פסיקת ועדה רפואית של הביטוח הלאומי: 30 אחוזי נכות לבעל מאפיה מאשדוד שלקה במחלת עור בעבודה

ועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה כי בעל מאפיה מאשדוד שנחשף לחומרי אפיה, סובל מנכות לצמיתות בשיעור של 30 אחוזים לאחר שלקה במחלת עור

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קביעת הוועדה הרפואית באה בעקבות כך שהמוסד הביטוח לאומי הכיר במחלת העור של בעל המאפיה כפגיעה בעבודה. זאת לאחר שבעל המאפיה, קונדיטור במקצועו הגיש תביעה באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, להכיר במחלת העור כמחלת מקצוע. 

מהתביעה עולה כי בעל המאפייה חלה במחלת העור כתוצאה מעבודה משך כ-25 שנה במאפיה, במסגרתה  נחשף במהלך יום עבודתו באופן קבוע למוצרים אורגנים שונים. בעקבות חשיפתו לחומרים אלה, הוא החל לסבול מפריחה, קשקשת רבה, סדקים על פני העור ומגירוד קשה הגורם לו לסבל רב. כתוצאה ממצב בריאותו הוא אף נאלץ למכור את בית העסק שהקים על מנת שלא להיפגע בריאותית.

בא כוחו עו"ד לינדנברג העוסק בתביעות נגד הביטוח הלאומי, טען בתביעה כי בעל המאפיה נאלץ לוותר על עיסוקו כקונדיטור ובעל מאפייה. לנוכח מצבו הרפואי, הוא נאלץ למכור  את העסק בו השקיע את כל חייו לאחר שהבין מרופאיו, כי אם הוא רוצה לשמור על חייו ועל בריאותו,  יהיה עליו לעזוב לתמיד את תחום האפיה. מכירת  העסק,  בשל מחלת המקצוע ממנה הוא סובל ואיבוד פרנסתו ומשלח ידו,  הובילו אותו לסבל נפשי וכלכלי עצום.

לאור טיעוני בא כוחו, עו"ד דותן לינדנברג – העוסק בתביעות בגין מחלות מקצוע,  תוך שהוא מתבסס על תיעוד רפואי וחוות דעת מומחה רפואי, שצורפו לתביעה,  המוסד לביטוח לאומי החליט לקבל את התביעה ולהכיר במחלת המקצוע כתאונת עבודה. זאת בהליך מהיר ללא צורך בהגשת ערעור לבית הדין האזורי לעבודה. 

לאחר ההכרה במחלה כמחלת מקצוע, הוא זומן לוועדה רפואית אשר קבעה את גובה הנכות ממנה הוא סובל  עקב מחלת המקצוע.  בהתאם לשיעור הנכות נקבעה  לו גם גובה קצבת הנכות החודשית, לה יהיה זכאי כל ימי חייו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן