פנים חדשות לרחוב האשכול

מקבצי המגורים לאורך רחוב האשכול והפניה לרחוב האשל משנה את פניו. הרבה מהמבנים בשכונה הוותיקה עברו מתיחת פנים המשווה למתחם חדשנות ורעננות, ומבנים נוספים נמצאים בהליכים דומים. בד בבד עם התחדשות הרחוב, השקיעה העירייה גם בחידוש תשתיות הכביש ובהסדרת מקומות החנייה. בקרוב יתווסף מתחם חניה נוסף ובסה"כ יתווספו כ-150 חניות חדשות לשכונה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תכנית תמ"א 38 מקיפה את כל האזורים הוותיקים בעיר והשינוי ניכר בכל פינה. כך גם המבנים הישנים לאורך רחוב האשכול, עד למפגש עם רחוב האשל ולאחריו עם רחוב הזית. שלושה בניינים כבר שינו פניהם ונראים חדשים לגמרי עם תוספת יח"ד חדשות, חדרי ממ"ד ומעליות, מרפסות שמש ומעטפת לכל הבניינים. בניינים נוספים נמצאים בעיצומן של עבודות, כך שהרחוב כולו משנה את פניו.

בד בבד עם חידוש הנכסים ושדרוג מבני המגורים, נעשו גם עבודות להסדרת החנייה בשכונה הוותיקה. "לאורך הרחוב ובמפגש הרחובות האשכול והאשל, נעשה שינוי גיאומטרי אשר איפשר תוספת של חניות מוסדרות לאורך הרחוב" אומר רמו ברגיג, ראש מינהלת הרובע ומציין עוד "מכיוון שמדובר ברחוב עם מדרכה רחבה, אישרנו באופן תקדימי חניה עם שני גלגלים על המדרכה". המשמעות היא תוספת של עוד חניות לילה לתושבי השכונה.

אך גולת הכותרת היא העבודות האינטנסיביות המתבצעות כרגע ברחוב הזית. מדובר במתחם חניה חדש וגדול אשר יוסיף עוד 130 מקומות חנייה לשכונה, בטווח הליכה קצר וברמת נגישות הן מרחוב הזית והן מכביש הטיילת, דרומית למלון ווסט. על ביצוע העבודות אחראי ארקדי ברובר, מנהל אגף כבישים ותנועה במינהל ההנדסה שאומר: "עם השלמת מתחם החניה החדש, יתווספו לשכונה 130 חניות חדשות אשר יתנו מענה הולם לשכונה המתחדשת".

ברובר מגלה לנו כי במתחם החניה החדש יהיו גם 30 עמדות טעינה לרכבים חשמליים. "החלטה זו משתלבת עם חזון העיר החכמה והמעבר לשימוש באנרגיות חלופיות ובלתי מזהמות" הוא אומר תוך הבהרה כי הכניסה למתחם תתאפשר גם מרחוב הטיילת שלאורך הים, ומוסיף: "אני מאמין כי לקראת פסח יהיו החניות מוכנות ובהמשך יבוצעו גם עבודות חשמל והצבת תאורה במתחם". בעירייה רואים ברכה בפעילות המבוצעת ע"י מינהל ההנדסה ומינהלת התחדשות עירונית. דגש מיוחד הושם על עבודות התמ"א בשכנות הוותיקות אשר משתלבות בתכניות הפיתוח העירוניות ומציעות פתרונות דיור, בנוסף לתכניות הנכללות בהסכם הגג ובמיזמי פינוי בינוי. עבודות אלה נתמכות ע"י העירייה בחידוש תשתיות ובהתאמת המוסדות והשירותים המוניציפליים לצרכי הרובע.   

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן