ערב מיוחד לשירת רבי יעקב אביחצירא

ערב לכבוד רבי יעקב אביחצירא נערך בהשתתפות ראש העיר יחיאל לסרי ובהשתתפות קהל רב שמילא את אולמי ׳המימוניה׳ מפה לפה, ובמיוחד בהשתתפות צאצאי הצדיק אביחצירא שמשרים אווירה מיוחדת על כל הציבור מסביב. 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״יגל יעקב״ הוא ספר פיוטים שנכתב כמעט כולו על ידי ר' יעקב אביחצירא  שהילולתו חלה בשבוע האחרון. רבי יעקב היה רבה של תאפיללת שבמרוקו. הוא היה מקובל, פוסק, מחבר, דרשן ופייטן והוא סבו של בבא סאלי זצ"ל. הוא קבור, כידוע, בעיר דמנהור שבמצרים. ההילולא נחגגת בהרבה ערים בישראל ובאשדוד שפיתחה מסורת, שבמרכזה נערך גם ערב פיוטים ושירה ע"י פייטנים מיומנים בפיוטים מהז'אנר המושר רק על ידי פייטנים מאיזור הסהרה הדרומית במרוקו. הערב אורגן על ידי מרכז פיוט ושירה בהנהלת ישראל אוחיון. את הערב החגיגי הנחה אבי אפינג׳ר, שנחשב לשם דבר בז'אנר הזה. הוא הוזמן לשיר מספר פיוטים בהם הוא גילה ידע מוחלט במילים ונגינה מקצועית כיאה לפייטן ששימש כמספר אחד בעשר השנים האחרונות. במרבית הערב הפייטן היה חתנו יעקב אביחצירא הזמר המהולל , הטמפרמנט , המחשמל את האווירה והלוא הוא בנו של ישראל אביחצירא שלימד אותו את כל הפיוטים. הפייטן הצעיר לא נופל מכל פייטן שנולד במרוקו וגדל על ברכי המוסיקה המרוקאית כשמדובר בבחור צעיר שנולד בארץ וכולו אומר עברית וישראליות  ועם זאת האווירה אומרת זמר מרוקאי.

מעט מהפיוטים או לפחות מנגינתם, נפוצים   בקרב צעירים ישראלים אם זה בחתונות ואם זה בערבי מסיבות. חוברו אף שירים ישראלים שמנגינתם נלקחה מהז'אנר התאפיללתי. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נשא דברים בזכות המסורת של מפגש כזה שממומן בחלקו על ידי העירייה והבטיח שתוך כשלוש שנים ייבנה מקום מתאים לקהל הרב  שנמנע ממנו להשתתף מחוסר מקום. כמובן ראש העיר התייחס למצב הבטחוני בעיר והתפלל להחזרת החטופים בקרוב ואיל רפואה שלמה לפצועי המלחמה. ראש העיר שיבח והודה למנכ״ל המרכז ישראל אוחיון וליו״ר טלי סהרוני.

התזמורת המקצוענית יצרה אווירה של שמחה והתאימה את הקצב לפיוטים שלכאורה היו  מונוטונים ומשעממים לפיוטים בקצב משמח. הזמר והפייטן זיו גבאי  הוסיף את הנופך הישראלי המפייט בעל קול מהמם.

הערב היה מאורגן, רק חבל שהאולם היה דחוס מידי. על המארגנים לחשוב על ביקוש גדול יותר ולא לאפשר למכור יותר כרטיסים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן