פרס למנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי על מצויינות בניהול

מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי זכה בפרס איכותי של קרן רוני פיינשטיין ליזמות עירונית, טיפוח ותחזוקת החצרות הפרטיות במבנים משותפים, בשכונות הוותיקות באשדוד. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "״ברכות חמות למנכ"ל על עשייתו הרבה, שזוכה להכרה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי שמכיר את מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, יודע שהפרס המכובד אותו קיבל מביך אותו. מתוך צנעה בוודאי. בן עדי הוא איש עבודה סיזיפי, שעובד 24 שעות סביב השעון ורואה בעבודתו שליחות שממלאת את החזון של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי זו הקדנציה השלישית.  בן עדי הוא איש של עבודה פחות של טקסים, פרסים ופרסום והכתבה הזו מן הסתם לא היה הכי נוחה עבורו גם כשמדובר במחמאות. גם לכתבה זו סירב בנימוס להתראיין. "אני עושה זאת לא בשבילי. עבור הציבור", הסכים לומר.

אבל בן עדי רגיל ללא מעט מתקפות מצד חברי מועצה, עובדי עירייה ומנהלים. זה לא מדד לקביעה האם מדובר במנכ"ל לא טוב. המדד הוא העשייה העירונית. הציבור באשדוד הוא השופט הטוב. בן עדי הוביל לא מעט פרויקטים בגישות, לעתים , מעוררות מחלוקת.

בחופי הים למשל הוא עשה את המהפכה הגדולה כשהשריש תרבות עבודה בקרב מצילים, עובדי חוף. והחופים מעולם לא נראו טוב יותר. מטופחים, מאורגנים ומסודרים. בדרך לשם הוא התעמת עם לא מעט עובדים והדברים הגיעו לעימות ים אלימים. בן עדי בדרכו לא נרתע. בדרך גם לא מעט מאבקים שהגיעו לבית משפט שקבע בפסקי דין שהיו לו במסגרת תביעות של מצילים כי הוא נהג בשיטות  לא תרבותיות בלשון המעטה. בית המשפט קבע כי הוא נהג "שליט כל יכול", "שיקולים זרים". זה היה במסגרת תביעה שהגיש המציל אושרי סויסה, בנוגע להתנהלות של מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי כלפיו. שופט בית הדין האזורי לעבודה  כתב דברים חריפים על העירייה בכלל ועל בן עדי בפרט. "הרשות אינה אחוזתו הפרטית של מנכ"ל העיריה", כתב השופט יוחנן כהן וציין כי מבקר המדינה ומשרד הפנים צריכים לבחון היטב את המקרה הזה. יצויין כי העירייה בתיק זה הגישה ערעור שטרם נדון.

כך או כך פרס המצוינות שקיבל  בן עדי הוא על אותה תפיסה ניהולית מתקדמת, המבססת תרבות של מצוינות ומציבה את התושב ורווחתו במרכז העשייה. בזכות הפרויקט, תחושת ביטחון התושבים עלתה ומספר המתנדבים באזור גם עלתה באופן משמעותית  תוך הקפדה בשמירה על הסביבה.

המיזם, לראשונה, הינו למעשה פיתוח דרך פעולה הרואה בחצרות הפרטיות של התושבים ברובעים הוותיקים כבמרחב הציבורי אשר נמצא באחריות העירייה.  המספרים שמספרים את הסיפור של המהפכה, בגינה קיבל בן עדי את הפרס: 9 רובעים ותיקים 297 חצרות פרטיים,  -6,045 יחידות דיור , 312,951.19  מ"ר – בחצרות פרטיים.

מטרת הפרויקט- שיפור שדרוג וטיפוח החצרות הפרטיות במבני מגורים משותפים של תושבים בשכונות הוותיקות , הדגש כאן הינו על חצרות פרטיות של תושבים שלעירייה אין מחויבות או אחריות לטיפול באותן חצרות. בנוסף, רשות גדולה, לוקחת אחריות גם על החצרות הפרטיות ופועלת יחד עם התושבים לטיפוחן ולאחזקתן השוטפת וכל זאת במטרה לתת שירות ייחודי שבלעדי מעורבות הרשות, לא היה יכול להתקיים.

השכונות הוותיקות נבנו בשנות ה 50 וה- 60 במטרה לקלוט את גלי העלייה, במהלך השנים נבנו רובעים חדשים וחלק מתהליך טבעי של צמיחתה של עיר אוכלוסיות נדדו והתיישבו ברובעים החדשים. הרובעים הוותיקים התיישנו ואוכלוסייה וותיקה נשארה להתגורר ברובעים אלו. מרבית הבניינים ברובע  הינם בנינים משותפים 4 קומתיים בעלי חצרות פרטיות השייכות לבניין ונמצאות באחריות התושבים, העירייה לא מתחזקת שטחים פרטיים אלו מתוקף החוק.

תפיסה ניהולית זו הובילה לשינוי בתרבות הארגונית ולהתייחסות רחבת היקף לצורכי התושב, רווחתו, שביעות רצונו, נאמנותו לעיר ולראש העיר, ביסוס ערך השירות לתושב תוך הקשבה, אמפטיה ורמת שירות מדויקת בכל העיר בכלל וברובעים הוותיקים בפרט. תפיסה זו דרשה מכל הארגון תהליך שיטתי ומובנה לשפור השירות, מיפוי נקודות הממשק והצמתים המרכזיים בחייו של התושב, פיתוח ושיפור השירות העירוני בממשקים אלה וכן תכנון  מפורט ומחודש של השירותים תוך דגש על זמינות, מהירות, רלוונטיות ושקיפות.

בסיס הגישה מנחה התמקדות במה "שחשוב לתושב": הרחבת ערוצי התקשורת עם התושבים והגברת הקשר והיענות לצורכי התושבים  ומעבר לפעילות פרואקטיבית. כך למשל נקבע כי נבנו מהלכים מובנים של שיתוף ציבור, סקרי עמדות וניטור קבוע של שביעות רצון התושבים, תוך התייחסות דיפרנציאלית למאפיינים הייחודים של אוכלוסייתה ההטרוגנית של העיר בהתאם, נוצרו מענים מותאמים לצרכים אלה; ויצירת "ערך מוסף" לתושב, שירות מעל המצופה והמתחייב בחוק.

לתפיסה זו ישנן תוצאות מדידות ונראות לעין, המעידות על שיפור מתמיד באיכות שירותי העירייה, שיפור בשביעות הרצון של התושבים ושיפור במדדי הנאמנות והגאווה של התושבים בעיר.

וזה כניראה מה שמוביל את בן עדי. המדד שהוא מבקש מעצמו ומאחרים בעירייה לעמוד בו כדי שהתושבים יחושו גאווה. בן עדי תמיד אומר שהוא עובד בשביל הציבור. כמובן שהנהנה הגדול כאן הוא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שקיבל  מנכ"ל נאמן ואיש עשייה מהשורה הראשונה. הפרס שקיבל הוא החותמת.

ראש העיר אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי: ״ברכות חמות למנכ"ל העירייה, על עשייתו הרבה, שזוכה להכרה. זכייתו בפרס היזמות העירונית מביאה לידי ביטוי את  החזון הקהילתי שלנו שנועד להעניק סיוע, עזרה ותמיכה לתושבים הוותיקים בעיר, תוך שדרוג איכות החיים".  לסרי הוסיף: "הובלתו של אילן בן עדי, את התוכנית החשובה הזו, הבטיחה את הצלחתה, ובכך הביאה את אשדוד להיות מהרשויות החלוצות בישראל שעושות זאת. יחד עם ראש מנהל התפעול, שלמה רוטנברג,, מנהלות ומנהלי הרובעים ועובדי *העירייה, אנו דואגים לטיפוח ותחזוקת החצרות הפרטיות במבנים משותפים בשכונות הוותיקות, ומביאים לידי מעשה את התפיסה שהתושב נמצא במרכז עשייתנו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן