פרשת השבוע בספורט – 'בהעלותך'

השבוע בחרנו לעשות את החיבור בין מחאתן החשובה של כדורגלניות נבחרת ישראל, לבין הדלקת הנרות בבית המקדש. וגם: מה הקשר בין ההתעלמות של משרד הספורט וההתאחדות לכדורגל מהנושא, לבין חטא המתאוננים, פרשת קברות התאווה ולשון הרע של מרים הנביאה?

צילום: מושיקו אושרי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפרשה פותחת בהמשך לקודמתה ('נשא'), שהסתיימה בהתגלותו של הקדוש ברוך הוא לפני משה רבינו. בתחילת הפרשה הנוכחית מובאים לפנינו הדברים שאמר ה' יתברך למשה: "דבר אל אהרון ואמרת אליו, בהעלותך את הנרות, אל מול פני המנורה יאירו שבעת נרות" (במדבר, ח', פס' א'). בפסוק הבא בפרשה, מסופר כי אהרון הכהן עושה מה שהתבקש ומדליק בכל יום את מנורת הזהב שעמדה בהיכל המשכן בדיוק כפי שציווה ה' יתברך את משה. ציווי דומה ה' מצווה את משה בפרשת 'תרומה', אותה קראנו מוקדם יותר השנה ובא נכתב בין היתר: "עשית את נרותיה שבעה והעלה את נרותיה…" (שמות, כה', פס' לז'). ראוי לציין כי פירוש הציווי להעלות על פי התורה הקדושה בהקשר של פרשת השבוע, הוא 'להדליק'.

בהמשך הפרשה מובאים שלושה סיפורים שהתרחשו בעת חניית בני ישראל במדבר ולהם היו השלכות קשות על המחנה הישראלי. תחילה מסופר על חטא המתאוננים שהסיתו כנגד משה רבינו ובעקבות כך פרצה שריפה מתוך האדמה שפגעה בהם. לאחר מכן מתוארת פרשת קברות התאווה, במסגרתה בני ישראל התלוננו על איכות המזון וביקשו לחזור למצרים לאכול בשר. בתגובה, ה' דאג להם לבשר נגיש למשך חודש שלם ובסופו של דבר הם נענשו כפי שנכתב- "ויך ה' בעם מכה קשה מאוד…". הסיפור השלישי קשור ללשון הרע ולמרים, שהתלוננה על התנהגותו של משה רבינו ונענשה במחלת הצרעת.

השבוע בספורט הישראלי התעוררה לה מחאת הכדורגלניות כנגד ההתאחדות לכדורגל בטוענה של חוסר שוויון, לעומת כדורגל הגברים. הכל החל בפוסט זועם, שהתפשט כמו אש בשדה קוצים, של קפטנית נבחרת ישראל, קארין סנדל, שקראה לחברותיה להשבית את האימונים והמשחקים הקרובים של נבחרת ישראל, עד אשר יוסדרו התנאים של השחקניות. סנדל הציפה בעיה חברתית שפוגעת בדרך קבע בענפי הספורט נשים בישראל ומישהו צריך לתת את הדעת על כך. בדבריה, הציגה מספר דוגמאות נקודתיות בין התנאים של הנשים לאלה של הגברים, בחסות ההתאחדות לכדורגל, שנותנת יד לכך ומכשירה את השרץ.

התמונה שעולה מתוך ההשוואה היא עגומה וחייבת להיות מוצגת לציבור. דוגמא אחת לכך, היא ההבדל בין תשלומי אש"ל למשחקים בחו"ל לכדורגלן, לעומת כדורגלנית. הכדורגלן יקבל 500 'יורו' ואילו הכדורגלנית 15 (!). דוגמא נוספת, הכדורגלנים הישראלים טסים לתחרויות בטיסות מפנקות, לעומת הכדורגלניות, שמקבלות טיסות 'קונקשן' (לאחרונה עלו על טיסת קונקשן לפורטוגל והגיעו אחרי 20 שעות!).  ומה שהכי מרגיזה היא השתיקה הרועמת של כדורגלני ליגת העל ונבחרת ישראל בקשר לנושא המדובר, שנראה כי מפחדים שהנשים יקחו להם נתח מהעוגה השמנה והמוגזמת שלהם. מדור הספורט של "השבוע באשדוד" מחזק את ידיהן של כדורגלניות נבחרת ישראל במאבק מול ההתאחדות לכדורגל ומול הגופים הפרימיטיביים והשוביניסטים שמנהלים את הכדורגל הישראלי.

כשם שבפרשת השבוע מתוארת הדלקת הנרות בבית המקדש הזמני במדבר, כך ולהבדיל הדליקו כדורגלניות נבחרת ישראל את הקרקע במחאתן החשובה ונראה כי השינוי כבר כאן. התורה גם מלמדת אותנו בחלקה השני של הפרשה, כי לכל התנהגות ישנה תוצאה. כולנו תקווה שהקברניטים של הכדורגל הישראלי ישנו את יחסן כלפי כדורגל הנשים בישראל. כמובן שגם משרד הספורט צריך להתערב ויפה שעה אחת קודם. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן