פעם שלישית – כלא

בית הדין לתעבורה באשדוד גזר על תושב אשדוד בן 60, שנתפס בפעם השלישית נוהג כשהוא בפסילה, 14 חודשי מאסר בפועל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט לתעבורה גזר על תושב אשדוד, 14 חודשי מאסר בפועל, שיימנו מיום מאסרו וכן מאסר על תנאי פסילת רישיון הנהיגה לעשר שנים מיום שחרורו מהמאסר והתחייבות עצמית בסך 5,000 שקלים. גזר הדין ניתן לאחר, שהרשיע אותו על פי הודאתו בביצוע עבירות של נהיגה בזמן פסילה וללא רישיון נהיגה תקף ונהיגה ללא ביטוח.

מעובדות כתב האישום עולה כי ביום 1.10.20 נהג הנאשם ברכב על אף שבשנת 2013 נדון בבית המשפט לפסילה לצמיתות מלנהוג ברכב, על אף שבשנת 2016 נדון פעם נוספת, בגזר דין נוסף לפסילה לצמיתות מלנהוג ברכב, וגם בגזר דין משנת 2018 נפסל לצמיתות מלנהוג. באותן נסיבות נהג ברכב על אף שרישיונו פקע למעלה מ- 14 שנה וללא כיסוי ביטוחי. עוד עולה כי לנאשם עבר פלילי מכביד מאוד, הכולל 27 הרשעות קודמות בעבירות של נהיגה בהיותו בלתי מורשה לנהיגה, שבל"ר (שימוש ברכב ללא רשות), ריבוי עבירות רכוש חמורות, עבירות סמים ועוד, הנאשם ריצה עונשי מאסר בעברו, אלא שכל הרשעותיו התיישנו בשנת 2019. 

מתסקיר של שירות המבחן עולה כי מדובר בן 60 גרוש אב ל- 3 ילדים וסב ל- 9 נכדים, הסובל מבעיות בריאות, אינו עובד ומתקיים מקצבת נכות ושירותים מיוחדים. כן עולה כי גדל במשפחה נורמטיבית שהתנגדה לאורח חייו. כן עולה כי יש לו רקע של שימוש בסמים ועבר ניסיונות גמילה שנכשלו.

שירות המבחן התרשם כי לאיש קושי בהצבת גבולות וקושי בקבלת סמכות החוק וכי על אף מצבו הרפואי, הוא מתקשה לשנות את דפוס התנהגותו ואורח חייו. וכי "קיימת רמת סיכון גבוהה להישנות התנהגות עוברת חוק אם כי יש במצבו הבריאותי כדי להקטין את הסיכון" על כן שירות המבחן המליץ כי המאסר המותנה יופעל במסגרת עבודות שירות במידה וימצא מתאים.

הפרקליטות הפנתה לחומרת העבירות שבנהיגה והדגישה את העבר הפלילי והתברועתי, ועתרה להטיל על הנאשם עונש ברף העליון ובהפעלת העונש על תנאי במצטבר.

מנגד טענה ההגנה כי הנאשם הודה ולקח אחריות בהזדמנות הראשונה. וכן דיבר על מצבו הקשה בהיותו מושתל כבד הנמצא בקבוצת סיכון להידבקות בקורונה וכן שהוא מטפל באם סיעודית. על כן יש להסתפק במעצרו ולהפעיל את ה עונש על תנאי.

הנאשם בבית המשפט ציין את המחיר ששילם בעקבות ביצוע העבירות, את הקושי הרב שחווה במעצרו בשל מצב בריאותו, ביקש את רחמי בית המשפט תוך שהוא מבטיח לא לחזור על מעשיו.

השופטת נועה חקלאי ציינה בגזר הדין: "בשל הרצדביזם בהתנהלותו של הנאשם ובשל הסיכון להישנות עבירות שבזו הפעם מוערך על ידי שירות המבחן כסיכון גבוה, מצאתי הצדקה ליתן מעמד של בכורה לאינטרס הגמול וההרתעה שבענישה. בשל כך, בזו הפעם יגזר עונשו של הנאשם ברף הבינוני של המתחם בכל הנוגע לרכיב המאסר״. מנגד הוסיפה השופטת חקלאי כי "לאור הקושי הרב אשר חווה הנאשם במעצרו בשל ההתדרדרות במצבו הרפואי, ולפנים משורת הדין, מצאתי הצדקה להורות כי המאסר המותנה שיופעל, ירוצה מרביתו בחופף למאסר שיוטל בתיק זה ״. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן