פרשת השבוע בספורט- 'אחרי מות'- 'קדושים'

מכבי ת''א מתארחת באשדוד השבוע. צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גם השבוע פרשת השבוע מחולקת לשתי פרשות, כנהוג בשנים שאינן מעוברות. פרשת אחרי מות עוסקת בין היתר בעבודת הכהנים בבית המקדש ביום הכיפורים, כאשר מטרתה היא לכפר על החטאים של כל עם ישראל. פרשת קדושים מתמקדת בקדושתם על עם ישראל ומתוך כך נגזרות המצוות המתוארות בהמשך הפרשה ותכליתן להזכיר לנו שוב ושוב כמה אנחנו עם קדוש ויקר לקדוש ברוך הוא. אחד הדברים עליהם אנחנו מצווים בפרשה נכתב על ידי התורה הקדושה כך (ויקרא, יט', ח'): "לא תיטור ולא תיקום את בני עמך ואהבת לרעך כמוך, אני ה'".
ר' עקיבא התנא, מגדולי חכמי ישראל דרש על הביטוי 'ואהבת לרעך כמוך', וטען כי זה הוא כלל גדול בתורה (תלמוד ירושלמי, מסכת יבמות). ידוע כי נפטרו 24 אלף תלמידיו של ר' עקיבא בתקופה שבין פסח לשבועות וסיבת הפטירה הייתה שלא נהגו כבוד זה לזה, מה שמעמיד בזרקור גדול את החשיבות של אהבת החבר והרצון שיהיה לו טוב, כמו הרצון המולד, שיהיה לנו טוב.
במעבר חד לספורט. זוהי התקופה הכי דרמטית, מכריעה ומותחת של העונה בכל ענפי הספורט הפופולאריים בישראל. הנציגות של אשדוד ממשיכות להביא כבוד לעיר ומציבות אותנו בצמרת מפת הספורט הישראלי. בכדוריד הפועל אשדוד עושה חיל והעפילה השבוע לחצי גמר הפלייאוף, בכדורסל קבוצות הגברים והנשים של מכבי אשדוד מתקרבות לפלייאוף ומשפרות עמדות ואילו בכדורגל, הענף הכי מדובר בעיר מ.ס, אדומים, עירוני, בית"ר, הפועל בני אשדוד ואשדוד סיטי ממשיכות להתקדם, כל אחת ומטרותיה היא. הקבוצה שעושה את העונה הכי מרשימה עד כה, היא ככל הנראה מ.ס אשדוד, שמקבלת מחמאות מכל כיוון ובצדק.
יחד עם זאת, השבוע נחשפנו למחדל לכאורה במכירת הכרטיסים למשחק הגביע המעניין מול האלופה, מכבי ת"א, שאוהדיה הביעו את זעמם ברשתות החברתיות על חוסר אחידות במחיר. על ראשי מ.ס אשדוד לזכור ולדעת שהכדורגל הישראלי ובעיקר הקהל שלו, הוא אגודה אחת ושכל פגיעה באוהד והתנהלות לא צודקת, פוגעת בכולנו ויוצרת מדרון חלקלק ושלילי. במקום לנסות ולאתר קהל אשדודי נוסף ולהגדיל את יושבי יציע הבית באצטדיון היא', מנצלים לכאורה את הקהל השבוי של מכבי ת"א, שהולך אחריה לכל מקום בכדי לסחוט עוד כמה שקלים לקופת המועדון. נאחל לראשי מ.ס אשדוד לעיין בפרשת השבוע ובדברי ר' עקיבא שגרס כי 'ואהבת לרעך כמוך'- זה כלל גדול בתורה, ולחסוך מעצמם הישנות מקרים כאלה בעתיד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן