פרשת השבוע בספורט: 'אמור'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

על הקשר בין מועדי ישראל המצוינים בפרשת השבוע לבין ימי הזיכרון שמצוינים בימים אלה * וגם: סיפורו של צביקה אברמוביץ' ז"ל, לשעבר כדורגלן הפועל אשדוד שנפטר בעת שירותו הצבאי בשנת 1975

פרשת אמור היא השמינית במסגרת ספר ויקרא והיא עוסקת בין היתר בהרחבה בעבודת הכוהנים (בעלי קדושה יתרה) בבית המקדש ובאיסורים החלים עליהם. בהמשך הפרשה, התורה מתייחסת ליום השבת ולמועדי ישראל, מתמקדת בהם ומפרטת את מנהגיהם וחשיבותם. יום השבת מקבל את ההתייחסות הראשונה, לאחריו פסח, העומר, חג שבועות הנפלא שטומן בחובו את מתן תורה וכמובן ראש השנה, יום הכיפורים וחג הסוכות. התורה חותמת את הפרשה בסיפור על בנה של שלומית בת דבורי ועל דינו החמור והקשה שלו, בגלל שנתפס מקלל את ה'. עונשו היה סקילה באבנים.

אנו נמצאים בימים האלה בשנה שמשפיעים על כל אחד מאיתנו באופן שונה ומרגש. יום הזיכרון לשואה ולגבורה שצוין בשבוע שעבר ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולפעולות האיבה גורמים לכל אחד מאיתנו צביטות בלב, לכל אחד בעוצמות ובקצבים שונים. השבוע בחרתי במדור פרשת השבוע ללכת בעקבות סיפורי האישי והמשפחתי שנשזר בימי הזיכרון, העיר אשדוד וענף הכדורגל.

כמו רבים מאזרחי ישראל, גם כותב שורות אלו מגיע ממשפחה שכולה. אח של אבא שלי, צביקה אברהמוביץ' ז"ל נפטר בנסיבות מצערות, בעת שירותו, כשהוא בן 21 וחצי בלבד בשנת 1975, בעקבות אירועי מלחמת יום הכיפורים. צביקה ז"ל, שהיה קצין בדרגת סגן ושירת בחיל השריון, הירבה לעסוק בספורט, שיחק כדורגל בקבוצת הנוער ועלה לבוגרים של הפועל אשדוד כשהוא בגיל 16 בלבד. הוא נחשב לשחקן מצטיין, כששיחק בתפקיד קדמי, תחת המאמנים ג'רי חלדי ז"ל וראובן כהן שיבדל לחיים ארוכים. כמו צעירים רבים, צביקה בחר בקריירה צבאית על פני הכדורגל במה שסימל את רוח התקופה. שחקנים אשדודים נוספים, שבחרו בשירות הצבאי על אף שהיו מוכשרים בענף כדורגל הם אריק סוויסה, יוסי אלעזר ואבי רון (שיבדל"א) שכמו צביקה ז"ל, העדיפו שירות צבאי משמעותי על פני כדורגל ושירתו בחיל הצנחנים.

בעוד בפרשת השבוע, התורה בוחרת לציין את מועדי ישראל החשובים, אז בשבוע הזה, במקרה או שלו, אנו מציינים את הימים החשובים בתקומה שלנו כעם ישראל ומתייחדים עם הנופלים, בזכותם אנחנו חיים על אדמת קודש זו.

צביקה אברמוביץ' ז"ל, נפל ביום כח' באלול, תשל"ה

יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן