פרשת השבוע בספורט: בהעלותך

מה בין פרשת השבוע ליוזמה המקסימה באשדוד, ואיך שרת הספורט לשעבר קשורה?

צילום: חני אטל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


פרשת השבוע, השלישית בספר במדבר, פותחת בתיאור של מנורת המשכן, עליה נכתב: "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה, יאירו שבעת הנרות" (במדבר, פרק ח', פסוק ב'). ה' יתברך מצווה על אהרון הכהן להדליק בכל יום את המנורה, שעשויה מזהב טהור, בחתיכה אחת, ללא חלקים מולחמים. על פי מדרש מעמיק ניתן ללמוד כי המושג 'בהעלותך' שמופנה אל אהרון, מתייחס לכך שבשעת הדלקת הנרות שעל המנורה, על אהרון להמתין עד אשר הפתיל ידלק כראוי והאש תבער כלפי מעלה.
בשבוע שעבר בספורט האשדודי, בית הספר לגלישה 'גל גלים', בניהולו של עדי קלנג חזר לפעילות מלאה. קלנג יחד עם מתנדבי בית הספר הגשימו חלום לנער אברהם חוגה בן ה-12, תושב ירושלים, בעל ניוון שרירים, שזכה לגלוש בים לראשונה בחייו. משפחתו של חוגה התרגשה ואימו אמרה בסירטון המרגש שעלה בדף הפייסבוק של בית הספר לגלישה: "לא ראיתי אותו מאושר ככה מהרגע שהוא נולד." כשם שפרשת השבוע פותחת בהוראות להדליק את מנורת המשכן, כך ולהבדיל, מעשיהם של עדי קלנג והמתנדבים הקסומים גורמים להדלקה של מנורה מסוג אחר, מנורת הקהילתיות ואהבת החינם.
בחלק השני של הפרשה, מובאים בפנינו שלושה מקרים המעידים על משבר עמוק בתוך בני ישראל. האירוע הראשון הוא חטא המתאוננים, ששלחו אצבע מאשימה כלפי משה רבינו ובעקבות כך נענשו, כאשר שריפה כילתה את מחנה בני ישראל. אירוע שני הוא פרשת קברות התאווה, בו חלק מהעם התלונן על מחסור בבשר והביע געגועים לעבדות במצרים. הקדוש ברוך הוא כעס עליהם והיכה בהם מכה קשה שהמיתה את חלקם, אחרי שדאג להם לכמויות אדירות של בשר, עד שהם קיבלו בחילה מאכילה מרובה. האירוע השלישי קשור במרים הנביאה, אחות משה, שמדברת דיבה על משה רבינו באוזני אהרון אחיהם. כתוצאה מכך, מרים נענשה במחלת הצרעת ובודדה מהמחנה למשך שבוע. מכאן, הקשר ההגיוני בין לשון הרע למחלת הצרעת.
חזרה לספורט. השבוע שרת התרבות והספורט לשעבר צייצה ב'טוויטר' הודעת תמיכה וחיזוק באשת ראש הממשלה וכך כתבה: "ליבי עם רעיית ראש הממשלה". פרשן הכדורגל של ערוץ 'כאן' 11, ושחקן נבחרת ישראל וקפטן מכבי נתניה לשעבר, אורי אוזן כתב לה בתגובה: "התבלבלת בין לב ללשון". זה בסדר גמור להביע את דעתך, אך מצופה מהפרשן של משחקי נבחרת ישראל בכדורגל וכזה שנחשב למוביל דעת קהל, לנהוג באיפוק ולהימנע משפה לא מכבדת. ידוע כי העולם נברא בדיבור ולמילים יש כוח ומשמעות עזים. מוטב למר אוזן ללמוד מפרשת השבוע, המזהירה את הציבור מפני לשון הרע ומביאה את מרים הנביאה כדוגמא.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן