עמדת טעינה, כבר התקנתם? כל הטיפים לבעלי רכב חשמלי חדשים

בעוד כמה שנים כנראה שלכל אחד מאיתנו יהיה רכב חשמלי. אם כבר ברשותכם אחד, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליהנות ממנו – מהתקנת עמדת טעינה ביתית ועד הכרת הרכב

צילום: Shutterstock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ככל הנראה, ברגע זה ממש, שעה שאתם קוראים שורות אלה – מחיר הבנזין והסולר בישראל עולה בעוד כמה עשיריות אגורה לליטר, המצטברות לעלות חודשית לא מבוטלת. אם יש בבעלותכם רכב חשמלי לעומת זאת, אתם הן כבר כנראה נמוכות יותר. למרות שמדינת ישראל מרוויחה לא מעט מהדלק ה"מסורתי" והמיסים החלים עליו כמו הבלו, היא בהחלט מעודדת מעבר לאנרגיות חלופיות, ירוקות וחסכוניות יותר ובראשן, רכבים מונעי חשמל. השוק כבר גדול דיו וערוך לכניסה מאסיבית יותר של רכבים חשמליים וכל יצרן רכב הפועל בישראל, מייבא לפחות דגם אחד כזה ואפילו יותר. ככל שהזמן עובר, עוד ועוד ישראלים עוברים לרכבים חשמליים ובהתאם לביקוש – התחרות עולה והמחירים נעשים נגישים יותר. כלכלית, זה לא סוד כי היום משתלם יותר לרכוש רכב חשמלי מכזה המונע בנזין, ובהתאם לצריכה ולשימוש בו – הפער הכספי יכול להיות משמעותי במיוחד. אז מה חשוב להכיר לפני או מיד לאחר רכישה של רכב כזה? הישארו איתנו.

התקינו עמדת טעינה

יתכן וביום מן הימים ימציאו מטען נייד לרכבים חשמליים אבל עד אז, תצטרכו להסתמך על הסוללה שברכב שלכם וכמובן, על עמדות טעינה. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי קלה בהרבה היום מאחר ורובם הגורף של הדגמים החשמליים נטענים באופן ובמתח זהים. הדבר הראשון שצריך לדאוג לו הוא התקנת עמדת טעינה במקום מגוריכם. אם מדובר בבית או בחניה פרטיים ההליך יהיה קצר ופשוט ואם לחלופין בבית משותף, תזדקקו למעט עזרה מועד הדיירים. אך גם זה אינו מורכב, בהנחה ואתם נמצאים ביחסי שכנות טובים. 

בנוסף, אם אתם עובדים במשרד ויש לכם מקום חניה קבוע – מומלץ מאוד להתקין גם שם עמדת טעינה. אם למקום העבודה שלכם יש חניון או הסדר עימו – כדאי להקצות מספר חניות ייעודיות להטענת רכבים חשמליים כמו גם לשלט כדי שכולם ידעו מכך. עלות ההתקנה משתנה בין הספקים השונים ולרוב יבואן הרכב מציע את ההתקנה כחלק מהמוצר והשירות.

בדקו היכן ממוקמות עמדות טעינה ציבוריות

למרות שהטכנולוגיה כיום מאפשרת טווח נסיעה גדול ומספק, שכן ניתן למשל להגיע מת"א לאילת ללא עצירות לטעינה בדגמים המעודכנים והחדישים יותר), יהיה לא נעים במיוחד להיתקע באמצע הדרך עם סוללה ריקה. לכן, כדאי מאוד להכיר את הנקודות בדרך שבהן תוכלו להטעין את הסוללה שלכם ובמקרים של נסיעה ארוכה, אף לתכנן מראש אם והיכן לעצור, על כל מקרה שלא יבוא. מומלץ גם להוריד אפליקציות ייעודיות להטענת הרכב ולהשתמש בהן. הן תאפשרנה לכן לחסוך זמן רב וגם לייעל משמעותית את הטעינה עצמה.

דעו את רכבכם

המעבר לרכב חשמלי הוא חוויה יוצאת דופן: הרכב מתנהג אחרת, הנסיעה שקטה בהרבה, השליטה וההאצה חלקים יותר והנהיגה כולה חדשנית ועכשווית יותר. היא גם נושאת בשורה טכנולוגית, בפרט במעבר מרכב בנזין. לכן, כדאי מאוד להתנסות, לחוות ולהכיר את כל המערכות המתקדמות ברכב החשמלי שלכם ותוך כדי גם ללמוד את המאפיינים שלו כמו טווח הנסיעה והגורמים המשפיעים עליו, משך הזמן הדרוש להטענה וכדומה.

שימו לב לכיסוי

עם השינוי הטכנולוגי עלה גם הצורך לשנות את פוליסות הביטוח ולהתאימן לדור הבא של עולם הרכב. מצד אחד – המערכות ברכב החשמלי בטיחותיות וחסכוניות יותר ומצד שני, דרושים אנשי מקצוע מעודכנים השולטים בטכנולוגיות, כך שמדובר בנישה מצומצמת יותר. בנוסף, ישנם סעיפים קטנים המצריכים אף הם התייחסות ביטוחית כמו עמדות הטעינה ורכיבים חדשים שגם אותם כדאי לבטח. מכאן שבבואכם לרכוש ביטוח לרכב חשמלי, עברו היטב על תנאי הפוליסה ובדקו כי היא אכן מותאמת לרכב שלכם וכוללת את מה שחשוב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן