למסלול, אך אם כל הסחורה נפלה על הארץ, אפילו חמישה אנשים לא יצליחו להשיבה למצב הקודם. הנמשל הוא שעלינו לזהות את המצוקה אצל אדם בזמן מוקדם ככל האפשר, על מנת שנוכל לעזור לו לחזור למסלול.

חזרה לספורט האשדודי. נציגותינו בליגה א' דרום עירוני ואדומים אשדוד יצאו לפגרה ארוכה, עם עתיד לא ברור. בצד האדום הבעלים רוני חג'ג' עזב, התחרט וחזר ונראה כי הקבוצה עומדת על כרעי תרנוגלת. בצד הצהוב, העתיד יתבהר לאחר הבחירות לועד המנהל של העמותה ומכירת המניות. ברור לכל כי עתידן של שתי הקבוצות, עם הקהל הרב בעיר נמצא בסכנה. כמו שבפרשת השבוע התורה מצווה לעזור לחלשים, כך צריכה לנהוג עיריית אשדוד ורשות הספורט העירונית, בעזרה כלכלית לעירוני ולאדומים ו/או הנחה נוספת בשימוש במתקני הספורט.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן