פסטיבל תור הזהב ה-8 יוצא לדרך

הפסטיבל יתקיים במתחם התרבות אשדוד, חול המועד פסח, 9-15 אפריל 2020 בהשתתפות אמנים מובילים כמו הראל סקעת, אסף אמדורסקי להקת שלוה ועוד

צילום: סלי בן ארי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פסטיבל תור הזהב, חוגג את שנתו השמינית, בארבעה ימים של חגיגה רב תרבותית סוחפת. "תור הזהב" ממשיך גם השנה בקו האמנותי של הפקת מופעי מקור ויצירת שיתופי פעולה חד פעמיים המשקפים את הפתיחות בתרבות היהודית בפרט והישראלית ככלל. הפסטיבל מעלה על נס את מושג "תור הזהב" והאנדלוסיה בתוכו, כתפיסת עולם תרבותית עשירה ומרתקת. אנדלוסיה היא השקפת עולם של פתיחות ומתינות תרבותית, היוצרת שיתופי פעולה וגשרים בין תרבויות ודרך חיים המעמידה את האמנויות, הספרות וההגות בראש סדרי החיים, מול חומרנות חולפת. הפסטיבל בא להאיר את הקשר בין הקהילות הרבות והמגוונות ואת המאפיינים של כל אחת ואחת מהן. החיבור ביניהן, הוא היוצר פסיפס מוזיקלי ותרבותי מרתק הקושר את קצות הקשת המרכיבה את החברה הישראלית. הפסטיבל השנה מתהדר במופעים במגוון שפות: מעברית, לאדינו, יידיש, כורדית, ערבית, יוונית, פרסית, מגרבית,רוסית ועד תוניסאית.

צילום: איה זך
צילום: סלי בן ארי

"פסטיבל תור הזהב" מביא גם השנה אל הקהל השנה מגוון רחב של מפגשים מרתקים: ערב שכולו חגיגה אנדלוסית חד פעמית עם באמפי אשדוד עם מיטב הסולנים והפייטנים קונצרט חגיגי שכל הכנסותיו להקמת בניין המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל, "החלונות הגבוהים"- אסף אמדורסקי, שלומי שבן, יעל קראוס, הראל סקעת מארח את מרגול ולהקת שלוה, יאמס – חגיגה יוונית אמיתית , נשמה יהודית צוענית- מסע ייחודי של תיאטרון יידישפיל, אלף לילה ולילה – מיטב הלהיטים של הקולנוע הערבי בכיכובו של טארק כיוף, מופע פלמנקו עם מיכל ברט ואנסמבל פאסיטו, התזמורת הסימפונית אשדוד בקונצרט "כשהטנגו פוגש את הכלייזמר בבאלקן", לילות שיראז מופע מוזיקלי פרסי, דורית ראובני ואהרון פררה במופע לאדינו, צלילי כורדיסטאן בכיכובה של הדסה ישורון, "אל ח'דראא"- מופע מוסיקלי שורשי המוקדש לקהילה התוניסאית כמו כן יתקיימו ערבי פיוט על הבר, "הדרן הלך", הקרנת הסרט "ימים נוראים" , תערוכות, סיורים ועוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן