עסוק מתמיד – אור קופרלי מרשת חצי חינם לא מפסיק להפתיע

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לא היה קל לתאם את הריאיון עם אור קופרלי. דור שני למייסדי רשת "חצי חינם", אחת מרשתות המרכולים המובילה במדינה, המעסיקה כ- 5,000 עובדים, ואב ל- 2 לא נשאר לו הרבה זמן פנוי. אפשר היה להניח שתקופת הקורונה אפשרה לו להוריד את הרגל מהגז, אך כיאה לאיש עסקים שתמיד מחפש הזדמנויות עסקיות חדשות, הוא לחץ על הגז ולא נתן למגיפה העולמית להאט אותו.

מיהו אור קופרלי?

אור קופרלי גדל למשפחה ממולחת, שהעסקים היו חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלה. כבר כילד אור תמיד לקח חלק  מהעשייה, ומעיד שנהנה מזה מאוד. קופרלי: "גדלתי בין מחלקות המרכולים של הרשת, וכבר בגיל מאוד צעיר התנסיתי בתחומי פעילות שונים, כולל לוגיסטיקה, ניהול קופות ועוד. עד שהגעתי לצבא כבר הכרתי את כל תחומי הפעילות הקמעונאית של הסניפים. זה נתן לי התחלה מאוד טובה לחיים האישיים והמקצועיים".

לאחר שירותו הצבאי חזר אל העסק המשפחתי, ובחר להתמקצע בתחום משאבי האנוש והנדל"ן. בתחילה הוא ניהל את הגביה מהשוכרים (שהיו אז מעטים לעומת היום), ולאט לאט החל להתברג בתפקידי מפתח, גם כמפתח מתחמים מסחריים.

ספר לי על מתחם שרונים

קופרלי: "מתחם שרונים היה הפרויקט הראשון שבו הקבוצה התנסתה בהקמת מתחם מסחרי ענק וקניון, ולשמחתי, עד היום הוא נחשב לאחד מהייחודיים בארץ. אני מאוד גאה במתחם הזה, כי הצלחנו ליצור מתחם מבודל עם עסקים שלא מוצאים בדרך כלל בכל מתחם סטנדרטי ברחבי הארץ, הצלחנו ליצור ביקוש ובידול, עד תקופת הקורונה כמובן".

אילו עסקים הקמת במתחם?

קופרלי: "הקמתי הרבה עסקים במתחם שרונים במטרה ליצור מתחם ייחודי שלא דומה למתחמים אחרים. יש במתחם את מועדון הכושר והספא הענק JOY, שלא אין עוד סניפים ברחבי הארץ ומציע שירותים ייחודיים לחברי המועדון הרשומים בו. הקמנו את MAKERS, חנות מיוחדת שמשלבת סדנאות עיצוב לבוגרים בשילוב עם חנות קמעונאית מעניינת, מכבסה עם מתקנים שיש רק בשרונים כמו רובוט שמגהץ לבד חולצות ומכונה שמקפלת בגדים ומגבות באופן אוטומטי, ג'ימבורי עם משחקי ווידאו ופארק מזרקות מים ייחודי, שטרם נראה כמותו בישראל נכון לאותה עת". כל זה בשילוב עם אירועי ענק ארציים עזרו במיצוב המתחם כמבודל וייחודי״.

אתה מדבר בלשון רבים – עשינו, פיתחנו, הקמנו…

קופרלי: "הפעילות המשותפת של חברי קבוצת "חצי חינם" מתבססת על שיתופי פעולה. כולנו מאמינים שהשלם גדול מסך חלקיו ושמים דגש על פיתוח ההון האנושי. לכן אנחנו תמיד פועלים כצוות, ובכל פרויקט שלקחתי בו חלק לא פעלתי לבד".

ומה עשית באופן אישי כדי להתפתח לאורך השנים?

קופרלי: "אני תמיד אוהב ללמוד ולוקח ייעוץ לתחומים מסוימים או קורסים כאשר זה נדרש. אני אוהב להבין את הדברים שבהם אני נוגע ולהתמקצע. באופן כללי, מה שמאפיין את כל חברי הקבוצה זה הרצון והתשוקה לגעת בהרבה מאוד תחומים להרחיב את הידע ולהכיר רמות שונות של פעילות ועיסוקים – זה עוזר לנהל טוב יותר ועוזר לתחושת הערך והבטחון לרוץ קדימה״.

״אני באופן אישי אוהב ונמשך למקצועות הומניים וריאליים שניהם, ובגלל זה אני גם מחובר לתחום המשאב האנושי. חוץ מזה, אני תמיד בחיפוש אחרי כל מה שמאפשר לי להביא ערך ושיפור, לייעל את הפעילות העסקית, להביא חדשנות ושינוי לטובה".

מה מייחד את קבוצת "חצי חינם"?

קופרלי: "בעיקר הבחירה לעשות דברים בצורה קצת אחרת. בתחום הקמעונאות היינו הראשונים להביא את שירותי האריזה בקופות באופן מלא, הכנסנו קופות חדשניות עם טכנולוגיות מתקדמות, וכל המודל העסקי שלנו, כולל המעורבות בנדל"ן הם חלק בלתי נפרד ממה שמייחד אותנו. אנחנו נותנים חוויה אחרת, רמת שירות גבוהה וההון האנושי שלנו מאפשר לנו לתת ללקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר בתחום הקמעונאות. לדוגמא: עלויות ההון האנושי אצלנו בחברה גבוהות משמעותית מהעלויות של הקולגות שלנו בשוק, אנו משקיעים בעובדים שלנו המון״

בנוסף, אנחנו פועלים באופן שונה מכל רשת אחרת שאני מכיר. אנחנו מנהלים אופרציה עצמאית לכל פעילות הקבוצה ונעזרים כמה שפחות בספקים חיצוניים, כמו הסעות לעובדים, הסעדה, שינוע, הפצה, מערך השליחים שלנו, ניקיון, אבטחה ועוד, מה שאפשר לנו לשמור על פעילות סדירה גם בתקופת הסגרים ולאורך כל תקופת הקורונה".

ספר לי על תקופת הקורונה. איך היא השפיעה עליך ועל הפעילות העסקית?

קופרלי: "התקופה הזו אפשרה לי להתפנות לכל העיסוקים שתמיד נדחקו בגלל דברים דחופים יותר, ובמקרה הזה בהחלט אפשר לומר שהכל קורה לטובה. פרט לכך, בשנתיים האחרונות עשיתי יחד עם שותפתי לתחום הנדל"ן בקבוצה, ליהי סונק, עבודה קשה, מאתגרת ומרגשת של הקמת של חטיבת הנדל"ן בנפרד מחטיבת הקמעונאות. הצלחנו לשפר את הביצועים חטיבת הנדל"ן כמו גם את יכולות הניהול שלה ברמת המטה. במקביל עבדנו גם על מיתוג של החטיבה, ואנחנו מתכננים לגדול ולהרחיב את הפעילות על ידי רכישת קרקעות, פיתוח מרכזים נוספים והשבחת נכסים".

איך מנהלים כל כך הרבה אופרציות ועסקים בצורה יעילה?

קופרלי: "כפי שציינתי, אנחנו מאמינים בהון האנושי שסביבנו. אני באופן אישי מקיף את עצמי באנשים טובים ואיכותיים כל הזמן, אבל פרט לכך, האופרציות העסקיות של הרשת מצריכים חדשנות והתפתחות עסקית. זה חלק בלתי נפרד מההתפתחות העסקית, ויחד עם צוות טוב זה המתכון להצלחה. וכמובן, אסור ״להוריד את הרגל מהגז״״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן