פרשת בספורט- 'פסח'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבת הקרובה יחול כמובן חג פסח הקדוש ובבתי הכנסיות הקדושים ליהודים בארץ וחו"ל יקראו מתוך ספר שמות יב', שנמצא בתוך פרשת 'בא', אותה קראנו מוקדם יותר השנה. במסגרת הקטע המקראי מובא לפנינו בין היתר הקרבת קורבן הפסח- "…ויקרא משה לכל זקני ישראל ויאמר אליהם משכו וקחו לכם צאן למשפחותיכם ושחטו הפסח" (שמות יב', כא'). לאחר מכן, משה מבקש מבני ישראל למרוח מדם קורבן הפסח על משקוף הדלת ועל המזוזה, בכדי שמלאך המוות ידלג על הבתים של היהודים ובכך הם ינצלו ממכת הבכורות שעומדת לפקוד את מצרים. ניתן לחוש כל פעם מחדש, כמה סיפור יציאת מצרים הוא מרגש, אמיתי ונוכח בחיים שלנו.

בשבוע שעבר בספורט חגגו בקבוצת הפועל אשדוד את העלייה לליגה ב’, בנשף מיוחד שהתקיים באולמי ELEVEN, במהלכו חולקו צלחות האליפות לשחקנים ונבחרו מצטייני העונה, ביניהם מלכי השערים ליאור סוויסה וליאור סגל (24 שערים כ"א) ותגלית העונה, אופק רביבו. עכשיו רק נשאר לקבוצה להתכונן לעונה הבאה ולנסות לאיים על ההגמוניה של האדומים אשדוד, כקבוצה האדומה הכי טובה באשדוד, ואולי אפילו לצעוד יחד בשיתוף פעולה. כשם שסיפור יציאת מצרים מרגש אותנו, כך ולהבדיל אלפי הבדלות, מרגשת אותנו עליית ליגה של קבוצה עם השם המיתולוגי 'הפועל אשדוד', שמעורר תיאבון וזיכרונות עבר בקרב ותיקי העיר.   

בהמשך משה מסביר לבני ישראל שבעתיד, כאשר הילדים שלהם ישאלו אותם על קורבן הפסח המיוחד- "ואמרתם זבח פסח הוא לה', אשר פסח על בתי בני ישראל במצרים בנגפו את מצרים ואת בתינו הציל ויקוד העם וישתחו" (פסוק כז'). בהמשך הפסוקים מתוארת מכת הבכורות הקשה שפגעה במצרים, הזעקה הגדולה של המצרים וכן מצוות נוספות הקשורות בחג הפסח, ביניהן, איסור אכילת חמץ, קדושת הבן הבכור ומצוות פדיון הבן וכן, מצוות התפילין שאנחנו מניחים כל יום, שגם היא קשורה ליציאת מצרים ומזכירה את הנס שהקדוש ברוך הוא חולל לנו ועלינו לזכור ולהזכיר מדי יום.

בחזרה לספורט. השבוע התקיים משחק דרבי בליגת הכדורגל הארצית לנשים, בין מכבי עירוני אשדוד למכבי פנתרות אשדוד. איך נאמר זאת בעדינות? הפנתרות, שנוסדה רק העונה ומודרכת על ידי המאמן והחלוץ האגדי יגאל זריהן, פשוט התעללה בעירוני אשדוד ומחצה אותה בתוצאה 13:0. התבוסה גרמה לנו לתהות האם יש מקום בעיר לשתי קבוצות כדורגל נשים? כך או כך, הרבה משחקניות הפנתרות שיחקו בעונה שעברה בעירוני והשבוע הן הנחיתו עליה חתיכת מהלומה. ועדיין, כדורגל הנשים בארץ, לא נראה טוב ודרוש נס אמיתי, כדי להפוך אותו לפופולרי ותחרותי ולשם כך, צריך רצון של כל הנוגעים בדבר, מההתאחדות לכדורגל, דרך קבוצות הגברים ועד לרשויות המקומיות. כשם שבני ישראל נדרשו לניסים בכדי לצאת ממצרים, כך ולהבדיל, הכדורגלניות שלנו זקוקות לנס בכדי לעורר עניין ולקיים ליגה ראויה.

שבת שלום, חג שמח וכשר!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן