פרויקט ייחודי לזכרו של הגיבור יוחאי אלקיים ז"ל

בחודש אוגוסט ימלאו 3 שנים למותו של יוחאי אלקיים ז"ל שחירף נפשו כשהציל נערה שטבעה וטבע למוות. השבוע, התקיים במצודה, החוף בה טבע יוחאי ז"ל טקס השקה מרגש של פרויקט מציל חיים לזכרו. "אנחנו ממש מודים לאגף החופים על כל הטקס שהיה" אומרת אווה בן לולו, בת זוגו של יוחאי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום ראשון השבוע נערך אירוע מרגש לזכרו של יוחאי אלקיים ז”ל כשטבע למוות, לאחר שחירף נפשו והציל נערה שטבעה. האירוע נערך במצודה, המקום בו טבע יוחאי ז"ל.  בטקס נכחו משפחתו וחברים של יוחאי ועובדי אגף החופים. באותו מעמד הושק פרויקט מציל חיים לזכרו של יוחאי. במהלך הערב הוקרן סרטון שהופק  ע"י אגף החופים בשיתוף מינהל החינוך שמטרתו היא העלאת המודעות לסכנות בים ודרכי ההתמודדות עמן. במהלך הסרטון הוצג גם סיפור חייו וגבורתו של יוחאי ז”ל.

כזכור, באוגוסט 2018 בילה יוחאי (28) בחוף המצודה. הוא שיחק מטקות עם חבר כשהבחין בנערה שנכנסה למים ועומדת לטבוע. יוחאי לא חשב פעמים ומיהר לסייע לטובעת. ביחד אתו נכנס חברו. השניים הצליחו להציל את הנערה, אך לרוע המזל יוחאי נקלע למצוקה בזרמים חזקים. כוחות שיטור ימי ומצילים מהחוף הסמוך הוזעקו למקום ובסיוע גולש גלים הצליחו לחלץ את יוחאי, שהוצא מהמים מחוסר הכרה. כוחות של מד"א ואיחוד הצלה לכיש ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, והוא פונה לבית החולים ׳אסותא׳ במצב אנוש, שם ניסו הרופאים להציל את חייו אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

 יוחאי היה בן הזקונים במשפחת אלקיים, משפחה חמה ושורשית. בשירותו הצבאי היה חובש קרבי  ולוחם ב'דוכיפת', הוא שירת באופן פעיל במילואים, שימש מאבטח בנמל אשדוד ומאמן כושר מוכר באשדוד ואהוב מאוד. יוחאי היה בנאדם ערכי ואוהב אדם. "אם היה יודע שהצליח להציל את הצעירה, הוא היה שמח”, אמרה אז חברתו לחיים אוודה בן לולו. השניים היו זוג אוהב. כשבועיים לאחר מותו של יוחאי הם עמדו לציין 5 שנות זוגיות ויוחאי , וחבריו סיפרו כי עמד להציע לה נישואין.

כאמור, בעקבות מותו הוחלט להנציחו בפרויקט מציל החיים. בסרטון ניתן הסבר על הסכנות האורבות בים, כללים להתנהגות  בעת סכנה במים. אשדוד היא העיר הראשונה שיוצרת ערכת הסברה ימית לטובת תושבי העיר. הסרטון יהווה חלק מתוכנית הלימודים בבתי הספר בעיר, במטרה לחשוף בפני התלמידים את גבורתו של יוחאי ז"ל  וללמד אותם את כללי הרחצה הבטוחה, לצד מתן כלים מעשיים במקרה של סכנה.

פעילות זו מתווספת לפעילויות מערכת החינוך העירונית, אגף החופים וקהילת הים בעיר, שבנו מערכת משולבת הפועלת לאורך כל השנה במערכת החינוך. במסגרת זו, החל מחודש מאי מועברות על ידי המצילים הרצאות בבתי הספר, העוסקות בכללים לרחצה נכונה ובטוחה.

"יוחאי אחי הוא גיבור ושילם בחייו למען הצלת חיים של אדם שאף לא הכיר", אמרה סנדרה אורן, אחותו של יוחאי, "אנו בני המשפחה מעוניינים להמשיך את מורשתו ושמחים על היוזמה של עיריית אשדוד להנציח את יוחאי וערכיו דרך הפרויקט המדהים הזה. מי ייתן ונצליח להציל חיים דרך מיזם זה". ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "סיפור גבורתו של יוחאי ז"ל, מטובי בניה של העיר מהווה דוגמה ומודל עבור תושבי העיר, ובהם תלמידי העיר. לכן, הבחירה להציג את סיפור הגבורה שלו במסגרת תכנית הלימודים העירונית היא חשובה מאוד עבור חינוך דור העתיד בעיר".

בת זוגו אווה בן לולו: "יוחאי לא היה רוצה שאני אשב ואבכה"

אווה בן לולו הייתה בת זוגו של יוחאי ז"ל. השניים יצאו כמעט 5 שנים וחיו ביחד. האסון קטע את החלומות על חתונה והקמת משפחה. אווה ריגשה את כולם בהספד שלה בלוויה של יוחאי ז"ל. בן היתר היא אמרה "אני לא יכולה לדמיין אותי בלעדיך. הלב הענק שלך, הרצון שלך להציל ולהיות גיבור הוא שהכריע אותך, רצית להציל חיים. הים לקח לי אותך"..

 השבוע היא אמרה לאשדוד10 כי ״הפרויקט מדהים. ואנחנו ממש מודים לאגף החופים על כל הטקס שהיה. זה היה מרגש. לא נראה לי שהיה בטקס מישהו שלא הזיל דמעה, כי באמת הטקס ריגש. אריה תורג׳מן מנהל אגף החופים, הוא בעצם זה שליווה אותנו בכל הפרויקט״.

הפרויקט זה של המשפחה?
״זה היה הרעיון של המשפחה אבל הביצוע היה של אגף החופים".

מה שלומך? מה קורה איתך כיום?
״נראה לי שבסדר. את יודעת יש ימים ויש ימים. אבל יוחאי לא היה רוצה שאני אשב ואבכה על מר גורלי. אנחנו  נסים להמשיך הלאה ולהיות חזקים כמה שאפשר״.

את בקשר עם המשפחה של יוחאי ז״ל?
״כמובן. הם המשפחה שלי לכל דבר. האחיות שלו זה האחיות שלי. ב-27.5.21 היה את הטקס של ׳אשדודנט׳ שנתנו ליוחאי אות. נפגשנו שם כל המשפחה וקיבלנו בשמו את האות המתנדב המצטיין וראש העיר ד״ר לסרי העניק לנו את האות״.

מה שלום המשפחה של יוחאי?

״גם הם מנסים להמשיך. כדרך הטבע, נולדו אחיינים והחיים נמשכים. אני הולכת לבקר אותם בשמו כל שבוע. הם המשפחה שלי לכל החיים”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן