פרשת הפוסט נגד הרוסים: קריאה להגיש תלונות נגד עיריית אשדוד

פרשת הפוסט הפוגעני בפייסבוק של עיריית אשדוד ברוסית מסרבת לדעוך. "לובי המיליון" פרסם פוסט בעברית וברוסית שמזמין את הציבור להגיש תלונה נגד עיריית אשדוד למשרד המשפטים.נזכיר כי ראש העיר התנצל על הפרסום

חבר המועצה בורודה. חשף את הסיפור. צילום: ואדים בויצנקו
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל


הפוסט שפורסם מגדיר  את הפרסום הפוגעני של העירייה " גזענות בוטה ומכעיסה" מציין שהעירייה לא פרסמה שהיא חוזרת בה מהדברים ושהמפרסמים לא נשאו באחריות לפרסום והוא  כולל קישור לטופס תלונה המיועד ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות.

תזכורת: פרשת הפוסט הפוגעני שנושאו החיסונים נגד נגיף הקורונה פורסמה לראשונה באשדוד 10. מדובר בפוסט שפרסמה עיריית אשדוד בפייסבוק שלה בשפה הרוסית בו נכתב, מבלי לציין את מקור הנתונים עליו מסתמך הפוסט, כי בתחילת פברואר היה המספר הגדול ביותר של המתנגדים לחיסונים מקרב קהילת דוברי הרוסית. את המתנגדים הללו הגדיר הפוסט בין היתר כמאמינים לשמועות, סומכים על מדיומים, מרפאים  באמצעות בורדוק ( שמו העממי של צמח המרפא הנפוץ "לפה גדולה ר.י.) ושתיית מים. " כל זה עדיין פופולרי אצלנו וכולנו למרבה הצער מכירים את התופעה הזו", נכתב בפוסט שזכה תוך זמן קצר למאות תגובות נזעמות ברוסית. אלא שמפעילי הדף לא רק שלא חזרו בהם מתוכנו של הפוסט אלא הגיבו לתגובות והמשיכו להצדיק את מה שפרסמו.כשחבר מועצת העירייה ולדימיר בורודה מהאופוזיציה נוכח לדעת שמפעילי הדף אינם מסירים את הפוסט הפוגעני הוא שיגר מכתב לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בו דרש ממנו שיתנצל בשם העירייה, כמי שאחראי עליה.

הפוסט אמנם הוסר אך לסרי לא הגיב על פנייתו אליו של בורודה. שעתיים לפני ישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ב-3 במרץ שיגר בורודה מכתב לכל חברי המועצה, כולל ראש העיר, בו כתב בין השאר כי הוא מצפה לשמוע מד"ר לסרי, בישיבת המועצה, גינוי והתנצלות. לסרי אכן התנצל ונדמה היה שהפרשה הסתיימה. אלא שבסוף השבוע האחרון התברר שהפרשה מסרבת לדעוך. מאחר שהעירייה לא חזרה בה בדף הפייסבוק ברוסית מהפוסט הפוגעי ולא דיווחה על פעולות שנקטה כדי שתופעה כזו לא תחזור שוב, פרסם בסוף השבוע "לובי המיליון" ( ארגון בלתי מפלגתי שמקדם את הצרכים של  1.2 מיליון הישראלים דוברי השפה הרוסית ושמטרתו להשפיע על מקבלי ההחלטות ר.י.) פוסט שכאמור מזמין את הציבור להגיש תלונה נגד העירייה. " ראש העיר התנצל אך מעולם לא פורסם פוסט החוזר מהדברים ומבהיר שזאת לא עמדת עיריית אשדוד והמפרסמים מעולם לא נשאו באחריות". אנחנו קוראים לכל מי שחושב שהגיע הזמן שעובדים יקחו אחריות על אמירות גזעניות מוזמן להגיש תלונה ביחידה לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים", נכתב בפוסט.כשתגובת עיריית אשדוד תגיע נפרסמה.     

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן